Gad vide om man nu skal eksportere sin bil
Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 27-04-07 16:26

Hej
Sidder lidt med en træls smag i munden over de nye afgifter.
Købte sidste sommer en Toyota Aygo til fruen, denne model ser ud til
netop nu at falde over 20000 kr efter de nye afgiftsregler. Ergo ud
fra denne omlægning, må jeg også forvente at min bil med et, er blevet
ca 20000 kr mindre værd, end den var for få dage siden.
Så sidder jeg og tænker på, hvad nu hvis jeg sælger min bil i f.eks
tyskland, så kan jeg jo få refunderet min reg.afgift eller hvordan er
det nu det hænger sammen.
Men det kunne jo være interresant at sælge bilen, få afgiften tilbage,
for så herefter at købe en ny til en væsentlig lavere pris.

Hvad mener I er muligt, og hvor meget kan jeg forvente at få tilbage
af min reg.afgift efter knap et år på gaden.

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-07 16:40

On 27 Apr 2007 15:25:54 GMT, Jakob Skovgaard
<jakob.dorte@J9JFFmail.dk> (slet J9JFF) wrote:

> [...]
>
>Hvad mener I er muligt, og hvor meget kan jeg forvente at få tilbage
>af min reg.afgift efter knap et år på gaden.

Det er fristende, men du må nok leve med tabet. Jeg har også en bil,
der tabte de der 10-15K, simpelthen fordi den ligger i en prisklasse,
hvor et af alternativerne er de fabriksnye helt små. Umiddelbart vil
de vel bruge de nye regler for fastlæggelse af tilbagebetaling - men
under alle omstændigheder snupper SKAT 15% af det beløb, de mener,
registreringsafgiften udgør, så det kan nok slet ikke svare sig at
rode med det, selv om de skulle bruge de gamle tal.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 27-04-07 16:46

Ivan Madsen skrev:
>On 27 Apr 2007 15:25:54 GMT, Jakob Skovgaard
> [...]

Skat burde da bruge de gamle regler til bestemmelse af retur
afgiften, ellers er det da svindel og humbug.

Har du nogle links til reglerne omkring eksport af biler?

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-04-07 17:11

> Skat burde da bruge de gamle regler til bestemmelse af retur
> afgiften, ellers er det da svindel og humbug.

Det er bilens handelsværdi der afgør hvor meget man får igen.
Og er det ikke kun 80% af afgiften der tilbagebetales?

Mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-07 19:25

On 27 Apr 2007 15:45:30 GMT, Jakob Skovgaard
<jakob.dorte@G9W4Omail.dk> (slet G9W4O) wrote:

<...>

>Har du nogle links til reglerne omkring eksport af biler?

Ikke omkring hvad der sker nu! - og det er vel dem, du leder efter?
Ellers er det bare i gang med SKAT's hjemmeside.
Svindel og humbug siger du? - tjaaah, jeg blev i '85 "bollet" af
Toyoda, som solgte "min" bil 25 kkr billigere end jeg havde betalt i
maj Om jeg kunne gøre noget, nope!!! - men derfor kommer der nok
aldrig til at stå en Toyoda i indkørslen igen.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Benny

Dato : 27-04-07 20:15

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> [...]
> maj Om jeg kunne gøre noget, nope!!! - men derfor kommer der nok
> aldrig til at stå en Toyoda i indkørslen igen.

Du sku pive sku du.

Min onkel var i Norge først i 90érne. Det norske firma han arbejdede ved gik
konkurs. Hver arbejder havde 2 måneders løn til gode plus bonus. Han tog
hjem sammen med de andre danskere.

Nogle dage senere sendte et norsk advokatfirma en check med de danske
håndværkers tilgodehavende. Medens at brevene var på vej til Danmark,
devaluerede den norske nationalbank med 15%.

For at gøre det helt træls skulle han betale skat af det høje beløb for det
var den dag det blev udbetalt fra den norske bank.

Det kostede vist i nærheden af 30 kkr. Det er træls.

Benny

Fra : Kent Nielsen

Dato : 27-04-07 20:15

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Svindel og humbug siger du? - tjaaah, jeg blev i '85 "bollet" af
> Toyoda, som solgte "min" bil 25 kkr billigere end jeg havde betalt i
> maj Om jeg kunne gøre noget, nope!!!

Og du havde stået i kø for at betale hvis prisen var steget i stedet ?
I think not

http://www.kinagrill.dk

Kent Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-07 20:50

On Fri, 27 Apr 2007 21:14:34 +0200, "Kent Nielsen"
<virker.ikke@findes.ikke> wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

>Og du havde stået i kø for at betale hvis prisen var steget i stedet ?
>I think not
>
>http://www.kinagrill.dk

Stop den der skråt op! Mercedes lavede samme nummer og betalte
kompensation til 190-købere nogenlunde samtidig. Og voldsomme
stigninger - kunne vel kun komme fra afgifter, jeg gad nok se
gulplade-ejere stå i kø ved SKAT herefter ) Men OK - du må jo så
sende den der kiks videre til den oprindelige spørger. Jeg kan da nok
se, at jeg tabte penge i går, men ... det gør jeg hver dag, når jeg
har bil )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Kent Nielsen

Dato : 27-04-07 21:35

> [...]
> sende den der kiks videre til den oprindelige spørger. Jeg kan da nok
> se, at jeg tabte penge i går, men ... det gør jeg hver dag, når jeg

Jeps, life´s a Bitch
Det er bare pisse ærgeligt, men man ender med at blive en sur og bitter
gammel mand hvis det er noget man tænker alt for længe / meget over....

Kent Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-07 21:46

On Fri, 27 Apr 2007 22:35:04 +0200, "Kent Nielsen"
> [...]

>Det er bare pisse ærgeligt, men man ender med at blive en sur og bitter
>gammel mand hvis det er noget man tænker alt for længe / meget over....

Den skulle lige luftes..........er ikke noget stort problem - i dag! -
men jeg var godt nok muggen dengang, mest fordi jeg vidste, at æsken
formodentlig skulle skiftes efter godt 1 år......,-)
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Anders Majland

Dato : 27-04-07 21:09

> Skat burde da bruge de gamle regler til bestemmelse af retur
> afgiften, ellers er det da svindel og humbug.

Så er det svindel og humbug - eller bare vilkårene når vilkårene ændres
pludseligt...

Fra : Kong Gulerod

Dato : 27-04-07 16:43

"Jakob Skovgaard (slet J9JFF)" <jakob.dorte@J9JFFmail.dk> wrote in message
> [...]
| netop nu at falde over 20000 kr efter de nye afgiftsregler. Ergo ud
| fra denne omlægning, må jeg også forvente at min bil med et, er blevet

ja og den nye du køber er kr 20.000 billigere hvad har du så tabt?.

Fra : TheTransporter

Dato : 27-04-07 17:05

On Fri, 27 Apr 2007 17:42:52 +0200, "Kong Gulerod"
<avalid@(hasd)dsf.dr> wrote:

>"Jakob Skovgaard (slet J9JFF)" <jakob.dorte@J9JFFmail.dk> wrote in message
>
>ja og den nye du køber er kr 20.000 billigere hvad har du så tabt?.

Ikke noget, men han har vundet ca 20000. Hvorimod at han lige nu har
tabt ca 20.000 på sin bil da dens værdi lige er faldet på grund af
afgiftsrevideringen.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Mogens

Dato : 27-04-07 16:55

"Jakob Skovgaard (slet J9JFF)" <jakob.dorte@J9JFFmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11776878670.697189675834899@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> Hvad mener I er muligt, og hvor meget kan jeg forvente at få tilbage
> af min reg.afgift efter knap et år på gaden.

Du har måske ikke tænkt over, at ovenstående ekstraordinære store
afskrivning skulle få effekt på en bil på danske plader, der påtænkes
exporteret. Så er du gal på den

Bilers exportpris og dermed afgiftsniveau (retur) udregnes på baggrund
af salgsprisen i DK minus 15% (administration)

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 27-04-07 17:07

Mogens <jow@jow.dk> skrev:
> [...]
>exporteret. Så er du gal på den
>
>Bilers exportpris og dermed
>afgiftsniveau (retur) udregnes på baggrund

Nu er det ikke fordi jeg mener jeg har fundet guldægget, kendte
egenlig bare ikke reglerne, så derfor spurgte jeg. Er egenlig
blot lidt træt af have mistet en sum penge i et hug. Som en
anden skriver er en tilsvarende ny, jo også blevet 20000 kr
billigere, dette er jo rigtigt, men dette gælder jo kun hvis man
køber en tilsvarende bil igen eller i det hele taget køber en
bil igen.
Så uanset hvordan det vendes, er min bil blevet 20000 kr mindre
værd, uden at gælden er sænket tilsvarende.

Men muligheden skulle lige undersøges.

Fra : Anders Majland

Dato : 27-04-07 21:08

> Købte sidste sommer en Toyota Aygo til fruen, denne model ser ud til
> netop nu at falde over 20000 kr efter de nye afgiftsregler.

En kollega har lige købt en yaris og den er også faldet 20kkr . Min egen c5
der er indregistreret 30/3 er også lige røget 13000kr ned i vedjledende
pris...

Træls som der er så er det jo bare vilkårene Yaris er alligevel faldet
10% mens min kun har tabt 4-5% extra på en dag....

Fra : Niels Bengaard

Dato : 28-04-07 07:59

> [...]
>
> Træls som der er så er det jo bare vilkårene Yaris er alligevel faldet
> 10% mens min kun har tabt 4-5% extra på en dag....

Ja nu er det træls, at de sætter afgifterne ned, alt for surt, selv om vi
har skreget på det i 100 år.
Hvorfor sætter de dem ikke op så den bil jeg lige har købt bliver mere værd?

Mvh Niels

Fra : Hans

Dato : 28-04-07 08:22

Min Peugeot er faldet ca. 25.000 i pris - fedt fedt :D

/Hans

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-04-07 14:12

> Hvorfor sætter de dem ikke op så den bil jeg lige har købt bliver mere
> værd?

Hvorfor tror du vi ikke hyler her i hjemmet?

Vores er lige steget 50kilo.... yir )

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-07 14:26

On Sat, 28 Apr 2007 15:12:10 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Hvorfor tror du vi ikke hyler her i hjemmet?
>
>Vores er lige steget 50kilo.... yir )

Og samtidig er Ceed'en vel blevet billigere? ) Tillykke med
lotto-gevinsten, win some lose some
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-04-07 14:36

> Og samtidig er Ceed'en vel blevet billigere? )

Jeg har egentlig ikke lige kigget, men det skulle da ikke undre mig. Den
nipper jo kun til brændstoffet som regeringen jo godt kan lide :)

> Tillykke med
> lotto-gevinsten, win some lose some

Tak tak, men lad os nu se hvilken pris vi får. Teoretisk burde vi kunne få
30-40 kilo ekstra for den, men om markedet vil vise det samme vil tiden vise
os.

Fra : Anders Majland

Dato : 30-04-07 10:12

> Ja nu er det træls, at de sætter afgifterne ned, alt for surt, selv om vi
> har skreget på det i 100 år.

En ny bil er privatøkonomisk en temmelig stor udgift. Det er himmelråbende
dyrt med den "luksus" i forhold til de nabolande vi sammenligner os med. Og
hvis du langt om længe havde taget beslutningen om at skifte den gamle potte
ud og den så få uger senere falder 20000kr i afgift vil du da sikkert også
være lidt træt af at der ikke er nogen overgangsordninger eller lign... Det
meste af den snak der har været i medierne gik jo på at lukke hullet for
gul-plde-misbruget...

> Hvorfor sætter de dem ikke op så den bil jeg lige har købt bliver mere
> værd?

Det "sjove" er at det er dem der har købt en økonomisk bil der bliver
"straffet" med ekstra værditab. Dem der har købt de store tunge uøkonomiske
biler på gule plader kan se frem til meget lille værditab eller endda en
genvinst...

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-04-07 15:33

> [...]
> "straffet" med ekstra værditab. Dem der har købt de store tunge
> uøkonomiske biler på gule plader kan se frem til meget lille værditab

Jeg tror effekten på brugtbiler er overdrevet. Kig på eks. bilbasen og se
hvor mange der har sat deres biler op og ned.
Har man købt ny bil og føler man ikke har råd til at tabe nogle tusinde så
er ens økonomi for presset.

Mvh Niels

Fra : Anders Majland

Dato : 30-04-07 17:10

> Har man købt ny bil og føler man ikke har råd til at tabe nogle tusinde så
> er ens økonomi for presset.

"Nogle" tusinde er jo lidt forskelligt - Jeg overlever fint at min er faldet
ca 13kkr i listepris, for det er ikke sikkert at "min" pris var blevet meget
bedre. Jeg købte en lagermodel han gerne ville af med til ~35kkr under
listeprisen.

Men jeg kender en der har ventet længe på leveringen af sin ny yaris. Den er
så lige faldet 20000kr få uger efter hun fik den. Det er selvfølgelig uvist
hvorvidt hendes pris ville blive 20kkr lavere ved at have ventet. Men 20kkr
på en bil til 200kkr (som hun vist stort set betalte liste pris på) er
"mange penge" - Men hun har ikke planer om at skulle skifte den de næste
mange år så totaløkonomisk forsvinder det jo efterhånden... Men regn selv på
hvad man skal tjene før skat for at betale 20000kr for meget for en bil...
Forruden rentreudgiftren af det ekstra lån ...

/A

Fra : TK

Dato : 28-04-07 15:55

> Hvad mener I er muligt, og hvor meget kan jeg forvente at få tilbage
> af min reg.afgift efter knap et år på gaden.

Vi har lige været ude hos Toyota her idag og prøve en Aygo. Forhandleren
sagde at priserne på de biler der allerede er i landet, og derved igennem
tolden, sælges til omkr. 20 tkr. lavere end den "gamle" pris (før
lovforslaget). MEN at Toyota forventede at priserne forøges fra
producentens side, således at Danmark ikke længere ville få f.eks. Aygo til
en lavere indkøbspris, hvorved besparelsen efter afgiftsomlægninger vil
blive udlignet. Venter du derfor nogle mdr. vil en Aygo sandsynligvis koste
præcis det samme som den gjorde før 25. april 2007.

Mvh/TK

Fra : Mogens

Dato : 28-04-07 17:55

"TK" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vi har lige været ude hos Toyota her idag og prøve en Aygo.

OK, BMW 328i'eren skal skiftes ud?