En brugt bil der er (for) billig ?
Fra : Jakob M

Dato : 30-04-07 19:20

Jeg har kig på en brugt øse, og umiddelbart ser det ud til at være en
rigtigt god pris. Den er nysynet, har service OK og er ikke-ryger. Det er en
mindre forhandler og der er ikke umiddelbart nogle advarsler på Google.

Hvad skal jeg kigge efter når jeg skal inspicere kareten, når man er lidt
småparanoid og prisen virker lav i forhold til tilsvarende biler ?.

Gamle skader ?
Dårligt renomme ?
Skjult rust ?.

Gode råd er velkomne.

Mvh
Jakob

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 30-04-07 19:28

Giv mere info :)

Model, motor, årstal, km, prisleje

Fra : Henning

Dato : 30-04-07 20:57

On Mon, 30 Apr 2007 20:19:52 +0200, "Jakob M" <smoelf@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Hvad skal jeg kigge efter når jeg skal inspicere kareten, når man er lidt
>småparanoid og prisen virker lav i forhold til tilsvarende biler ?.

Spørg til de lovpligtige 2 års reklamationsret. Begynder forhandleren
allerede der at stille sig på bagbenene behøver du ikke vide mere

Fra : Jakob M

Dato : 01-05-07 19:01

> Spørg til de lovpligtige 2 års reklamationsret. Begynder forhandleren
> allerede der at stille sig på bagbenene behøver du ikke vide mere

Det står står heldigvis korrekt på forhandlerens hjemmeside.

Mvh
Jakob

Fra : sorensen

Dato : 01-05-07 11:29

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> skrev i en meddelelse
rust ?.

> Gode råd er velkomne.
>
> Mvh
> Jakob

Få skrevet ind i slutsedlen at han laver alle fejl som opdages af et fdm
tjek. Evt få dem rettet inden køb eller tilbagehold en del af købesum til
evt. fejl er rettet og den er leveret.

Bemærk den lave pris kan skyldes de nye afgiftsregler. De brugte falder jo
også (og stiger) når priserne på nye ændres.

Fra : Jakob M

Dato : 01-05-07 19:02

> [...]
>
> Bemærk den lave pris kan skyldes de nye afgiftsregler. De brugte falder jo
> også (og stiger) når priserne på nye ændres.

Klart, det må ikke være sjovt at være brugtbilsforhanlder lige nu

Mvh
Jakob

Fra : claus b. p.

Dato : 01-05-07 13:29

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvad skal jeg kigge efter når jeg skal inspicere kareten, når man er lidt
> småparanoid og prisen virker lav i forhold til tilsvarende biler ?.

Du skal ubetinget se registreringsattesten inden købet. Check at første
registreringsdato, type, model osv. stemmer med det opgivne. Check om der
står en anden dato i feltet "tolddato" nederst til højre, for så har den fx.
været hyrevogn, er importeret eller er genopbygget efter totalskade. Der
findes ingen god undskyldning for at du ikke skulle kunne se
registreringsattesten!

En bil der har kørt rigtig mange kilometer vil også være billig i forhold
til årgangen, hold øje med om slidtage svarer til det opgivne km.tal. Det
kan være svært, men hvis du lige husker navn og adresse fra
registreringsattesten på den forrige ejer, kan han muligvis kontaktes for at
verificere de opgivne oplysninger. Moderne biler kan justeres i km. tælleren
på få minutter med en computer.

Der findes ikke noget hos en forhandler der hedder "købt som beset", men
hvis han kender til nogen konkrete fejl som han oplyser dig om, og skriver i
slutseddelen, kan du selvfølgelig ikke påberåbe dig reklamationsret på
disse punkter.

/Claus

Fra : Søren

Dato : 01-05-07 17:48

"
> men hvis du lige husker navn og adresse fra registreringsattesten på den
> forrige ejer, kan han muligvis kontaktes for at verificere de opgivne
> oplysninger.

Det mener jeg ikke man har lov til, han har jo solgt bilen til forhandleren
og har dermed overdraget
ansvaret til denne. Ellers kunne forhandleren jo også lide skade ved
ukorrekte oplysninger fra den forrige ejer,
og der ville kunne opstå en tvist imellem forrige ejer og forhandleren.

Fra : Jakob M

Dato : 01-05-07 19:14

> [...]
> i slutseddelen, kan du selvfølgelig ikke påberåbe dig reklamationsret på

Det vil jeg gøre, tak.

Mvh
Jakob