Animix og roser - hvor tit??
Fra : Henriette Døssing

Dato : 25-04-07 17:01

På posen med Animix rosengødning står der, at man kun skal give gødning
én gang - men på planteskolen, hvor jeg købte gødningen sagde han, at
jeg skulle give nu samt i slutningen af juni og slutningen af august.

Hvad skal jeg rette mig efter, når jeg nu vil gøre det så godt som
muligt for mine roser??

På forhånd tak for hjælpen,

Henriette Døssing

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-04-07 20:43

On Wed, 25 Apr 2007 18:00:52 +0200, Henriette Døssing
<tmp@FJERNDETTEdoessing.dk> wrote:

> [...]
>jeg skulle give nu samt i slutningen af juni og slutningen af august.
>
>Hvad skal jeg rette mig efter, når jeg nu vil gøre det så godt som

Jeg ville give 2 gange - nu og slutningen af maj/starten af juni.
Animix virker langsomt, så jeg tror ikke det giver meget mening at gøde
i august. Tværtimod bør man holde igen med gødning til roser efter ca.
1. august. Får de for meget gødning der, gror de i længere tid/sætter
nye skud. Nye skud er bløde, de kræver lidt tid for at blive træagtige.
Bløde skud overvintrer dårligt.

Men der er mange meninger om gødning af roser (og andre planter).
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Henriette Døssing

Dato : 26-04-07 19:21

Mads Lie Jensen skrev:

> [...]
> Bløde skud overvintrer dårligt.
>
> Men der er mange meninger om gødning af roser (og andre planter).

Roserne har fået et omgang gødning nu og så giver jeg dem igen i juni.
Tak for hjælpen.

Henriette Døssing

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-04-07 20:04

In news:4630ed71$0$52162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Henriette Døssing <tmp@FJERNDETTEdoessing.dk> typed:

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-04-07 20:06

> [...]
Henriette Døssing <tmp@FJERNDETTEdoessing.dk> typed:

> Roserne har fået et omgang gødning nu og så giver jeg dem igen i

Så gør du ligesom jeg, og det plejer at virke rigtig godt hvert år.
Jeg giver heller ikke gødning senere end sidst i Juni.

Undskyld dobbeltpostning, fingeren smuttede