Pileflethegn ved terrasse
Fra : Torben Brøndum

Dato : 26-04-07 21:49

Hej derude,

Jeg har fjernet et hegn vi havde for enden af vor terrasse (3,5m * 1,8m) +
en lille vinkel op af langsiden (1,5m * 1,5).

Hegnet var med diagonale brædder på begge sider med ca 1,5 cm afstand mellem
brædderne.

Vi overvejer nu et vandret pilefletegn (selvflet) i de samme to højder.

Jeg er lidt bekymret for at de "blæser" formeget gennem hegnet......deler I
den bekymring?

Sælger af pilen taler om, at vinden stille vil sive gennem pilen og at der
ved et bræddehegn vil være noget tubulens omkring hegnet.

Hvordan vurderer I ovennævnte?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-04-07 06:34

On Thu, 26 Apr 2007 22:48:46 +0200, "Torben Brøndum"
<tbr@Xtorben-broendumX.dk> wrote:

>Sælger af pilen taler om, at vinden stille vil sive gennem pilen og at der
>ved et bræddehegn vil være noget tubulens omkring hegnet.
>
>Hvordan vurderer I ovennævnte?

Det er korrekt.
Læhegn fungerer bedst hvis der er 30-40 % luftgennemstrømning. Er hegnet
helt tæt vil vinden blive presset op over, og det skaber nemt turbulens
på indvendige side. Kan lidt af vinden slippe igennem, vil den i stedet
blive bremset.

Om det er noget problem for jer med en smule vind gennem hegnet, kan jeg
ikke vurdere. Mig ville det ikke genere.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/