Er en fjeder knækket i min bil?
Fra : Kent

Dato : 30-04-07 19:26

Jeg har opdaget en lyd, der tyder på at komme fra venstre
forhjul på vores Fabia Combi 1,9 TDI fra 2006. Det lyder
absolut som en fjeder, der knirker. Lyden er kommet i løbet
af den sidste uges tid.

Kan det være en fjeder, der er knækket? Jeg aner ikke, om
man kan høre, at en fjeder er knækket - derfor spørger jeg.
Jeg ved en masse om udstyr og specifikationer på de forskellige
bilmærker, men i det øjeblik man åbner motorhjelmen, er jeg lost .

Ja - ved godt fjederen ikke sider under motorhjelmen - men I forstår
vist hvad jeg mener .

Kent.

Fra : Tom

Dato : 30-04-07 19:40

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message
> [...]
> bilmærker, men i det øjeblik man åbner motorhjelmen, er jeg lost .
>
> Ja - ved godt fjederen ikke sider under motorhjelmen - men I forstår

Hvis du kan hive bilen op på en donkraft, så kan du jo lige lyse op med en
lommelygte og se en en fjeder skulle være knækket. Troede ellers kun det var
Ford som knækkede fjedre.
Ellers så kan man godt i nogle tilfælde høre de er knækkede. Der kan være
lidt ekstra støj i bilen når man kører på brosten.

--
Tom

Fra : KASO

Dato : 01-05-07 06:46

> Troede ellers kun det var Ford som knækkede fjedre.

Selv om de tilsyneladende er gode til det, har de ikke patent på at knække
fjedre

Fra : Kasper Christensen

Dato : 01-05-07 09:29

Kent skrev:
> Jeg har opdaget en lyd, der tyder på at komme fra venstre
> forhjul på vores Fabia Combi 1,9 TDI fra 2006. Det lyder
> absolut som en fjeder, der knirker. Lyden er kommet i løbet
> af den sidste uges tid.

Da jeg havde en fabia knækkede højre forhjulsfjeder. Det gav et
kæmpebrag en dag (Troede bare det var en sten, som var blevet slynget op
i hjulkassen), men herefter begyndte det at knage ved bump og når jeg
holdt stille og drejede hjulene fra side til side.

Mvh

Kasper
Skoda Octavia Combi Dynamic Elegance 2.0 FSI (Sikke et langt navn)