peberrod vestjylland
Fra : Ralph

Dato : 29-04-07 14:49

Davs

Nogen her der ved hvor der sælges peberrodsplanter omkring Mors - har prøvet
2 planteskoler.

--
Ralph

Fra : Preben Andersen

Dato : 29-04-07 15:50

> Davs
>
> Nogen her der ved hvor der sælges peberrodsplanter omkring Mors - har
> prøvet 2 planteskoler.

Bare køb et stykke i en forretning, og læg noget af det i jorden. Det
gror villigt, og er ikke senere til at slå ihjel.

mvh/Preben

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 29-04-07 16:30

Preben Andersen har bragt dette til verden:

> Bare køb et stykke i en forretning, og læg noget af det i jorden. Det gror
> villigt, og er ikke senere til at slå ihjel.
>
> mvh/Preben

Hvis du alligevel skal en tur til Københavnstrup, så er du mere end
velkommen til at komme og grave noget af vores op
Jeg ville ikke plante sådan en, med mindre det er totalt isoleret fra
al anden jord på grunden.
Kai

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-04-07 18:35

On Sun, 29 Apr 2007 17:30:13 +0200, Fister Løgsovs
<Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

> [...]
>velkommen til at komme og grave noget af vores op
>Jeg ville ikke plante sådan en, med mindre det er totalt isoleret fra

Det har jeg hørt før - man ser det næsten altid når der snakkes om
peberrod. Men den ene plante jeg satte hos mine forældre for 5-6 år
siden, den gror nu ikke vildt og voldsomt. Snarere tværtimod. Men den
står måske skidt - under et blommetræ, i skyggen.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-04-07 15:54

Ralph skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Nogen her der ved hvor der sælges peberrodsplanter omkring
> Mors - har prøvet 2 planteskoler.

Ellers er der her - de sender gerne:

http://lundhede.datascan.dk/cgi-bin/sh000002.pl?REFPAGE=http%3a%2f%2flundhede%2edatascan%2edk%2facatalog%2f&WD=peberrod&SHOP=%20&PREVQUERY=SS%3dpeberrod%26PR%3d%2d1%26TB%3dA%26SHOP%3d%20&PN=Lh_Krydderurter1%2ehtml%23a37_2d9x#a37_2d9x

- hvid linket knækker så kig på www.lund-hede.dk og vælg butik og
søg på peberrod

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-04-07 21:58

> Davs
>
> Nogen her der ved hvor der sælges peberrodsplanter omkring Mors - har
prøvet
> 2 planteskoler.

Skulle du komme forbi Esbjerg, kan du skåne mig for at grave en masse
udløbere op.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen