Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D100
Fra : kristian mikael de f~

Dato : 24-04-07 18:39

Er der nogen der kan sige noget rigtig godt eller noget rigtig skidt
om Nikon D100?

-kmo

Fra : Jesper Juul

Dato : 24-04-07 19:09

kristian mikael de freitas olesen skrev:
> Er der nogen der kan sige noget rigtig godt eller noget rigtig skidt
> om Nikon D100?
>
> -kmo

Det er ved at være temmeligt gammelt, og hvis du skal bruge høje iso
værdier er der ret meget støj.

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : Tonni

Dato : 24-04-07 19:31

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er ved at være temmeligt gammelt, og hvis du skal bruge høje iso
> værdier er der ret meget støj.

4 - 5 år er meget gammelt i dSLR sammenhæng, men ud fra testen på
dpreview.com var det i sin tid et udemærket kamera... Men det må ikke koste
alt for meget!
http://www.dpreview.com/reviews/nikond100/

/Tonni

Fra : ksk

Dato : 24-04-07 19:31

"kristian mikael de freitas olesen" <kmo@gbmail.invalid> skrev i en
meddelelse news:34gs23p64frd9e3v69mh1ih83821eusg0c@4ax.com...
> Er der nogen der kan sige noget rigtig godt eller noget rigtig skidt
> om Nikon D100?
>
> -kmo

hvis det skal være nikon så gå efter noget noget mere up2date du vil bliv
skuffe hvis du får et d80 eller andet i hånden

---- hvis du start fra bunden så vælg Canon

DX2 (mis)brugere

KsK

Fra : Jesper Juul

Dato : 24-04-07 20:00

ksk skrev:
> [...]
>
> hvis det skal være nikon så gå efter noget noget mere up2date du vil bliv
> skuffe hvis du får et d80 eller andet i hånden

Hvorfor skulle han blive skuffet over et D80?

Fra : Tonni

Dato : 24-04-07 20:35

> Hvorfor skulle han blive skuffet over et D80?

Tror han mener at han vil blive skuffet over d100, hvis han sammenligner med
d80...

Fra : ksk

Dato : 24-04-07 20:40

"Tonni" <hauge@hardware.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tror han mener at han vil blive skuffet over d100, hvis han sammenligner
> med d80...
jep tak Tonni ..--
KsK

Fra : Jesper Juul

Dato : 25-04-07 07:49

Tonni skrev:
> "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tror han mener at han vil blive skuffet over d100, hvis han sammenligner med
> d80...

Ok, det var bare ikke det der stod, tak for opklaringen.

Jesper

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 25-04-07 09:25

"kristian mikael de freitas olesen" <kmo@gbmail.invalid> wrote in
message news:34gs23p64frd9e3v69mh1ih83821eusg0c@4ax.com...
> Er der nogen der kan sige noget rigtig godt eller noget rigtig skidt
> om Nikon D100?

Njø, min kammerat har et.
På plus-siden er det samme sensor som D70(s), D50 og D40, og kameraet
kan levere billeder i samme kvalitet som disse.
På minus-siden skal næsten alle justeringer foretages via menuer eller
dreje funktionsknappen på toppen.
Vil du skifte ISO (fx) skifter du altså fra P (eller hvilken mode du nu
skyder i) til ISO -> vælger den nye følsomhed -> drejer knappen tilbage
til P, og så kan du skyde videre.
Du skal altså ikke bare have kameraet fra øjet, men helt ned så du kan
se hvor du drejer knappen hen, i modsætning til de nyere modeller hvor
der sidder en ISO (eller WB osv)-knap, der gør det samme.

Det kan sagtens levere flotte billeder, og er det billigt nok ville jeg
ikke betænke mig - men grundet bagvendtheden i menuer osv skulle det
være billigere end D70 osv før jeg gad.

Husk også at det er forgængeren til D70, ikke storebroderen (som jeg har
set nogen skrive i salgsannoncer) når du vurderer brugtpriser. Folk tror
bare de er guld værd fordi de har et højere modelnummer :)

/Tommy