? køb af Mercedes C model
Fra : NG

Dato : 28-04-07 21:25

Er der nogen der har en mening om - skal man købe en taxa mercedes i DK der
har gået 250000 eller en tysker der har gået 250000 på lang fart i Tyskland
?

Jeg forventer det bliver en c220 fra 2001.

mvh
Per

Fra : Kong Gulerod

Dato : 28-04-07 21:30

"NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> wrote in message
> [...]
Tyskland
| ?
|
| Jeg forventer det bliver en c220 fra 2001.

Min mening: jeg håber du er pladesmed!.

Fra : NG

Dato : 28-04-07 22:16

"Kong Gulerod" <avalid@(hasd)dsf.dr> skrev i en meddelelse

> Min mening: jeg håber du er pladesmed!.

Lad mig høre nærmere - helst noget objektivt -

per

Fra : Martin Kiefer

Dato : 28-04-07 23:16

> Lad mig høre nærmere - helst noget objektivt -

Åh, der har som bare været nogle 'småproblemer' med lidt rust i kanterne på
den/de modeller.

Jeg ville gå efter en 2003/4 model istedet.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk/m/

Fra : Ulrich

Dato : 29-04-07 06:05

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på den/de modeller.
>
> Jeg ville gå efter en 2003/4 model istedet.

Jeg har lige købt en S203'er.
Jeg er ved at vaske af for div smøger *GG* der er _intet_ rust i den.
Jeg har alt ude af bilen, selv gulvtæpper og headline.
Den er fra 09/2004.

Om de første fra 2001 og frem, altså før facelift ruster mere ved jeg ikke.
Faktisk er det denne her:
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=65140&source=2

Data er forkert, den er faceliftet og har dermed 150 hk.
Har man råd ville jeg gå efter en facelift, det er ikke småting der
er "faceliftet"
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/331_0405update/07-203faceliftprint.pdf

--
Hygge Ulrich

Fra : Martin Kiefer

Dato : 30-04-07 17:51

"Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> wrote in message

> Jeg har lige købt en S203'er.
> Jeg er ved at vaske af for div smøger *GG* der er _intet_ rust i den.
> Jeg har alt ude af bilen, selv gulvtæpper og headline.
> Den er fra 09/2004.

Jeg har selv en C180 fra 2005. Og den har skam heller ingen rust og nu har
jeg haft den siden 2005. Ville måske nok have haft kigget på at skifte til
den nye W204, men efter at have set den har jeg glemt alt om det og vil
hellere vente til den nye W212'er...

> Data er forkert, den er faceliftet og har dermed 150 hk.
> Har man råd ville jeg gå efter en facelift, det er ikke småting der
> [...]

Ja, mit valg da jeg anskaffede min var enten en ny C180 eller en brugt C270
CDI fra 2001/2002. Men efter at jeg kiggede på en ny fra 2005 var valget ret
åbenlyst

Det eneste jeg nok rigtig savner er luftaffjedringen som min hustrus ML'er
har. DET er en god ting!!

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : NG

Dato : 29-04-07 07:05

> [...]
> har gået 250000 eller en tysker der har gået 250000 på lang fart i
> Tyskland ?
>
> Jeg forventer det bliver en c220 fra 2001.

Tak for kommentarerne - men hvad med spørgsmålet om valg: Dansk taxa eller
Tysk langtursbil ?

åer

Fra : Ulrich

Dato : 29-04-07 07:42

"NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> skrev i en
meddelelse news:4634357a$0$13991$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>der

> Tak for kommentarerne - men hvad med spørgsmålet om valg: Dansk taxa eller

Jeg synes da jeg kikkede afgifter på Skat, at de lå noget højt.
Faktisk over det jeg ville give for bil med afgifter.

--
Hygge Ulrich

Fra : Mogens

Dato : 29-04-07 07:54

"Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes da jeg kikkede afgifter på Skat, at de lå noget højt.
> Faktisk over det jeg ville give for bil med afgifter.

I spørgsmålet hvad mener du så med det?

Jeg ville vælge importen, fordi bilen har kørt i et bedre miljø (rust)
og ikke været udsat for den hårde medfart, en dansk taxa oplever.
Teknisk set vil importbilen være på et langt højere niveau.

Det negative for imporbilen er den tyske motorvej, hvor de altid
kører med speederen i bund. Jeg ved ikke, hvor godt det er for
en dieselmotor - ift. den danske taxa...

Fra : KMH

Dato : 29-04-07 09:12

"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kører med speederen i bund. Jeg ved ikke, hvor godt det er for
> en dieselmotor - ift. den danske taxa...

Det er vel lidt så som så med en bil/motor/gear på de km....
Blæst godt ud på mototvej - Eller timevis i tomgang hverdag (som jo ikke ses
på km stand)
Begge kan vel kaldes "lettere tilkørt", og så er det vel mest et ? om held
og uheld om man finder en der er sund og rask.

M.v.h.
Kim

PS: er det egentligt stadig et problem med "kolde stempeltoppe" ved megen
tomgang på en moderne diesel?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-04-07 17:48

> PS: er det egentligt stadig et problem med "kolde stempeltoppe" ved megen
> tomgang på en moderne diesel?

Hvad vil det sige i praksis?

Fra : TheTransporter

Dato : 29-04-07 14:19

On Sun, 29 Apr 2007 06:54:19 GMT, "Mogens" <jow@jow.dk> wrote:

> [...]
>kører med speederen i bund. Jeg ved ikke, hvor godt det er for
>en dieselmotor - ift. den danske taxa...

Tilgengæld kører taxaen lange kilometer, ikke noget ture til bageren
eller deslige der. Endvidere bliver de som regel vedligeholdt med
sådan nidkærhed at det skulle være løgn i nogle tilfælde. Da de fleste
vognmænd har en service aftale eller deslige de benytter sig af samt
evt special aftaler der gør at de får bilen lavet ret så hurtigt.

Ville personligt ikke have noget imod at kører i en frikørt taxa under
følgende betingelser:

- kabine skiftet
- Alle skader/buler/ridser på karosse fjernet/omlakeret
- Jeg skla selv have været med til at frikøre den :P

Så ville jeg sansynligvis være interesseret :). Havde da også købt
"min" taxa hvis at jeg havde haft råd til det når at den er frikørt
her om et års tid.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : TDN

Dato : 29-04-07 07:55

> [...]
>der

> Tak for kommentarerne - men hvad med spørgsmålet om valg: Dansk taxa eller

Du skal undersøge om den du ønsker at købe har overholdt de rustinspektioner
Mercedes kræver overholdt for at leve op til den 30 årige rustgaranti. Så få
fat i et stelnummer og kontakt Mercedes om den er dækket af rustgarantien.

Mvh
Thomas

Fra : NG

Dato : 29-04-07 08:35

"TDN"

> Du skal undersøge om den du ønsker at købe har overholdt de
> rustinspektioner

Helt sikkert - og jeg har set dine links - det jeg beder om her er nogle
kommentarer til Dansk Taxa eller Tysk langtursbil ?

Per

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-04-07 08:39

"NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> skrev i en
meddelelse news:46344ac3$0$13949$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> "TDN"

> Helt sikkert - og jeg har set dine links - det jeg beder om her er
nogle
> kommentarer til Dansk Taxa eller Tysk langtursbil ?

Hvorfor er det så vigtigt at den har kørt 5-6 gange rundt om jorden ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : NG

Dato : 29-04-07 08:47

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er det så vigtigt at den har kørt 5-6 gange rundt om jorden ?

For de flestes vedkommende er det vel økonomi - og det er det også i mit
tilfælde.

per

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-04-07 11:20

"NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> skrev i en
meddelelse news:46344d7b$0$14013$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> For de flestes vedkommende er det vel økonomi - og det er det også i
mit
> tilfælde.

Hvorfor så købe bil med en potentiel reparationsrisiko i den høje ende
af prisskalaen ?
MB er mig bekendt ikke berømt for deres lave værkstedspriser.....
Hvor stor er prisforskellen på 100000 og 250000Km ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Steen

Dato : 29-04-07 15:41

NG wrote:
> Helt sikkert - og jeg har set dine links - det jeg beder om her er
> nogle kommentarer til Dansk Taxa eller Tysk langtursbil ?

Jeg ville være forsigtig med en frikørt taxa. Jeg har selv en C-klasse
(benzin, årg. 2006) og er glad for bilen, men når man ser hvordan taxaerne
bliver kørt, så krummer jeg tæer. Men ellers kig ved Starmark. De skifter en
masse sliddele (selv rat og sædebund) når de får frikørte taxer ind. De
koster lidt mere, men så har de også været igennem et kvalificeret tjek, vil
jeg mene.
Som en anden skrev, så fik C-klassen et facelift i 2004. Næsten usynligt
udefra, men det er en noget anden bil - rent køremæssigt - der kom ud af
det. Mere direkte styretøj, større hjul, opstrammet undervogn og meget
pænere interiør.

MVH Steen

Fra : claus b. p.

Dato : 01-05-07 14:04

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
> rustinspektioner Mercedes kræver overholdt for at leve op til den 30 årige
> rustgaranti. Så få fat i et stelnummer og kontakt Mercedes om den er

Det er fuldstændig ligegyldigt!!! Mercedes dækker overhovedet ingenting
under rustgarantien. Ifølge Mercedes Hørsholm er der max. 1 bil i DK der har
fået lavet noget rust under garanti. Alt andet er lavet på kulance! Og det
gør de så ikke mere, hvilket vil sige at det er meget bedre at finde et
alternativt værksted, spare penge, og så putte dem i sparebøssen til hvis en
dag det skulle blive nødvendigt at skifte dele. Mercedes tager næsten 1000kr
i timen på værkstedet, og de fakturerer 2-3 timer for hver time de bruger.

Iøvrigt mht. om det er bedst at importere eller købe frikørt, - så er det
generelt sådan at man får hvad man betaler for. En god importeret er helt
sikkert at foretrække, men den koster også meget mere, når man har betalt
afgift mm. Man kan også købe tyske fhv. taxier, men de er virkelig
nedslidte. Check fx. på www.mobile.de

/Claus

Fra : Jesper Juul

Dato : 01-05-07 14:27

claus b. p. skrev:
> [...]
> i timen på værkstedet, og de fakturerer 2-3 timer for hver time de bruger.

Hvordan hænger det sammen med deres 30 års rustgaranti?

Jesper

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 01-05-07 14:39

Jesper Juul <jesperjuul@gmail.com> writes:

> Hvordan hænger det sammen med deres 30 års rustgaranti?

De garanterer at den ruster inden for 30 år?

Fra : Martin Kiefer

Dato : 03-05-07 18:47

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> wrote in message

> Hvordan hænger det sammen med deres 30 års rustgaranti?

FMD er også af den opfattelse af den garanti ikke er det papir værd den er
skrevet på...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Jesper Juul

Dato : 04-05-07 10:47

Martin Kiefer skrev:

> "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> wrote in message

> FMD er også af den opfattelse af den garanti ikke er det papir værd den
> er skrevet på...

Så undrer det mig at de ikke har taget en sag på det, men de har nok
svært ved at finde ud af hvilket ben de skal stå på, når de når de nu
både syner biler og skal være forsikringsselskab.

Fra : TDN

Dato : 29-04-07 08:01

"NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> skrev i en
meddelelse news:4633adb5$0$14011$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> Tyskland ?
>
> Jeg forventer det bliver en c220 fra 2001.

Hvis du ellers har læst alle de links jeg har postet i dit spørgsmål om rust
og mercedes, ville du have læst at 2001 årgangen af C-klassen er en af dem
der ruster lystigt....

Mvh
Thomas