plæneklipper motor kører ujævnt
Fra : alten

Dato : 29-04-07 18:31

Jeg skulle slå græs for første gang i år med min Klippo motorplæneklipper
her til aften. Den første halve time gik fint. Så holdt jeg en pause på ½
time og ville fortsætte. Men så kører motoren pludselig meget ujævnt. Hvad
kan der være galt? Jeg har fyldt 95 oktan blyfri benzin på som der står i
manualen. Det er dog Statoils Biobenzin. Kan det være problemet - den kørte
jo fint den første halve time?

mvh,
Henrik

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-04-07 18:54

In news:4634d63d$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
alten <spam@spam.com> typed:
> [...]
> fyldt 95 oktan blyfri benzin på som der står i manualen. Det er dog
> Statoils Biobenzin. Kan det være problemet - den kørte jo fint den

Jeg skulle hilse fra min mand (det er ham der slår græs) og sige, at
han også bruger Statoils biobenzin helt uden problemer. Jeg skulle
også spørge fra ham, om du har checket olien ? Min mand skifter olien
hver andet år.

-- Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-04-07 18:57

Tove Krieger skrev:

> [...]
> han også bruger Statoils biobenzin helt uden problemer. Jeg skulle
> også spørge fra ham, om du har checket olien ? Min mand skifter olien

Jeg skifter hvert år - og nogen kører 10 år på samme olie uden problemer.

Jeg ville kigge på luftfilteret - er det en skumgummisvamp så rens den i
benzin.
Hans

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-04-07 19:36

> Jeg skulle slå græs for første gang i år med min Klippo motorplæneklipper
> her til aften. Den første halve time gik fint. Så holdt jeg en pause på ½
> time og ville fortsætte.

Jeg er vanvittig misundelig. Vi har slået græs 5 gange i år, og sidste gang
sidste år var sidste halvdel af november.

Mvh Maria

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-04-07 21:05

In news:4634e5e1$0$48956$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> typed:

> Jeg er vanvittig misundelig. Vi har slået græs 5 gange i år, og
> sidste gang sidste år var sidste halvdel af november.
>
> Mvh Maria

Det er nøjagtigt det samme her, oven i købet 2 gange sidste uge.

Nu skrev Henrik jo heller ikke noget om hvor "langhåret" hans plæne
var *GGG*

Fra : Mads

Dato : 29-04-07 20:26

On Sun, 29 Apr 2007 19:30:38 +0200, "alten" <spam@spam.com> wrote:

> [...]
>manualen. Det er dog Statoils Biobenzin. Kan det være problemet - den kørte

Har du haft den vippet op på siden ?
Det gjorde knægten ved min rotorklipper sidste år og
resultatet var at den pludselig gik ujævnt. Den kørte
op og ned i omdrejninger og gik af og til næsten i stå.

Det viste sig at knægten havde vippen den om på
højre side, altså med benzintank og luftfilter nedad,
med det resultat at luftfilteret, som er af skumgummi,
var totalt gennemvædet med motorolie, så motoren
blev kvalt. En rensning af filteret i benzin løste
problemet og den har kørt fint lige siden.

mvh Mads

Fra : Henning Lund

Dato : 30-04-07 07:19

Mads skrev:

> [...]
> var totalt gennemvædet med motorolie, så motoren
> blev kvalt. En rensning af filteret i benzin løste
> problemet og den har kørt fint lige siden.

Hvis det ikke hjælper, så er det membranen i karburatoren der
skal skiftes, den bliver stiv med tiden, og kan derfor ikke
"pumpe" den rette mængde benzin.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Jørgen

Dato : 01-05-07 15:44

Henning Lund wrote:

> Mads skrev:

> Hvis det ikke hjælper, så er det membranen i karburatoren der
> skal skiftes, den bliver stiv med tiden, og kan derfor ikke
> "pumpe" den rette mængde benzin.

Inden du begynder at skille kaburatoren ad, så prøv at pumpe benzinen op med
den lille gummibold. Det råd fik jeg sidste forår, da min maskine gik i
stå, meget kort tid efter at den var startet. - Min klippo kom i hvert fald
over sin forårstræthed.

- jørgen