Nyt batteri i Sønderborg til Carinaen?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-04-07 16:03

Hvor køwer jeg bedst et nyt batteri til fruens Carina - hvis vi snakker
Sønderborg:

Calles dæk, thansen eller?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 29-04-07 16:18

> Hvor køwer jeg bedst et nyt batteri til fruens Carina - hvis vi snakker
> Sønderborg:
>
> Calles dæk, thansen eller?
> --
Hvad med A-Z?
Sørg for at batteriet har de rigtige mål og at polerne er placeret rigtig.
Fik engang et fif fra en batterimand. Jo tungere batteriet er, jo bedre.
Altså, har batterierne de samme mål, så vælg det tungeste.
Hilsen Matthias

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-04-07 16:41

Matthias H Matthiessen skrev:

> Hvad med A-Z?

Tjow...har bare brændt nallerne dér engang i mellem (TV, rustende
rugbrødsforme og hvad har vi ikke alt)

> Sørg for at batteriet har de rigtige mål og at polerne er placeret
> rigtig.

Har taget et billede

Har prøvet at komme hjem med runde poler til en Ford med flade - og har
vist også købt et "omvendt" batteri til en NSU engang

> Fik engang et fif fra en batterimand. Jo tungere batteriet
> er, jo bedre. Altså, har batterierne de samme mål, så vælg det
> tungeste.

Ja, dét har jeg også hørt - jeg prøver på en af A-Z's badevægte!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-04-07 21:45

> Tjow...har bare brændt nallerne dér engang i mellem (TV, rustende
> rugbrødsforme og hvad har vi ikke alt)

Jeg stod engang ude hos AZ i Sønderborg da en af de ansatte var ved at sætte
en pallefuld af deres noname batterier på plads i forretningen - der stod
"Exide Denmark" på pallen - og Exide er nu ikke noget hvad-som-helst inden
for batterier.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-04-07 21:47

Andreas M. Hansen skrev:

> Exide er nu
> ikke noget hvad-som-helst inden for batterier.

Har også købt mærkevarer hos A-Z - dét er jeg ikke bange for.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-04-07 22:16

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> Har også købt mærkevarer hos A-Z - dét er jeg ikke bange for.

Jamen min pointe var jo netop, at selvom der stod Prolight + eller noget i
den retning på batterierne i forretningen, så kom de fra en palle hvorpå der
stod Exide Denmark - så bare det at det er noname er ikke nødvendigvis
ensbetydende med at kvaliteten er dårlig.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-04-07 06:51

Andreas M. Hansen skrev:

> [...]
> palle hvorpå der stod Exide Denmark - så bare det at det er noname er
> ikke nødvendigvis ensbetydende med at kvaliteten er dårlig.

Nej - kan man gennemskue det er det jo i orden.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-05-07 10:18

Matthias H Matthiessen skrev:

> Hvad med A-Z?

Var hos A-Z:

De havde Lyac til 369 - men der var ikke propper i men derimod en lang plade
der dækkede hullerne - og da batteriet i en Carina sidder fast med en bøjle
tværs over batteriet ville jeg ikke have kunnet kontrollere vædskestanden
uden at fjerne bøjlen hver gang.

Endte med et vedligeholdelsesfrit fra Toyota.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Tom

Dato : 29-04-07 16:31

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> Hvor køwer jeg bedst et nyt batteri til fruens Carina - hvis vi snakker
> Sønderborg:
>
> Calles dæk, thansen eller?

Hos Opel. Det er virkelig kram med deres batterier.
Jeg har et opel batteri i min som nu er 6-7 år gammel og der er stadig nok
til at selv hvis jeg drukner bilen så kan den lave startforsøg i over et
minut uden at have problemer.

Helt sikkert at jeg køber ved dem igen, når det andet ikke kan mere

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-04-07 16:38

Tom skrev:

> Hos Opel. Det er virkelig kram med deres batterier.

Hedder batterierne "Opel" eller hva'?

Er prisen ikke pebret?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Tom

Dato : 29-04-07 16:58

> Hedder batterierne "Opel" eller hva'?

Ja

> Er prisen ikke pebret?

Det var de ikke for 7 år siden da jeg købte ved Als Motor

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-04-07 17:14

Tom skrev:

> Det var de ikke for 7 år siden da jeg købte ved Als Motor

Huh ha - der er løbet mange små børn i vandet på de 7 år
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Kim Olsen

Dato : 29-04-07 20:39

Jeg har kørt i 3 år med et "Jem og Fix" batteri til kr. 168,-. Det virker
stadig fint.

Og til den pris er det jo til at overkomme, hvis det ikke holder i 7 år...

Kim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-04-07 21:08

Kim Olsen skrev:

> Jeg har kørt i 3 år med et "Jem og Fix" batteri til kr. 168,-. Det
> virker stadig fint.
>
> Og til den pris er det jo til at overkomme, hvis det ikke holder i 7
> år...

Ja, dét må du nok sige.

Klart en overvejelse værd!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-05-07 09:50

Kim Olsen skrev:

> Jeg har kørt i 3 år med et "Jem og Fix" batteri til kr. 168,-. Det
> virker stadig fint.
>
> Og til den pris er det jo til at overkomme, hvis det ikke holder i 7
> år...

279 kr. koster de nu.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-05-07 09:52

Tom skrev:

> [...]
> startforsøg i over et minut uden at have problemer.
>
> Helt sikkert at jeg køber ved dem igen, når det andet ikke kan mere

Endte med et batteri fra Toyota (Erling Høi Nielsen); det ligner meget mit
gamle Opel-batteri med et "magisk øje" - dog er détte batteri lukket og
vedligeholdelsesfrit.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Tom

Dato : 01-05-07 18:16

> Endte med et batteri fra Toyota (Erling Høi Nielsen); det ligner meget mit
> gamle Opel-batteri med et "magisk øje" - dog er détte batteri lukket og
> vedligeholdelsesfrit.

hehe, så har du jo også været med til at støtte hans enorme byggeri-kompleks

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-05-07 18:33

Tom skrev:

> hehe, så har du jo også været med til at støtte hans enorme
> byggeri-kompleks

Vil jo gerne ha lidt pæne omgivelser når jeg skal ind og købe en Honka
(Civic) en dag! :D
Hans
http://kortlink.dk/2hsd