Golf 1 Cabriolet GLi projekt update
Fra : Ukendt

Dato : 29-04-07 11:59

Ting der er lavet i denne uge:

Monteret elruder + clås foran.
Monteret, og lavet nye beslag til benz pumpe. (mangler lige 2 svejseklatter.
Motorrum ordnet for rust, og grundet 2 gange.. og har fået undervognssnask.
Turbo diesel 4T gearkasse er afleveret til renovering.
Bagdæmpere monteret og justeret.
Motorrum har fået anti rust.
Bagklap har fået fjernet rust.

købt:
en bunke motordele og lejer for ca 6K
kobling 210mm
4t gearkasse fra en Golf 2 TD, købt for 200,- sidder fast i 3 gear, men den
bliver hovedrenoveret.(grunden til dette køb er at den har en langt højere
gearing, men den originale close ratio gearkasse ville jeg skulle skifte
gear hele tiden, og tage for mange rpm på motorvej, og landevej)

Ja så er der gået endnu en uge.. og tingene ser ikke godt ud mht tidsplaner,
de bliver skudt hele tiden..
Nå men jeg ringede til cylinderservice i onsdags og de havde boret min blok
og han sagde at det var heldigt at jeg ihavde taget de stemper med som
skulle i fordi jeg havde sagt 82,5mm, men de de stempler jeg havde med var
83mm !!
Så nu bliver den 83mm i boringen, føj jeg blev bekymret da han sagde 83mm,
jeg var sikker på at de stempler jeg havde købt kom fra en 9A motor, dvs
82,5mm.. nå men ud til cylinderservice, og hente et, og jeg er så heldig at
jeg har fået et sæt Kolbensmidth stempler..
nå men dvs den får en ccm på 2007, så det skal man jo ikke kimse af, der er
kun et problem i det, og det er at de 82,5mm Mahle stempelringe jeg har
købt, jo så ikke rigtigt passer..
De fortalte desuden at den skal ha 8 nye udstødningsventiler og 8
ventilstyr, og nye ventilfjedre, topstykket altså

Jeg har imellemtiden fundet et forum hvor mange har lavet 16v swap i en 8v
bil, og ledningsnettet bliver meget nemt, så det er en kommende trøst.. der
er faktisk kun 2 ledninger der skal ha +12v så det bliver bare flettet ind i
det gamle

Jeg ville ønske at den var færdig nu, fordi solen skinner, og alle de andre
har allerede taget kluden ned på deres cabrioer..

For at være helt ærlig er jeg ved at være fed up med alt det arbejde, men
det laver jo ikke sig selv vel

Jeg skal nok se om jeg kan låne svigermekanikkens kamera iløbet af næste
uge..

Mvh
Morten

Fra : Mogens

Dato : 29-04-07 14:37

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville ønske at den var færdig nu, fordi solen skinner, og alle de
> andre har allerede taget kluden ned på deres cabrioer..

Jep, men jeg synes nu stadig, det er koldt med kluden nede...

> For at være helt ærlig er jeg ved at være fed up med alt det arbejde, men
> det laver jo ikke sig selv vel. Jeg skal nok se om jeg kan låne
> svigermeka-
> nikkens kamera iløbet af næste uge..

Pas på at svigermekanikken ikke tabes på gulvet...

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-07 16:30

> Jep, men jeg synes nu stadig, det er koldt med kluden nede...

Var men i en kammies 325i cab den anden dag, man skal jo bare starte varme
blæseren

Hehe

Mvh
Morten

Fra : Mogens

Dato : 29-04-07 16:42

> Var men i en kammies 325i cab den anden dag, man skal jo bare starte varme
> blæseren

Jow jow - kender godt det trick, men alligevel. Jeg synes,
det skal være relativt varmt i vejret for at trækket ikke
genere - trods windschott...

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-07 18:06

> Jow jow - kender godt det trick, men alligevel. Jeg synes,
> det skal være relativt varmt i vejret for at trækket ikke
> genere - trods windschott...

true, men hvad man ikke gør for at se lidt cool ud ;)

Mvh
Morten

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-04-07 09:57

"Mogens" <jow@jow.dk> wrote in

> Jep, men jeg synes nu stadig, det er koldt med kluden nede...

Tudefjæs

Rigtige cabrio entusiaster rydder om nødvendigt kabinen for sne inden de
starter om morgenen. Resten er et spørgsmål om påklædning.

Kluden er til nødstilfælde. Isslag, kæmpehagl, væltende bygninger og den
slags

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-07 12:23

> [...]
> starter om morgenen. Resten er et spørgsmål om påklædning.
>
> Kluden er til nødstilfælde. Isslag, kæmpehagl, væltende bygninger og den

hehehe hvilken en har du?? min skal ikke ud når det er vådt det er helt
sikkert..

Mvh
Morten

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-04-07 12:42

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in

> hehehe hvilken en har du?? min skal ikke ud når det er vådt det er
> helt sikkert..

Har haft. Børnefamilien stiller andre krav til transport

Jeg har haft flere Citroën A-modeller inkl. en Mehari. Og så nåede jeg
liiige at forelske mig i en Land Rover 88'er, inden Junior kom til verden.

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-07 12:43

> Har haft. Børnefamilien stiller andre krav til transport
>
> Jeg har haft flere Citroën A-modeller inkl. en Mehari. Og så nåede jeg
> liiige at forelske mig i en Land Rover 88'er, inden Junior kom til verden.

Der er da rigeligt plads i de store cabrioer

Bare ud og køb

Mvh
Morten

Fra : RP

Dato : 30-04-07 13:30

> Var men i en kammies 325i cab den anden dag, man skal jo bare starte varme
> blæseren

Ja, eller bare have en stor nok uøkonomisk v8'er fra dengang hvor
benzinøkonomi ikke var noget man gik op i (corvette cab '68).
Motorvarmen alene gør min bil meget varm at køre i (varmeapparatet er
pillet fra) og de to udstødningsrør lige under bunden gør at bunden af
kabinen er brandvarm.

Jeg glæder mig næsten ikke til det bliver varmere

Fra : John Sahl

Dato : 30-04-07 21:01

Morten Juel wrote:
> Jeg skal nok se om jeg kan låne svigermekanikkens kamera iløbet af
> næste uge..

Der skulle gerne være post til dig i morgen

--
John Sahl