Benzin istedet for diesel
Fra : Ukendt

Dato : 29-04-07 22:08

Er det muligt/lovligt at ligge en benzin motor i en bil i stedet for en
diesel
uden de store omkostninger
Der er tale om en nysynet golf 3 hvor til der haves en benzin motor
gearkasse og andet som ikke overstiger de antal heste
som bilen er født med

og i givet fald hvem snakker man med
nogen der har prøvet det??????????????

Fra : Sp@msen

Dato : 30-04-07 10:58

"jan larsen" <xxx> skrev i meddelelsen
> [...]
> Der er tale om en nysynet golf 3 hvor til der haves en benzin motor
> gearkasse og andet som ikke overstiger de antal heste

Jeg har ikke direkte prøvet det, det eneste man vist i.flg. loven skal være
opmærksom på er om bilen skifter identitet.

altså findes der en bil magen til den du vil bygge om til i det
modelprogram, skal der betales ny afgift.

men der findes nogen afsagte domme du kan søge lidt efter.
man må f.eks godt købe en E420 CDI, smide en motor i fra en 320cdi, frikøre
den som taxa og så smide motoren tilbage med de 8 cylinder, uden at betale
afgift.
på den måde kan man jo næsten (hvis man skifter alle andre sliddele) få en
'fabriks ny' bil :)

mvh.
Flemming

Fra : Tom

Dato : 30-04-07 16:31

"jan larsen" <xxx> wrote in message
> [...]
> Der er tale om en nysynet golf 3 hvor til der haves en benzin motor
> gearkasse og andet som ikke overstiger de antal heste

I flg Skat (Pjat), så er det ok, det skulle heller ikke være noget i vejen
for det rent teknisk, men hvis du skal betale en mekaniker til 700 Kr i
timer for det, så bliver det ganske bekosteligt da det nok tager op til en
uges tid.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-07 00:46

Fra : Tom

Dato : 30-04-07 19:09

> [...]
> Der er tale om en nysynet golf 3 hvor til der haves en benzin motor
> gearkasse og andet som ikke overstiger de antal heste

Det står(stod) på Told & Skats hjemmeside, det var så fra benzin til diesel
men de skrev da et det var lovligt og at der IKKE skulle betales ny afgift.
Men du kan jo kontakte Applus og skatteregionen hvis du vil have det på
skrift.

--
Tom

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 01-05-07 21:12

> og i givet fald hvem snakker man med
> nogen der har prøvet det??????????????

Jeg har bygget en G2 om fra benzin til diesel. Faktisk imponerende let, også
mht. ledningsnet!

Troels

Fra : claus b. p.

Dato : 01-05-07 13:52

> [...]
> Der er tale om en nysynet golf 3 hvor til der haves en benzin motor
> gearkasse og andet som ikke overstiger de antal heste

Det er ikke noget problem, du skal bare køre bilen til syn. Du må max. øge
effekten 20%, og der er ingen omkostninger udover det. Der findes en
formular du kan få på motorkontoret, som bruges til registreringssyn, bl.a.
også når man monterer anhængertræk ol.
Hvis ikke der samtidig smides en masse udstyr på fra fx. en GTI model, vil
der slet ikke blive tale om at bilen skifter identitet. Dvs. når den er
registreret som syne med benzindrift i stedet for diesel, får du automatisk
opkrævning på grøn/vægtafgift efter dette. Dog skal du informere dit
forsikringsselskab. Om de har andre takster for den ene og den anden model
ved jeg ikke.

/Claus