Malta og dykning
Fra : Kim M. Graversen

Dato : 30-04-07 17:13

Hejsa,

vi er et par gutter der har fået overbevist vores kærester om at der
er smukt og frodigt på Malta, samt mulighed for at opleve en unik
kultur

Vores formål er, naturligvis, at komme ned og få nogle fede dyk
dernede. Derfor har vi behov for lidt inspiration, således vi kan
arrangere nogle dyk allerede herhjemme fra.

Så hvis du har kendskab til nogle gode divesites og centre, så hører
vi meget gerne.

Vi er mest til vrag.

God sommer til Jer alle.

mvh
Kim

Fra : Johnny Christensen

Dato : 30-04-07 17:18

"Kim M. Graversen" <kmg@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> arrangere nogle dyk allerede herhjemme fra.
>
> Så hvis du har kendskab til nogle gode divesites og centre, så hører

I det aktuelle nummer af DYK er der en artikel fra Malta, prøv at kigge lidt
nærmere på den. Mener også at i forbindelse med det årlige rejsespecial at
de har kigget nærmere på Malta / Gozo. En tur på dit lokale bibliotek bør
kunne grave sidste års nummer frem.

God fornøjelse
Johnny

Fra : PWK

Dato : 30-04-07 20:25

On 30 Apr., 18:13, Kim M. Graversen <k...@oncable.dk> wrote:
> [...]
> arrangere nogle dyk allerede herhjemme fra.
>
> Så hvis du har kendskab til nogle gode divesites og centre, så hører

Hej Kim,

Min makker og jeg dykkede på Malta for 2 år siden - vi dykkede med
Stuart fra Techdeepblue og har kun positive erfaringer, de har også en
afdeling for rekreativ dykning der hedder divedeepblue. Send Stuart en
mail og hils fra Anders og Peter. Um El faroud er et rigtig godt vrag
og caverns på Gozo er også en fin oplevelse.

mvh

Peter

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 30-04-07 20:32

Hvis du googler i denne gruppe finder du f.eks. vores indlæg om Malta fra
sidste år:
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.dykning/browse_frm/thread/2b39c8afdbab6cd3/
/Sune

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 30-04-07 23:19

> [...]
> arrangere nogle dyk allerede herhjemme fra.
>
> Så hvis du har kendskab til nogle gode divesites og centre, så hører

Maltaqua har rigtig god service og så har de Simone som taler dansk.

Lige et par gode steder til naturdyk:
Dwejra Inland, Gozo
Dwejra Blue Hole, Gozo

Se på Interactive Map hvor de forskellige divesites ligger:

www.maltaqua.com

Venlig hilsen Bjarne

Fra : Kim M. Graversen

Dato : 04-05-07 19:07

Tak for svarene !

Min makker og jeg er netop gået igang med at undersøge hvilke
dyk vi bare "må" opleve. Så må vi se hvad kæresterne mener
vi "må" se..

Indtil videre har vi valgt følgende:
-Cirkewwa Rozi Dive 4 - Vrag - 36 meter
-St. Pauls Islands Dive 13 - Statue - 34 meter
-Qawra Imperial Eagle Dive 17 - Vrag - 42 meter
-Comino Caves Dive 51 - grottedyk - 18 meter
-Um el Faroud Dive 31 - Vrag - 34 meter
-Zonqor Point Tug Boats Dive 26 - vrag - 21 meter
-Xlendi Ferry Wreck Dive 56 - Vrag - 42 meter

Mht. dykkercenter, så har vi sidenhen erfaret at der på vores
hotel er lokaliseret et, så det har vi valgt.

God sommer til alle

/ Kim

****