Fordomme vs. fakta
Fra : KC

Dato : 29-04-07 15:59

Gode indlæg og spørgsmål her på gruppen ender meget ofte i nogle få aktive
skribenters "trækken fronter op" overfor hinanden. Meget ofte glemmes det
oprindelige indlæg og diskussionerne tager andre drejninger, hvilket kan
være både informativt, underholdende men desværre også misvisende for mindre
erfarne dykkere eller dykkere med lidt erfaring i at skilde skidt fra kanel
her i forummet.

Som meget andet brug af Internettet er det ganske "gratis" at argumentere
overfladisk, fordomsfuldt, uvidende, humoristisk etc. etc. - for man er jo
forholdsvis anonym.

Jeg synes det kunne være meget interessant med en række organiserede
diskussioner hvor diskussionen er koncentret om emnet "Fordomme vs. fakta".
Derfor tillader jeg mig at starte en række diskussioner herefter, hvor jeg
vil prøve at være helt net-naiv og opfordre til at "holde sig 99% til
emnet".

KC

Fra : Henrik Manley

Dato : 29-04-07 17:39

> [...]
> hvor jeg vil prøve at være helt net-naiv og opfordre til at "holde sig 99%

Fordomme siger jo gerne mere om dem der kommer med dem end det de siger.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 29-04-07 20:35

Hejsa

> [...]
> Derfor tillader jeg mig at starte en række diskussioner herefter, hvor jeg
> vil prøve at være helt net-naiv og opfordre til at "holde sig 99% til

Hvem skal så være dommer over hvad der er fordomme og hvad der er
fakta? Jeg vil gerne holde mig til 99% ud fra min egen opfattelse af
fakta

Mvh
Lars Skov-Dethlefsen

Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 29-04-07 22:31

Det ser ud til du keder dig: prøv at taget et <PADI / CMAS /
DIR kursus eller et af de andre og kom ud og dykke det er
meget sjovere end at overbelaste nyhedsgruppen

MVH Svend Erik

Fra : KC

Dato : 30-04-07 12:01

Hej Svend Erik!

Jeg har allerede uddannelser indenfor alle tre organisationer - og derfor
generer det mig voldsomt når jeg hører disse udokumentere påstande.

KC

"Svend Erik Østergaard Nielsen (slet DROQJ)" <s.e@DROQJpc.dk> skrev i
meddelelsen news:11778825660.794449256583633@dtext.news.tele.dk...

Fra : KC

Dato : 30-04-07 12:14

Hej igen Svend Erik!

På jeres klubhjemmeside skriver I bl.a.:

" A.1.
Planlæg dine dyk efter din uddannelse og erfaring
Sikker dykning forudsætter en grundlæggende viden om mange teoretiske og
praktiske emner. Derfor er en grundlæggende dykkeruddannelse nødvendig.
Medlemmer der ikke har taget **CMAS må kun dykke efter tilladelse fra
instruktører"

Betyder det at en erfaren PADI Divemaster skal have tilladelse fra dig som
instruktør for at dykke klubdyk hos jer?
I givet fald hvorfor?

Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 30-04-07 14:39

NEJ selvfølgelig ikke. Der er elever under uddannelse det
gælder.

Der kan dykkes i klubben med alle certifikater efter der
begrænsninger de har.
Det eneste krav er at på klubture skal man have aflagt en
makkerredningsøvelse svarende til en **CMAS hvis man ikke har
lavet noget lignende i sin uddannelse. Hvordan folk ellers
dykker udenfor klubregi må de da selv om.

Min personlige mening. Det ikke er farven på plastkortet, men
instruktøren/klubben der under uddannelsen præger folks
dykkervaner

MVH
Svend Erik
(CMAS/IANTD)

Fra : AK

Dato : 30-04-07 07:31

On 29 Apr., 23:30, Svend Erik Østergaard Nielsen <s...@DROQJpc.dk>
(slet DROQJ) wrote:
> Det ser ud til du keder dig: prøv at taget et <PADI / CMAS /
> DIR kursus eller et af de andre og kom ud og dykke det er
> meget sjovere end at overbelaste nyhedsgruppen

Jeg vil mene, at du ikke er tvunget til at læse alle indlæg på
nyhedsgruppen, hvis du ikke gider læse det, så fair nok - men please
så lad vær med at svar, det her kan udvikle sig til en god tråd, hvis
bare alle kommer med konstruktive indlæg.

KC- vil du have, at vi skal kommenterer dine fordomme, eller komme med
nye ?

Fra : KC

Dato : 30-04-07 12:06

Hej AK!

Jeg var naiv og troede at de som normalt "angriber" de andre organisationer
nu ville præsentere deres fordomme så vi kunne få sat nogle ting helt på
plads.

Morten Dall har f.eks. lige påstået at PADI-uddannelser er dårligere end
CMAS-uddannelser fordi PADI-instruktører får penge for deres arbejde.

KC