Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Serienummer på et EOS 400D?
Fra : junk@xot.dk

Dato : 24-04-07 14:14

Hej

Jeg har haft "besøg" af et fjols, der mente at bare fordi døren ikke
er låst (var udenfor og hænge vasketøj op), så kan man tillade sig at
gå ind og tage hvad man kan finde af værdi.

Nu er jeg så bl.a. blevet et EOS 400D fattigere

Jeg fik aldrig skrevet serienummeret ned, og på mit garantibevis står
der "serie.nr.:000000".

Er der nogen herinde, der kan kigge på deres EOS 400D og fortælle mig
hvordan kompinationen er af tal og bogstaver, for jeg har fundet et
nummer på kassen kameraet kom i, men der står ikke om det er et
serienummer.

Nummeret består af 4 tal - et bogstav - tre tal

Stemmer det meget godt overens med jeres?

Mvh
Anders

Fra : MW

Dato : 24-04-07 14:42

<junk@xot.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Luk Zoombrowser op, marker et billede i zoommode og vælg properties,
shooting information og serienummeret står nederst lige under dit navn (hvis
du da her sat dit navn ind) eller markér en CR2 fil i DPP (rawconverteren)
vælg file og info, men der skulle gerne stå "body" på mærkaten med nummeret
på æsken

mvh/MW

Fra : Anders

Dato : 26-04-07 08:44

"MW" skrev:

> [...]
> (hvis du da her sat dit navn ind) eller markér en CR2 fil i DPP
> (rawconverteren) vælg file og info, men der skulle gerne stå "body" på

Er body-number indetisk med serienummeret?
Kunne jeg ikke få jer til at tjekke på jeres kamera om de to numre stemmer
overens?

Mvh
Anders

Fra : Kai Thomsen

Dato : 24-04-07 14:47

>Nummeret består af 4 tal - et bogstav - tre tal
>Stemmer det meget godt overens med jeres?

På enden af kassen som mit kom i, er der 2 mærkater,
en gul og en hvid med stregkoder på.

På den hvide mærkat er det midterste tal det nummer som
står under bunden af kameraet.

Fra : Anders

Dato : 26-04-07 16:53

"Kai Thomsen" skrev:

> På enden af kassen som mit kom i, er der 2 mærkater,
> en gul og en hvid med stregkoder på.

Nej, der er kun et gult.

> På den hvide mærkat er det midterste tal det nummer som
> står under bunden af kameraet.

Men der er jo ikke nogen hvid mærkat

Mvh
Anders

Fra : SGA

Dato : 25-04-07 11:20

On 24 Apr., 15:13, j...@xot.dk wrote:
> [...]
> serienummer.
>
> Nummeret består af 4 tal - et bogstav - tre tal
>
> Stemmer det meget godt overens med jeres?

.... kan serienummeret ikke ses i et RAW-billede med Canon's DPP?

Søren

Fra : MW

Dato : 25-04-07 13:48

"SGA" <buurand@gmail.com> skrev i en meddelelse
On 24 Apr., 15:13, j...@xot.dk wrote:
> [...]
>
> Mvh
> Anders

.... kan serienummeret ikke ses i et RAW-billede med Canon's DPP?

Kast et blik i mit indlæg fra 24-04

Jo da, og i zoombrowser

Fra : SGA

Dato : 26-04-07 08:41

On 25 Apr., 14:48, "MW" <sletmww...@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Søren
>
> Kast et blik i mit indlæg fra 24-04
>
> Jo da, og i zoombrowser- Skjul tekst i anførselstegn -

.... tilsyneladende lidt problemer med opdateringen af indlæg i Google
groups!

Søren