/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
erfaringer med citroen c5
Fra : Ukendt


Dato : 30-04-07 19:36

Hejsa

Hvad er erfaringerne med c5'er (stationcar) der er fra 2003-2004.

Kan man forvente at de værste børnesygdomme er ordnet, evt ved efterfølgende
service?

/bo



 
 
Fl. Baumann (30-04-2007)
Kommentar
Fra : Fl. Baumann


Dato : 30-04-07 19:45

"bme" <xxx.xxx> skrev i meddelelsen
news:4636359f$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hvad er erfaringerne med c5'er (stationcar) der er fra
> 2003-2004.

> Kan man forvente at de værste børnesygdomme er ordnet, evt ved
> efterfølgende service?


Besøg dette forum: http://www.citronik.dk
Gå til deres C5 fora og læs hvad andre mener om C5 fase 1.

--
Fl. Baumann


Ukendt (30-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-04-07 19:52

On Mon, 30 Apr 2007 20:35:47 +0200, "bme" <xxx.xxx> wrote:

>Hejsa
>
>Hvad er erfaringerne med c5'er (stationcar) der er fra 2003-2004.
>
>Kan man forvente at de værste børnesygdomme er ordnet, evt ved efterfølgende
>service?
>
Du vil få mange tilbagemeldinger. Min bror fik sådan et apparat som
firmaslæde - og det var egentlig en positiv oplevelse. Det var jo ikke
hans benzinkort, sådan en 2.0 drikker som et hul i jorden hvis den
bliver bedt om at arbejde ) Desuden burde den stå i "sport"-mode
hele tiden hvis ikke den skulle være ekstremt sidevindsfølsom og
oplagt kandidat for brækposer.....de hjalp at få kigget på det
men...det var stadig ikke godt....."sport"-mode var stadig et must
hvis ikke en "uskyldig" lastbil kunne blæse den i grøften...
Han oplevede ikke andre fejl, som der kan berettes om - og plads og
komfort (når vælgeren står rigtigt) slår det meste i klassen.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Ukendt (30-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-04-07 20:04


<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:ecec33pov479nob78vdj569i5bg6d1k1fa@4ax.com...
> On Mon, 30 Apr 2007 20:35:47 +0200, "bme" <xxx.xxx> wrote:
>>
> Du vil få mange tilbagemeldinger.

håber bare de er konstruktive og ikke af "fransk pis" typen


> Min bror fik sådan et apparat som
> firmaslæde - og det var egentlig en positiv oplevelse. Det var jo ikke
> hans benzinkort, sådan en 2.0 drikker som et hul i jorden hvis den
> bliver bedt om at arbejde )

hehe, min gamle laguna 1,8 8v går ca 10 km/liter pt, så bare det ikke er
værre end det.

Desuden burde den stå i "sport"-mode
> hele tiden hvis ikke den skulle være ekstremt sidevindsfølsom og
> oplagt kandidat for brækposer.....de hjalp at få kigget på det
> men...det var stadig ikke godt....."sport"-mode var stadig et must
> hvis ikke en "uskyldig" lastbil kunne blæse den i grøften...

hmm, har de alle sportsindstillingen?


> Han oplevede ikke andre fejl, som der kan berettes om - og plads og
> komfort (når vælgeren står rigtigt) slår det meste i klassen.

Det er netop pladsen og komforten som vægter ret højt her. Har dog altid
været skeptisk overfor c5, men man får godt nok meget plads for pengene.

/bo



Ukendt (30-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-04-07 20:20

On Mon, 30 Apr 2007 21:03:55 +0200, "bme" <xxx.xxx> wrote:

>
><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>news:ecec33pov479nob78vdj569i5bg6d1k1fa@4ax.com...
>> On Mon, 30 Apr 2007 20:35:47 +0200, "bme" <xxx.xxx> wrote:
>>>
>> Du vil få mange tilbagemeldinger.
>
>håber bare de er konstruktive og ikke af "fransk pis" typen
>

Jeg håber, jeg slipper for dem, når du kigger i signaturen )

>
>> Min bror fik sådan et apparat som
>> firmaslæde - og det var egentlig en positiv oplevelse. Det var jo ikke
>> hans benzinkort, sådan en 2.0 drikker som et hul i jorden hvis den
>> bliver bedt om at arbejde )
>
>hehe, min gamle laguna 1,8 8v går ca 10 km/liter pt, så bare det ikke er
>værre end det.

10 kunne den godt klare, hvis ikke det hastede for meget ) Har også
set 12 km/l, men så blev der kørt pænt 7 km/l er også set for
noget der ligner fuld hane....den kunne godt vise 190


>
>Desuden burde den stå i "sport"-mode
>> hele tiden hvis ikke den skulle være ekstremt sidevindsfølsom og
>> oplagt kandidat for brækposer.....de hjalp at få kigget på det
>> men...det var stadig ikke godt....."sport"-mode var stadig et must
>> hvis ikke en "uskyldig" lastbil kunne blæse den i grøften...
>
>hmm, har de alle sportsindstillingen?

tror jeg nok - men hans var højeste udstyrsmodel.

>
>
>> Han oplevede ikke andre fejl, som der kan berettes om - og plads og
>> komfort (når vælgeren står rigtigt) slår det meste i klassen.
>
>Det er netop pladsen og komforten som vægter ret højt her. Har dog altid
>været skeptisk overfor c5, men man får godt nok meget plads for pengene.
>
Jamen, bevar din skepsis og se dig godt for, der er et hav af
firmabiler derude, som måske/måske ikke har fået rigeligt med tæv i
deres liv. Bilen som sådan kan have ret så mange fejl, så hvis ikke du
selv kan, så få nogen til at teste den.....den må nok siges at være i
højrisiko-zonen, men finder du den rigtige, bliver du ganske godt
kørende til forholdsvis små penge.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Ole Frederiksen (30-04-2007)
Kommentar
Fra : Ole Frederiksen


Dato : 30-04-07 22:12


<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:g4gc33dlov78jb15h6gdp6aalpgk42a2ab@4ax.com...
> On Mon, 30 Apr 2007 21:03:55 +0200, "bme" <xxx.xxx> wrote:
>>
>>hmm, har de alle sportsindstillingen?
>
> tror jeg nok - men hans var højeste udstyrsmodel.
>
Det er langt fra alle C5´ere der har en sportsknap.

M.v.h. Ole Frederiksen



bme (01-05-2007)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 01-05-07 20:20


<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:g4gc33dlov78jb15h6gdp6aalpgk42a2ab@4ax.com...
> On Mon, 30 Apr 2007 21:03:55 +0200, "bme" <xxx.xxx> wrote:
>>hehe, min gamle laguna 1,8 8v går ca 10 km/liter pt, så bare det ikke er
>>værre end det.
>
> 10 kunne den godt klare, hvis ikke det hastede for meget ) Har også
> set 12 km/l, men så blev der kørt pænt 7 km/l er også set for
> noget der ligner fuld hane....den kunne godt vise 190

plejer nu nok at køre rimeligt pænt


>
>>
>>
>>> Han oplevede ikke andre fejl, som der kan berettes om - og plads og
>>> komfort (når vælgeren står rigtigt) slår det meste i klassen.
>>
>>Det er netop pladsen og komforten som vægter ret højt her. Har dog altid
>>været skeptisk overfor c5, men man får godt nok meget plads for pengene.
>>
> Jamen, bevar din skepsis og se dig godt for, der er et hav af
> firmabiler derude, som måske/måske ikke har fået rigeligt med tæv i
> deres liv. Bilen som sådan kan have ret så mange fejl, så hvis ikke du
> selv kan, så få nogen til at teste den.....den må nok siges at være i
> højrisiko-zonen, men finder du den rigtige, bliver du ganske godt
> kørende til forholdsvis små penge.


Har netop kig på en tidligere leasing bil. Den er i god stand, fejlfri
fdm-attest og 6 mdr. rigtig garanti og så er han ved at fremskaffe fuld
service historik til undertegnede. Så det kan da ikke gå helt galt.

/bo



Anders Majland (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-05-07 20:55

> Har netop kig på en tidligere leasing bil. Den er i god stand, fejlfri
> fdm-attest og 6 mdr. rigtig garanti og så er han ved at fremskaffe fuld
> service historik til undertegnede. Så det kan da ikke gå helt galt.

Hvilken motor ?




bme (02-05-2007)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 02-05-07 22:50


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:46379b38$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvilken motor ?
>

2,0 138hk benziner - vi kører for lidt til diesel.

/bo



KASO (30-04-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 30-04-07 20:23


<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:ecec33pov479nob78vdj569i5bg6d1k1fa@4ax.com...
> On Mon, 30 Apr 2007 20:35:47 +0200, "bme" <xxx.xxx> wrote:
>
>>Hejsa
>>
>>Hvad er erfaringerne med c5'er (stationcar) der er fra 2003-2004.
>>
>>Kan man forvente at de værste børnesygdomme er ordnet, evt ved
>>efterfølgende
>>service?
>>
> Du vil få mange tilbagemeldinger. Min bror fik sådan et apparat som
> firmaslæde - og det var egentlig en positiv oplevelse. Det var jo ikke
> hans benzinkort, sådan en 2.0 drikker som et hul i jorden hvis den
> bliver bedt om at arbejde ) Desuden burde den stå i "sport"-mode
> hele tiden hvis ikke den skulle være ekstremt sidevindsfølsom og
> oplagt kandidat for brækposer.....de hjalp at få kigget på det
> men...det var stadig ikke godt....."sport"-mode var stadig et must
> hvis ikke en "uskyldig" lastbil kunne blæse den i grøften...

Jeg mener at have læst, at Citroën kunne sænke den ved en eller anden form
for indgreb - det skulle reducere sidevindsfølsomheden. Måske værd at
undersøge i givet fald?

Jeg har en kollega, der havde en tidlig model som firmabil. Hun var ret
irriteret over en række børnesygdomme (som vist dog blev rettet) - og næste
gang fik hun en Mondeo. Nu går hun og drømmer sig tilbage til C5 igen -
bl.a. på grund af pladsen - så helt ringe kan den vel ikke være



bme (01-05-2007)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 01-05-07 20:23


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:46364226$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg mener at have læst, at Citroën kunne sænke den ved en eller anden form
> for indgreb - det skulle reducere sidevindsfølsomheden. Måske værd at
> undersøge i givet fald?

noteret.

>
> Jeg har en kollega, der havde en tidlig model som firmabil. Hun var ret
> irriteret over en række børnesygdomme (som vist dog blev rettet) - og
> næste gang fik hun en Mondeo. Nu går hun og drømmer sig tilbage til C5
> igen - bl.a. på grund af pladsen - så helt ringe kan den vel ikke være

plads er vanedannende.... behøver jeg sige mere

/bo



Broegger (30-04-2007)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 30-04-07 21:45

"bme" <xxx.xxx> skrev
news:4636359f$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Hvad er erfaringerne med c5'er (stationcar) der er fra 2003-2004.

Her er de problemer jeg havde med min (01'er) i de 2 år jeg kørte den. Så
min konklusion er klar: Aldrig mere Citroen

Jan 03    Motorstop    
Motoren stoppede pludselig ved udkobling. Det skyldes en fejl i en føler
i forb. med tomgangsstyrringen.

Jan 03    Kørte varm    
Se køleblæser længere nede. Resultatet var at motoren begyndte at koge.
Jan 03    Voldsom støj    
En dækplade under motoren var gået løs. Resultatet var en voldsom støj.

Jan 03    Udetermometer    
Udetermometeret viste pludseligt 25 grader i en periode med 10 graders
frost. Det afstedkommer at klimaanlæget sætter fuld kraf på for at køle
kabinen. Så bliver der altså koldt!

Altid.    Sidevindsfølsomhed    
Bilen er ekstremt sidevindsfølsom. I forbindelse med 30.000 eftersynet
har jeg fået den sænket. Det hjalp lidt.

Apr 02    Armlæn på førersæde    
Ved ca 20.000 km stoppede armlænet på førersædet med at være behageligt.
Det kan kun stå i en stilling, og den er for høj.

Apr 02    Ville ikke starte    
Ved ca 20.000 km ville bilen pludseligt ikke starte. Jeg fik den dog i
gang efter noget tid. På det efterfølgende værkstedsbesøg kunne der ikke
konstateres fejl i computeren. Jeg fik dog opgraderet motorstyringen til
seneste version.

Apr 02 og igen Nov 02    Nærlys pærer    
Ved 18.300 km brændte den ene nærlys pære ud. Det er for tidligt! Da
batteri og diverse afskærmning skal fjernes lod jeg værkstedet klare
opgaven. (Det er vel en firmabil!)

Apr 02    El-ruder    
El-ruderne havde deres egen vilje. Når jeg havde lukket vinduet kunne den
selv finde på at åbne det igen. Løsningen var at 0-stille computeren.

Mar 02    Blæser i kabinen    
Blæseren i kabinen er blevet skiftet da den støjede.

Mar 02    Gearkasse    
Den springer pludseligt ud af 3. gear. Dette er ikke særlig rart under
overhalinger. Da jeg ringede til Citroën, sagde de, at det var en
almindelig fejl, og at de da lige ville bestille stumperne hjem.

Feb 02    Bagtøj    
Der kommer et ekstra "klonk", når man kører over ujævnheder. Nærmest som
om man havde en tom plastik-kasse i bagagerummet. Denne fejl er delvist
rettet. Citroën siger, at de ikke kan gøre mere.

Feb 02    Kølerblæser    
Når det sneer med tø-sne, kan denne sætte sig fast på køler-blæseren.
Dette gør så, at hele bilen ryster, når blæseren begynder at køre.
Citroën har fortalt, at en enkelt bil ligefrem har ødelagt køleren, da
blæseren rystede i stykker. Dette er ikke lavet på min bil, så jeg kører
ikke, når der er tø-sne i luften.

Jan 02 og igen Dec 03    Sprinklervæske-føler    
Denne er blevet udskiftet, da den meldte om tom tank, når der var 7,5
liter tilbage!

Jan 02    Sædevarme i højre forsæde    
Varmer næsten ikke. Jeg regner med, at det løses, når jeg får den nye
sædebund i.

Dec 01    Knirken ved rattet.    
Dette er blevet afhjulpet.

Dec 01    Radioen kunne ikke modtage stationer, uden at der var en masse
støj.    
Rettet med en ny radio.

Dec 01    Fart pilot    
Var justeret forkert, så den ikke kunne sættes på hastigheder over 150
kmt. Hvis man lavede resume med hastigheder på mere end 150, accelerede
den til top-fart.

> Kan man forvente at de værste børnesygdomme er ordnet, evt ved
> efterfølgende service?

Nogle af dem blev fjernet, men mange findes også på nyerere modeller.


--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerne.dk

Anders Majland (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-05-07 16:00

> Her er de problemer jeg havde med min (01'er) i de 2 år jeg kørte den. Så
> min konklusion er klar: Aldrig mere Citroen

Trods advarsler har vi købt en ny C5 ... og brugt ville jeg nok se om ikke
pengene kunne strækkes til efter faceliftet.

> Altid. Sidevindsfølsomhed
> Bilen er ekstremt sidevindsfølsom. I forbindelse med 30.000 eftersynet
> har jeg fået den sænket. Det hjalp lidt.

Nu har vi ikke haft den så længe (1 måned og ~2600km) - og jo den er da
sidevindsfølsom men slet ikke på niveau med den gamle fabia. Og vi har
ellers kørt en del i kraftig sidenvind i perioden. Om andre i klassen er
bedre skal jeg ikke kunne sige og heller ikke om de gamle er være. Det
kræver jo næsten at man kører den samme strækning samme dag.

Snippet en række fejl

> Nogle af dem blev fjernet, men mange findes også på nyerere modeller.

Af "typefejlene" så generer det mig at lyset blinker når affjedringen
belastes - men det kan man vel vende sig til, for det er vist ikke ligetil
at lave om. Når fabriksgarantien er udløbet kunne jeg godt finde på at køre
strømmen dertil direkte via et par kraftigere kabler og relæer - hvis altså
jeg ikke har vendet mig til inden ...

Nogen gange får man indtryk af at der er mere end en mandag om ugen i
frankrig - og det var en ikke uvæsenligt grund til at vi ikke købte en 2005-
er. Risikoen for at det var en mandagsbil er formentlig større når ejeren
hurtigt har skiftet den ud ... Men kigger man på andre brugte i samme
størrelse så ruster mondeo'erne og passat og avensis er væsenligt dyrere.

/A



Anders Majland (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-05-07 17:26

> Trods advarsler har vi købt en ny C5 ... og brugt ville jeg nok se om ikke
> pengene kunne strækkes til efter faceliftet.

Fra FDM's brugtbilstest af modellen fra før faceliftet

Typiske fejl - alvorlige

Svage automatgearkasser

Ventilløftere i 2.0-benzin giver dårlig motorgang

Typiske fejl - irriterende

Flimrende lys fra forlygter

Kontakt til afviserblink svigter

Forlygtepærer med kort holdbarhed

Fejlvisning i sprinklerbeholderens væskestand

Ujævn motorgang p.g.a. elektronikfejl

Hylende bremser

Højdejusterbart sæde, som synker utilsigtet

Bagrude i Weekend kan ikke åbnes

Sidevindsfølsomhed

Hydraulikslanger forrest i motorrum bliver utætte

Driftstop/krafttab kombineret med fejlvisninger i instrumenter og lamper

Udetemperaturføler til klimaanlæg

Vandindtrængen via torpedoens gennemføring - giver el-fejl

Håndbremse låser

Defekte hjullejer

Mislyde fra bagvogn

Ekstraordinær skævslidning af alle dæk - særligt bagdæk

Gasdæmpere i bagsmæk bliver hurtigt trætte

Knirkende rat

Pibelyde fra servostyring

Generel elektrisk misfunktion: bakalarm, intervalviskere, rudehejs,
centrallås ...

Defekt viskermotor

Defekte lamdasonde



bme (01-05-2007)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 01-05-07 20:32


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:46375601$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Her er de problemer jeg havde med min (01'er) i de 2 år jeg kørte den. Så
>> min konklusion er klar: Aldrig mere Citroen
>
> Trods advarsler har vi købt en ny C5 ... og brugt ville jeg nok se om ikke
> pengene kunne strækkes til efter faceliftet.
>

det overvejes pt.


>
> Af "typefejlene" så generer det mig at lyset blinker når affjedringen
> belastes - men det kan man vel vende sig til, for det er vist ikke ligetil
> at lave om. Når fabriksgarantien er udløbet kunne jeg godt finde på at
> køre strømmen dertil direkte via et par kraftigere kabler og relæer - hvis
> altså jeg ikke har vendet mig til inden ...

Kan forestille mig at være temmeligt irriterende. Syntes at have set noget
på forummet på citronik om en løsning af problemet.


>
> Nogen gange får man indtryk af at der er mere end en mandag om ugen i
> frankrig - og det var en ikke uvæsenligt grund til at vi ikke købte en
> 2005- er. Risikoen for at det var en mandagsbil er formentlig større når
> ejeren hurtigt har skiftet den ud ... Men kigger man på andre brugte i
> samme størrelse så ruster mondeo'erne og passat og avensis er væsenligt
> dyrere.
>

tjoe muligheden for en mandagsbil er da tilstede, men der er nogle der bare
skifter bil tit. Min gamle nabo kørte i hans biler 1-2 år inden han skiftede
dem. ingen havde kørt over 20 tkm.

Enig i at passat og avensis er for dyre, og rusten på mondeo tiltrækker
heller ikke mig. Så hellere et par småfejl i elektronikken.

/bo



Anders Majland (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-05-07 20:54

> Enig i at passat og avensis er for dyre, og rusten på mondeo tiltrækker
> heller ikke mig. Så hellere et par småfejl i elektronikken.

Lyder som om at det er de samme argumenter der trækker dig over i en C5 som
gjorde at vi købte en



Broegger (02-05-2007)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 02-05-07 13:03

"bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev
news:463795b4$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

>
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
> news:46375601$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Her er de problemer jeg havde med min (01'er) i de 2 år jeg kørte
>>> den. Så min konklusion er klar: Aldrig mere Citroen
>>
>> Trods advarsler har vi købt en ny C5 ... og brugt ville jeg nok se om
>> ikke pengene kunne strækkes til efter faceliftet.
>>
>
> det overvejes pt.

Jeg kører Octavia nu, og det er jeg 100% tilfreds med.

<snip>

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerne.dk

bme (01-05-2007)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 01-05-07 20:26


"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9922E7A1B2D08tbr@130.225.247.90...
> "bme" <xxx.xxx> skrev
> news:4636359f$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
>
>> Hvad er erfaringerne med c5'er (stationcar) der er fra 2003-2004.
>
> Her er de problemer jeg havde med min (01'er) i de 2 år jeg kørte den. Så
> min konklusion er klar: Aldrig mere Citroen

Snip

Tja, det minder lidt om listen fra min polo. En masse irriterende småfejl og
et par enkelte motorstop.

Jeg siger aldrig mere polo

Men tak for info, det er noteret

/bo



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste