Ommer :o(
Fra : Tom

Dato : 27-04-07 12:47

Øvvvvv, det bliver en ommer for mondeo'en.

Jeg havde ellers skiftet stumper for 5-6.000 de sidste par måneder og så
havde jeg ikke set at BEGGE forfjedre er knækket igen for anden gang. For
"#¤!"¤ da også noget skrammel som ford sælger. Det er ORIGINALE fjedre som
er knækket igen. Har vel kun holdt 100.000 Km......så det var 350,- ud af
vinduet

--
Tom

Fra : Mikkel Lund

Dato : 27-04-07 12:50

Tom skrev:
> [...]
> "#¤!"¤ da også noget skrammel som ford sælger. Det er ORIGINALE fjedre som

Det desværre ikke første gang man hører den historie om mondeo.

Har vel kun holdt 100.000 Km......så det var 350,- ud af
> vinduet

350,- for 100000 km kan man kalde det "ud af vinduet"!

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Tom

Dato : 27-04-07 13:18

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> wrote in message

> Det desværre ikke første gang man hører den historie om mondeo.

Næh synsmanden sagde han havde set mange med knækkede fjedre og det var også
lige det han målrettet gik efter på min.

> Har vel kun holdt 100.000 Km......så det var 350,- ud af
>
> 350,- for 100000 km kan man kalde det "ud af vinduet"!

Det er selve synsudgifterne.
Fjedrene har jeg lige købt originalt i tyskland til 166 Euro så de skal
monteres her i weekenden.

--
Tom

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-07 13:20

On 27 Apr., 13:49, Mikkel Lund <mml...@space.aau.dk> wrote:

> Det desværre ikke første gang man hører den historie om mondeo.
>
> Har vel kun holdt 100.000 Km......så det var 350,- ud af

> 350,- for 100000 km kan man kalde det "ud af vinduet"!

Det er vel 350 kr mere end min Peugeot 306 har kostet i fjedre over
samme antal km.
For ikek at sige at de 5-6.000 han også har brugt også er meget mere
end jeg har ofret på vores. Men det er jo bare en fransk bil........
Runder forøvrigt 240.000 i denne uge eller næste uge.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Hr. Jensen

Dato : 27-04-07 14:41

On 27 Apr 2007 05:19:39 -0700 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk>
sent the following smoke signals:

> [...]
>end jeg har ofret på vores. Men det er jo bare en fransk bil........
>Runder forøvrigt 240.000 i denne uge eller næste uge.

Du har nok bare en fransk mandagsbil uden charme...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Brian

Dato : 27-04-07 15:20

Hr. Jensen wrote:
> On 27 Apr 2007 05:19:39 -0700 "Christian B. Andresen"
> <trav@tiscali.dk> sent the following smoke signals:

> Du har nok bare en fransk mandagsbil uden charme...

ROFL - Christisans 306 må sgu også være en ommer!

/Brian

Fra : Leif Langgaard

Dato : 27-04-07 14:23

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er knækket igen. Har vel kun holdt 100.000 Km......så det var 350,- ud af

Køb da uoriginale, de kan da kun være bedre

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Tom

Dato : 27-04-07 15:03

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> wrote in message
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Køb da uoriginale, de kan da kun være bedre

Je det kan da vel for søren ikke blive værre end Fords originale fjedre

--
Tom

Fra : Benny

Dato : 27-04-07 16:03

Hej

Da jeg købte min deo var begge forfjedre brækket. Nu sidder der 2 Biltema
fjedre i den. 340 kroner for 2 styk. De kan nemt være lige så gode som de
originale.

Benny

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 27-04-07 14:26

Surt - sagde han noget til tågelygterne ?

Bo

Fra : Tom

Dato : 27-04-07 15:03

"Bo Rasmussen" <no@mail.dk> wrote in message
> Surt - sagde han noget til tågelygterne ?

De er slet ikke monteret
De er ved at tørre i solen efter 3-4 vask i sprit.

Jeg tror jeg skal en tur til Synoptik i morgen. Ufatteligt at jeg slet ikke
har set begge fjedre er knækkede selv om jeg har stået og skiftet
stabilisatorer, skiver osv. Det er det totale nederlag......jeg troede at
bilen ville gå lige gennem

---
Tom

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-04-07 20:46

> [...]
> ikke har set begge fjedre er knækkede selv om jeg har stået og skiftet
> stabilisatorer, skiver osv. Det er det totale nederlag......jeg troede at

Se det nu fra den positive vinkel - 350 kr for en gang syn er altså temmelig
mange gange billigere end hvad du ville være kommet at med hos Synoptik...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Brian

Dato : 27-04-07 15:19

Tom wrote:
> Øvvvvv, det bliver en ommer for mondeo'en.

Sådan for at gnide salt i såret, kan jeg da berette at jeg netop har fået
synet Golf'en. Jeg fik indkaldelsen her i eftermiddag med posten, og den var
synet 1 time senere - uden anmærkninger

> [...]
> gang. For "#¤!"¤ da også noget skrammel som ford sælger. Det er
> ORIGINALE fjedre som er knækket igen. Har vel kun holdt 100.000

Man kan undre sig over at du bliver ved med at købe stumper ved Ford - det
er jo ikke første gang du beretter om deres kvalitet ?

Jeg håber sgu aldrig at jeg bliver så "tiltrukket" af ét bestemt bilmærke

/Brian

Fra : Benny

Dato : 27-04-07 16:19

> Jeg håber sgu aldrig at jeg bliver så "tiltrukket" af ét bestemt bilmærke

Jeg kører Deo af kun en årsag. Det var den eneste normale stationcar der
kunne rumme både barnevogn og klapvogn uden at skille dem ad i atomer (vi
har 2 små børn).

De der Renault 4 varianter siger mig intet.

Den dag der ikke skal hjælpekøretøjer med er den erstattet med en Toyota.
Den kan da holde til at blive brugt.

Benny

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 27-04-07 19:41

Benny kom med følgende:

> [...]
>
> De der Renault 4 varianter siger mig intet.
>
> Den dag der ikke skal hjælpekøretøjer med er den erstattet med en Toyota. Den

Klog mand!
Kai

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 27-04-07 16:34

Hej Tom

Tom wrote:
> [...]
> er knækket igen. Har vel kun holdt 100.000 Km......så det var 350,- ud af

Sådan er det med Ford. Så indse det dog. Den er langt udenfor mekanisk
rækkevidde. Giv den hellere en gang diesel og lad den lide en stille
død. Livgivende førstehjælp er for sent. Hak den i mindre stykker og
aflever den i dåsecontaineren.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Tom

Dato : 27-04-07 16:45

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message
> [...]
> rækkevidde. Giv den hellere en gang diesel og lad den lide en stille død.
> Livgivende førstehjælp er for sent. Hak den i mindre stykker og aflever

eller køre den i havnen

--
Tom

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 27-04-07 16:50

Hej

Tom wrote:
> eller køre den i havnen

Det er vel også nærmest ufarligt. Jeg vil tro, at saltvandsdampene
skræller karrosseriet af inden du rammer vandoverfladen .

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Tom

Dato : 29-04-07 14:53

"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in message
> [...]
> er knækket igen. Har vel kun holdt 100.000 Km......så det var 350,- ud af

Så fik jeg skiftet fjedre og renset alle bevægelige dele i tromlebremsen som
selvf. var rustet total sammen.

Regning:
2 x Federn Mondeo 97' inkl mwst. 166Euro 1245,00 DKK
2 x Cola Zero 1,81 DKK 3,61
DKK
2½ x arbejdstime skift af fjedre 0,00 DKK
2½ x arbejdstime rensning af bremser 0,00 DKK
Sum
1248,61 DKK

Mondeo'en skulle derfor være klar til en ommer i morgen eller tirsdag

--
Tom

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 29-04-07 19:15

Hej

Tom wrote:
> Mondeo'en skulle derfor være klar til en ommer i morgen eller tirsdag

Held og lykke med det. Vi ser allerede frem til de næste to års
beretninger om livet med en Mondeo

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Tom

Dato : 29-04-07 19:29

> Hej

> Held og lykke med det. Vi ser allerede frem til de næste to års
> beretninger om livet med en Mondeo

Ja, jeg ved at i efteråret skal den til maler igen for 9. gang. Den ruster
ved benzindæksel og skærmkanter bag.....det gider jeg ikke se på

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-04-07 21:10

Karsten Feddersen skrev:

> Vi ser allerede frem til de næste to års
> beretninger om livet med en Mondeo

Speak for your self!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-04-07 08:03

On 27 Apr., 15:40, Hr. Jensen <aage...@musikalsk.invalid> wrote:
> On 27 Apr 2007 05:19:39 -0700 "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk>
> sent the following smoke signals:

> Du har nok bare en fransk mandagsbil uden charme...

Jeg synes skam ikke min 306 2.0 HDi er uden charme, den har da charme,
selvtillid og et fedt hår

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-04-07 08:04

On 27 Apr., 16:20, "Brian" <n...@tak.du> wrote:

> ROFL - Christisans 306 må sgu også være en ommer!

306 er sammen med 406 nok de mest driftsikre biler PSA endnu har sendt
på gaden.