/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
40 gram lod på hjul (afballancering)
Fra : Steen


Dato : 26-04-07 21:14

Hvor store blyklodser er indenfor normalen, når man afballancerer nye
stålfælge med nye dæk? Jeg troede 25 gram var maks., men det lader vist til
at være nærmere de 60 gram! Hvis der skal mere end 25 grams klodser på et
hjul, er det så tegn på at der er noget helt galt med fælgen eller dækket?

MVH Steen



 
 
Brian (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 26-04-07 21:26

Steen wrote:
> Hvor store blyklodser er indenfor normalen, når man afballancerer nye
> stålfælge med nye dæk? Jeg troede 25 gram var maks., men det lader
> vist til at være nærmere de 60 gram! Hvis der skal mere end 25 grams
> klodser på et hjul, er det så tegn på at der er noget helt galt med
> fælgen eller dækket?

Mange afballanceringer har en funktion der gør at man kan spare lidt på
klodserne, ved at dreje lidt på dækket, så det matcher fælgen. Det er nok
mest brugbart, hvis dækket ikke er markeret med den lille prik der skal
sidde ud for ventilen.

Til sammenligning har jeg fornylig monteret et sæt Bridgestone ER300 på nye
stålfælge, hvor jeg på den ene fælg kom op på 40 gram på det yderste plan.
De øvrige lå også i det område, kun en enkelt var under 20 gram.

/Brian



Steen (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 26-04-07 21:33

Brian wrote:
> Steen wrote:
> Mange afballanceringer har en funktion der gør at man kan spare lidt
> på klodserne, ved at dreje lidt på dækket, så det matcher fælgen. Det
> er nok mest brugbart, hvis dækket ikke er markeret med den lille prik
> der skal sidde ud for ventilen.

Skulle det hjælpe at placere den lille prik ud for ventilen? Hvorfor? Er det
ventilen der normalt giver uballancen? Og er der taget højde for det, dér
hvor den lille prik sidder? Ellers forstår jeg ikke helt princippet med at
male en hvid prik på dækket.

MVH Steen



Brian (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 26-04-07 21:43

Steen wrote:

> Skulle det hjælpe at placere den lille prik ud for ventilen?

Se, det er der jo mange meninger om. Mange er pisse ligeglade, men det er nu
engang det den er der for.

> Hvorfor?

Dækkets letteste punkt mod fælgens tungeste.

> Er det ventilen der normalt giver uballancen? Og er der taget højde
> for det, dér hvor den lille prik sidder? Ellers forstår jeg ikke helt
> princippet med at male en hvid prik på dækket.

Det handler jo bare om at der skal være ligevægt på hjulet, så du undgår
vibrationer. Sætter du dækkets letteste punkt, mod fælgens tungeste, burde
der være lidt balance i sagerne.

Du kan læse mere om det her (samt om det føromtalte match program)
http://www.toyo.com.au/tech_info14.html

/Brian



Steen (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 27-04-07 09:32

Brian wrote:
> Se, det er der jo mange meninger om. Mange er pisse ligeglade, men
> det er nu engang det den er der for.

Okay, det vidste jeg ikke.
Men jeg studsede bare over, at der på de 3 hjul kun skulle 20 gram på, og på
det sidste hjul skulle der over dobbelt så meget på (45 gram). Men det er
måske meget normalt?

MVH Steen



Brian (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-04-07 09:55

Steen wrote:

> Okay, det vidste jeg ikke.
> Men jeg studsede bare over, at der på de 3 hjul kun skulle 20 gram
> på, og på det sidste hjul skulle der over dobbelt så meget på (45
> gram). Men det er måske meget normalt?

Ja, det er ikke unormalt med variationer. Du kan jo prøve at flytte dækket
(hvis du har mulighed) på det "høje" hjul, og se om du kan forbedre det. Men
hvis vægtklodsen ikke er så stor at den generer, kan det jo være ligemeget..

/Brian



Martin Johansen [600~ (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-04-07 11:57

> Men jeg studsede bare over, at der på de 3 hjul kun skulle 20 gram på, og
> på det sidste hjul skulle der over dobbelt så meget på (45 gram). Men det
> er måske meget normalt?
>

Det kostede forhandleren en ny fælg til vores Santa Fe.

Jeg nægtede, at godtage de 40g der sad på...

Der kom ny fælg på og nu sidder der ganske få gram.

Jeg havde fanme en hel kødrand rundt ved kanten.. ikke om jeg gad se på dem.


Brian (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-04-07 12:02

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det kostede forhandleren en ny fælg til vores Santa Fe.

Alu, ikke ?

> Jeg nægtede, at godtage de 40g der sad på...
>
> Der kom ny fælg på og nu sidder der ganske få gram.

Du er sgu da lidt hysterisk. 40g på en alufælg, er da ikke alverdens. På den
anden side forstår jeg også godt, at det skal se ordentligt ud, på en ny
bil.

> Jeg havde fanme en hel kødrand rundt ved kanten.. ikke om jeg gad se
> på dem.

Det er mere pga. manglende viden om afballanceringen, end en fejl på fælge
og dæk.

/Brian



Martin Johansen [600~ (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-04-07 17:54

> Alu, ikke ?

Korrekt.

> Du er sgu da lidt hysterisk. 40g på en alufælg, er da ikke alverdens. På
> den anden side forstår jeg også godt, at det skal se ordentligt ud, på en
> ny bil.

Med den kødrand af gram var det enten skæv dæk eller fælg. Jeg kørte bilen
op og de fik beskeden, at når jeg hentede den igen så sad der ikke samme
kødrand af gramvægte.

Og ganske rigtigt.. der sad nu kun 2 klodser af få antal gram (husker ikke
antallet) og fælgen var spritny.

> Det er mere pga. manglende viden om afballanceringen, end en fejl på fælge
> og dæk.

Det skal jeg ikke kunne sige.. men de havde da forsøgt, at afbalancere sig
ud af det fik jeg, at vide, men det var umuligt.


Brian (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-04-07 17:59

Martin Johansen [6000] wrote:

> Med den kødrand af gram var det enten skæv dæk eller fælg. Jeg kørte
> bilen op og de fik beskeden, at når jeg hentede den igen så sad der
> ikke samme kødrand af gramvægte.

40g er da ikke at betegne som en kødrand - det er meget normalt på en
alufælg. Er du sikker på at der ikke har været mere end 40g ?

> Det skal jeg ikke kunne sige.. men de havde da forsøgt, at
> afbalancere sig ud af det fik jeg, at vide, men det var umuligt.

Det må da have lykkedes dem at afbalancere skidtet første gang

/Brian



Martin Johansen [600~ (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-04-07 18:43

> 40g er da ikke at betegne som en kødrand - det er meget normalt på en
> alufælg. Er du sikker på at der ikke har været mere end 40g ?

Det kan godt være der sad flere.. jeg talte ikke sammen og da jeg på løs
hånd så 40gram blev jeg muggen :)

> Det må da have lykkedes dem at afbalancere skidtet første gang

Jojo.. den rystede ikke... men stadig.. ikke sådan en kødrand tak.


Klaus G. (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 26-04-07 22:21

> Hvor store blyklodser er indenfor normalen, når man afballancerer nye
> stålfælge med nye dæk? Jeg troede 25 gram var maks., men det lader vist
> til at være nærmere de 60 gram! Hvis der skal mere end 25 grams klodser på
> et hjul, er det så tegn på at der er noget helt galt med fælgen eller
> dækket?
På store chromfælge ses der ofte +250g :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Henrik Stidsen (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 27-04-07 07:17

Klaus G. was thinking very hard :
> På store chromfælge ses der ofte +250g :)

Jeg kørte rundt med 190g på et af hjulene mens jeg kørte med vinterdæk.
Ham der satte sommerdæk på fælgene ville gerne have sparket til ham der
havde sat vinterdækkene på :)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Steen (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 27-04-07 09:29

Henrik Stidsen wrote:
> Jeg kørte rundt med 190g på et af hjulene mens jeg kørte med
> vinterdæk. Ham der satte sommerdæk på fælgene ville gerne have
> sparket til ham der havde sat vinterdækkene på :)

Hvorfor? Vinterhjulene blev vel afballanceret på maskine?
Kunne du mærke uballance fra hjulet?

MVH Steen



Henrik Stidsen (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 27-04-07 12:48

Steen laid this down on his screen :
>> Jeg kørte rundt med 190g på et af hjulene mens jeg kørte med
>> vinterdæk. Ham der satte sommerdæk på fælgene ville gerne have
>> sparket til ham der havde sat vinterdækkene på :)

> Hvorfor? Vinterhjulene blev vel afballanceret på maskine?
> Kunne du mærke uballance fra hjulet?

Han mente det var fuldstændig vanvittigt med så meget på - det sad i 2
lag...

Han nævnte noget om max 30-40g på hvert hjul og svjh var det omkring
32g han havde sat på det samme hjul med sommerdækkene på. Kan
selvfølgelig være forskel i dækkene.

Jo, det var med maskine og nej ingen ubalance i dækkene.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Stefan Jacobsen (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 27-04-07 09:41


"Steen" <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:46310816$0$4156$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hvor store blyklodser er indenfor normalen, når man afballancerer nye
> stålfælge med nye dæk? Jeg troede 25 gram var maks., men det lader vist
> til at være nærmere de 60 gram! Hvis der skal mere end 25 grams klodser på
> et hjul, er det så tegn på at der er noget helt galt med fælgen eller
> dækket?
>
Jeg har en strimmel på den ene fælg der er ca. 20 cm lang, har ikke talt
hvor mange gram der er, men hjulet ryster ikke,.

Stef



Brian (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-04-07 09:57

Stefan Jacobsen wrote:

> Jeg har en strimmel på den ene fælg der er ca. 20 cm lang, har ikke
> talt hvor mange gram der er, men hjulet ryster ikke,.

Er det en meget lukket fælg, eller ligger klodsen så bare til frit skue ?

Det ser lidt fjollet ud med fine aludrenge, og så ligger der sådan en
ordentlig "larve" og titter frem mellem egerne

/Brian



Stefan Jacobsen (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 27-04-07 10:20

>
> Er det en meget lukket fælg, eller ligger klodsen så bare til frit skue ?
>
> Det ser lidt fjollet ud med fine aludrenge, og så ligger der sådan en
> ordentlig "larve" og titter frem mellem egerne
>
Der en 5 egere, stortset lige meget luft og fælg, man kan da få øje på dem,
men efter et par tusind km er klods og fælg stort set samme sorte farve, af
bremsestøv, så man ikke ligger mærke til det



Brian (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-04-07 11:24

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:4631baf5$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Stefan Jacobsen wrote:
>
>> Jeg har en strimmel på den ene fælg der er ca. 20 cm lang, har ikke
>> talt hvor mange gram der er, men hjulet ryster ikke,.
>
> Er det en meget lukket fælg, eller ligger klodsen så bare til frit skue ?
>
> Det ser lidt fjollet ud med fine aludrenge, og så ligger der sådan en
> ordentlig "larve" og titter frem mellem egerne

En god afbalanceringsmaskine har en funktion der kan splitte én væg op i to
mindre og placere dem bag hjulets eger.



TheTransporter (27-04-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 27-04-07 14:54

On Fri, 27 Apr 2007 12:23:48 +0200, "Brian" <Suzuki@cool.dk> wrote:

>"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
>news:4631baf5$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>> Stefan Jacobsen wrote:
>>
>>> Jeg har en strimmel på den ene fælg der er ca. 20 cm lang, har ikke
>>> talt hvor mange gram der er, men hjulet ryster ikke,.
>>
>> Er det en meget lukket fælg, eller ligger klodsen så bare til frit skue ?
>>
>> Det ser lidt fjollet ud med fine aludrenge, og så ligger der sådan en
>> ordentlig "larve" og titter frem mellem egerne
>
>En god afbalanceringsmaskine har en funktion der kan splitte én væg op i to
>mindre og placere dem bag hjulets eger.

Sådan er mine sommerfælge også afbalaceret da jeg fik dem. Nu mangler
jeg så bare at få fundet nogle gode og billige dæk at smide på dem.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Brian (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-04-07 15:24

TheTransporter wrote:

> Sådan er mine sommerfælge også afbalaceret da jeg fik dem. Nu mangler
> jeg så bare at få fundet nogle gode og billige dæk at smide på dem.

Jeg er ked af at sige det, men når du får krænget dæk på dem, skal de jo
afballanceres igen

/Brian



TheTransporter (27-04-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 27-04-07 16:39

On Fri, 27 Apr 2007 16:24:15 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>TheTransporter wrote:
>
>> Sådan er mine sommerfælge også afbalaceret da jeg fik dem. Nu mangler
>> jeg så bare at få fundet nogle gode og billige dæk at smide på dem.
>
>Jeg er ked af at sige det, men når du får krænget dæk på dem, skal de jo
>afballanceres igen

Det ved jeg. Og der får dækmanden at vide at vægtee skal gemmes bag
egere, selvom at euromaster har for vane at sætte vægtene på forsiden
at fælgen.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Brian (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-04-07 15:24

Brian wrote:

>> Det ser lidt fjollet ud med fine aludrenge, og så ligger der sådan en
>> ordentlig "larve" og titter frem mellem egerne
>
> En god afbalanceringsmaskine har en funktion der kan splitte én væg
> op i to mindre og placere dem bag hjulets eger.

Det ved jeg, men funktionen bliver alt for sjældent udnyttet - ligesom match
programmet.

/Brian - men ikke den samme



TheTransporter (27-04-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 27-04-07 16:39

On Fri, 27 Apr 2007 16:23:41 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Brian wrote:
>
>>> Det ser lidt fjollet ud med fine aludrenge, og så ligger der sådan en
>>> ordentlig "larve" og titter frem mellem egerne
>>
>> En god afbalanceringsmaskine har en funktion der kan splitte én væg
>> op i to mindre og placere dem bag hjulets eger.
>
>Det ved jeg, men funktionen bliver alt for sjældent udnyttet - ligesom match
>programmet.

Match programmet?

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Brian (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-04-07 17:17

TheTransporter wrote:

> Match programmet?

Man matcher dækkets og fælgens letteste/tungeste område, for at minimere
ubalance, og deraf mindre brug af klodser.

I nogle tilfælde kan det tage den sidste lille ubalance, som man kan mærke i
en del biler - især ved lave hastigheder omkring 20km/t. Har du mod på lidt
engelsk, er der beskrevet lidt om det her:
http://www.toyo.com.au:80/tech_info14.html

Rent praktisk kører man en tur på afbalanceringen med hjulet, hvorefter man
roterer dækket på fælgen. Det tager lidt ekstra tid, (man er nødt til at
løsne dækket fra fælgen igen, det er ikke nok at lukke luften ud) og derfor
ikke noget der bliver brugt meget.

/Brian





Steen (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 27-04-07 17:37

Brian wrote:
> Rent praktisk kører man en tur på afbalanceringen med hjulet,
> hvorefter man roterer dækket på fælgen. Det tager lidt ekstra tid,
> (man er nødt til at løsne dækket fra fælgen igen, det er ikke nok at
> lukke luften ud) og derfor ikke noget der bliver brugt meget.

Og hvis bremseskiverne er skæve eller andet ondskab, så kan man fortsætte...
Jeg har fornylig hørt om, at man kan få hjulet afballanceret imens det
sidder på bilen? Så bliver det vel målt op i mod alle svingninger og
uregelmæssigheder i styretøj og hjulophæng.

MVH Steen



Brian (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-04-07 17:46

Steen wrote:
> Og hvis bremseskiverne er skæve eller andet ondskab, så kan man
> fortsætte...

Njaa... jeg vil da nok mener at hvis skiverne er skæve, burde det kun give
rystelser, når du bremser.

> Jeg har fornylig hørt om, at man kan få hjulet
> afballanceret imens det sidder på bilen? Så bliver det vel målt op i
> mod alle svingninger og uregelmæssigheder i styretøj og hjulophæng.

Ja, det er så en spinner du skal ud at finde.

/Brian



Henrik (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 27-04-07 20:24


"Brian" <nej@tak.du> wrote in message
news:463221fa$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> TheTransporter wrote:
>
>> Match programmet?
>
> Man matcher dækkets og fælgens letteste/tungeste område, for at minimere
> ubalance, og deraf mindre brug af klodser.
>
> I nogle tilfælde kan det tage den sidste lille ubalance, som man kan mærke
> i en del biler - især ved lave hastigheder omkring 20km/t. Har du mod på
> lidt engelsk, er der beskrevet lidt om det her:
> http://www.toyo.com.au:80/tech_info14.html
>
> Rent praktisk kører man en tur på afbalanceringen med hjulet, hvorefter
> man roterer dækket på fælgen. Det tager lidt ekstra tid, (man er nødt til
> at løsne dækket fra fælgen igen, det er ikke nok at lukke luften ud) og
> derfor ikke noget der bliver brugt meget.
>
> /Brian
>

Jeg kører ofte fælgen på maskinen helt uden dæk på først og ved de første 2
hjul lader jeg maskinen afgøre om dækket skal vendes ½ omgang (hvis der ikke
er yder og inderside på).
Det kan tit bringe 50gram ned til 5-10 stykker og i nogle tilfælde 0g på
enten yder eller inderside.
Problemet er jo at det kræver en del ekstra tid, men hellere bruge lidt tid
end have en utilfreds kunde.


Henrik
www.ha-ts.dk



Brian (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-04-07 20:30

Henrik wrote:

> Problemet er jo at det kræver en del ekstra tid, men hellere bruge
> lidt tid end have en utilfreds kunde.

Nemlig - og hvis man tænker sig om, kan man også sagtens lave lidt penge på
at tage sig den ekstra tid.

/Brian



Christian B. Andrese~ (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 01-05-07 14:52

On 1 Maj, 15:22, "Brian" <n...@tak.du> wrote:
F.eks tager daekonline.dk 406,70,- for et Bridgestone Turanza
> ER 300 i størrelsen 195/50-15, som er et rigtigt godt dæk.

Og det lander ca. på 500-600 kr / dæk
Dog ville det lokale dækcenter sælge mig ER300 til det samme som
daekonline.dk.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
X-og-tværs: Landsbytosser med 2 bogstaver:
....... DF.


Brian (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 01-05-07 15:08

Christian B. Andresen wrote:

> Og det lander ca. på 500-600 kr / dæk

Nemmerlig, og så skal man ikke gætte sig til dækkets kvaliteter.

> Dog ville det lokale dækcenter sælge mig ER300 til det samme som
> daekonline.dk.

En lille butik ?

De gange jeg har forsøgt at handle med SDS og Point S, har de ikke været til
at snakke priser med.

/Brian



Christian B. Andrese~ (02-05-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-05-07 08:24

On 1 Maj, 16:07, "Brian" <n...@tak.du> wrote:
> Christian B. Andresen wrote:
> > Og det lander ca. på 500-600 kr / dæk
>
> Nemmerlig, og så skal man ikke gætte sig til dækkets kvaliteter.

Netop

> > Dog ville det lokale dækcenter sælge mig ER300 til det samme som
> > daekonline.dk.
>
> En lille butik ?

Meget meget lille Som reklamerer med at "jeg arbejder når du har
fri". Kundeservice i top.
Der er faktisk kun plads til en lift, dækapparater og hans værktøj.
Det ligger tilmed i et villakvarter.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
X-og-tværs: Landsbytosser med 2 bogstaver:
....... DF.


Christian B. Andrese~ (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 27-04-07 13:10

On 27 Apr., 13:01, "Brian" <n...@tak.du> wrote:
> Martin Johansen [6000] wrote:
> > Det kostede forhandleren en ny fælg til vores Santa Fe.
>
> Alu, ikke ?
>
> > Jeg nægtede, at godtage de 40g der sad på...
>
> > Der kom ny fælg på og nu sidder der ganske få gram.
>
> Du er sgu da lidt hysterisk. 40g på en alufælg, er da ikke alverdens. På den
> anden side forstår jeg også godt, at det skal se ordentligt ud, på en ny
> bil.
>
> > Jeg havde fanme en hel kødrand rundt ved kanten.. ikke om jeg gad se
> > på dem.
>
> Det er mere pga. manglende viden om afballanceringen, end en fejl på fælge
> og dæk.

Jeg fik lige afbalanceret mine forhjul som er Bridgestone Potenza
RE720 i går aftes. Sidste sommer kørte de som baghjul.
De skulle begge have lige i omegnen af 25 g.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Christian B. Andrese~ (30-04-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 30-04-07 07:48

On 27 Apr., 15:53, TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:
> Sådan er mine sommerfælge også afbalaceret da jeg fik dem. Nu mangler
> jeg så bare at få fundet nogle gode og billige dæk at smide på dem.

Mon gode og billige dæk hænger sammen hvis de også skal være runde og
nemme at afballancere ?
Man får vel hvad man betaler for......

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


TheTransporter (30-04-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 30-04-07 13:04

On 29 Apr 2007 23:47:40 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>On 27 Apr., 15:53, TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:
>> Sådan er mine sommerfælge også afbalaceret da jeg fik dem. Nu mangler
>> jeg så bare at få fundet nogle gode og billige dæk at smide på dem.
>
>Mon gode og billige dæk hænger sammen hvis de også skal være runde og
>nemme at afballancere ?
>Man får vel hvad man betaler for......

Det jeg mente var nogle gode dæk i den billige ende af skalaen, for
gider ikke betale 1500-2000 pr dæk eller deslige.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Christian B. Andrese~ (30-04-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 30-04-07 13:25

On 30 Apr., 14:03, TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:
> On 29 Apr 2007 23:47:40 -0700, "Christian B. Andresen"
>
> <t...@tiscali.dk> wrote:
> >On 27 Apr., 15:53, TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:
> >> Sådan er mine sommerfælge også afbalaceret da jeg fik dem. Nu mangler
> >> jeg så bare at få fundet nogle gode og billige dæk at smide på dem.
>
> >Mon gode og billige dæk hænger sammen hvis de også skal være runde og
> >nemme at afballancere ?
> >Man får vel hvad man betaler for......
>
> Det jeg mente var nogle gode dæk i den billige ende af skalaen, for
> gider ikke betale 1500-2000 pr dæk eller deslige.

Det er vel det som man kan kalde T.Hansen syndromet, bruger en masse
penge på styling etc. og når så det som stopper bilen skal købes så er
der ikke så mange penge tilbage / vil der ikke ofres så mange penge,
det er jo "bare" dæk. Og så ender man med en sekundavare.

Hvilke dæk koster 1500-2000 / dæk ?
Jeg kan finde 235 mm Michelin Sport til 1600,-. Desuden er det jo kun
en merpris du skal betale, som måske er 200-300 mere / dæk = ca.
1000,- mere for at have ordentligt fodtøj på.
Det er 2,5 øre / km ved 40.000 km.


--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


TheTransporter (30-04-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 30-04-07 15:10

On 30 Apr 2007 05:24:58 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>On 30 Apr., 14:03, TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:
>> On 29 Apr 2007 23:47:40 -0700, "Christian B. Andresen"
>>
>> <t...@tiscali.dk> wrote:
>> >On 27 Apr., 15:53, TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:
>> >> Sådan er mine sommerfælge også afbalaceret da jeg fik dem. Nu mangler
>> >> jeg så bare at få fundet nogle gode og billige dæk at smide på dem.
>>
>> >Mon gode og billige dæk hænger sammen hvis de også skal være runde og
>> >nemme at afballancere ?
>> >Man får vel hvad man betaler for......
>>
>> Det jeg mente var nogle gode dæk i den billige ende af skalaen, for
>> gider ikke betale 1500-2000 pr dæk eller deslige.
>
>Det er vel det som man kan kalde T.Hansen syndromet, bruger en masse
>penge på styling etc. og når så det som stopper bilen skal købes så er
>der ikke så mange penge tilbage / vil der ikke ofres så mange penge,
>det er jo "bare" dæk. Og så ender man med en sekundavare.
>
>Hvilke dæk koster 1500-2000 / dæk ?
>Jeg kan finde 235 mm Michelin Sport til 1600,-. Desuden er det jo kun
>en merpris du skal betale, som måske er 200-300 mere / dæk = ca.
>1000,- mere for at have ordentligt fodtøj på.
>Det er 2,5 øre / km ved 40.000 km.

1600 * 4 er trods alt ca 6400 for 4 dæk og det er mere end jeg vil
give når jeg kan få tilbud på 2400-2500 for 4. Skal bare have andre
dæk på i første omgang. så kan alt det der superultradæk (som
alligevel kun er marginalt bedre), vente til at der er sparet lidt
penge op.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Steen (30-04-2007)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 30-04-07 23:23

TheTransporter wrote:
> 1600 * 4 er trods alt ca 6400 for 4 dæk og det er mere end jeg vil
> give når jeg kan få tilbud på 2400-2500 for 4. Skal bare have andre
> dæk på i første omgang. så kan alt det der superultradæk (som
> alligevel kun er marginalt bedre), vente til at der er sparet lidt
> penge op.

Øhh hvad dæk snakker vi om her? Hvis det er 15" til din Nissan så kan du
sagtens finde kvalitetsdæk til 450-500 kr. pr. stk. og jeg mener Michelin,
Goodyear, Continental, Bridgestone osv.
Kig fx. på www.daekonline.dk eller www.4x4butikken.dk
1600 kr. pr. dæk er ren utopi medmindre det er specialdæk.

MVH Steen



TheTransporter (01-05-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 01-05-07 03:59

On Tue, 1 May 2007 00:23:16 +0200, "Steen" <steen.kolding@stofanet.dk>
wrote:

>TheTransporter wrote:
>> 1600 * 4 er trods alt ca 6400 for 4 dæk og det er mere end jeg vil
>> give når jeg kan få tilbud på 2400-2500 for 4. Skal bare have andre
>> dæk på i første omgang. så kan alt det der superultradæk (som
>> alligevel kun er marginalt bedre), vente til at der er sparet lidt
>> penge op.
>
>Øhh hvad dæk snakker vi om her? Hvis det er 15" til din Nissan så kan du
>sagtens finde kvalitetsdæk til 450-500 kr. pr. stk. og jeg mener Michelin,
>Goodyear, Continental, Bridgestone osv.
>Kig fx. på www.daekonline.dk eller www.4x4butikken.dk
>1600 kr. pr. dæk er ren utopi medmindre det er specialdæk.

For 500 kr kan jeg få Tigar eller Vredenstein på alle 4 hjul, Tigar
skulle antageligvis være michelin af fabrikat, men ved ikke rigtigt
hvad der er at forvente. Men prisen skal jo så være inkl montering og
afbalancering da alufælgene aldrig har haft siddet på den bil.

Og leder umiddelbart efter 195/(55 eller 50) R15.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Uffe Bærentsen (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 01-05-07 10:23


"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse
news:14bd33t4cp7jsiauvo0eejo01l0v87rvml@4ax.com...

> For 500 kr kan jeg få Tigar eller Vredenstein på alle 4 hjul, Tigar
> skulle antageligvis være michelin af fabrikat, men ved ikke rigtigt
> hvad der er at forvente. Men prisen skal jo så være inkl montering og
> afbalancering da alufælgene aldrig har haft siddet på den bil.
>
> Og leder umiddelbart efter 195/(55 eller 50) R15.

HVIS Tigar har noget med Michelin at gøre,
så ville jeg forvente at det oprindelig var et Michelin dæk,
der var regummieret 5 gange.
Med andre ord, de har _måske_ engang parkeret ved siden af et Michelin dæk.

Dæk til 500 for 4 stk. ville jeg ikke forvente kunne andet end stå stille
(incl. flat-spots).




--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



TheTransporter (01-05-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 01-05-07 14:03

On Tue, 1 May 2007 11:22:38 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>
>"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse
>news:14bd33t4cp7jsiauvo0eejo01l0v87rvml@4ax.com...
>
>> For 500 kr kan jeg få Tigar eller Vredenstein på alle 4 hjul, Tigar
>> skulle antageligvis være michelin af fabrikat, men ved ikke rigtigt
>> hvad der er at forvente. Men prisen skal jo så være inkl montering og
>> afbalancering da alufælgene aldrig har haft siddet på den bil.
>>
>> Og leder umiddelbart efter 195/(55 eller 50) R15.
>
>HVIS Tigar har noget med Michelin at gøre,
>så ville jeg forvente at det oprindelig var et Michelin dæk,
>der var regummieret 5 gange.
>Med andre ord, de har _måske_ engang parkeret ved siden af et Michelin dæk.
>
>Dæk til 500 for 4 stk. ville jeg ikke forvente kunne andet end stå stille
>(incl. flat-spots).

Hos Euromaster står der ellers at Tigar stort "påstår" at være et dæk
fra michelin koncernen, godtnok i den billige ende, men stadig et godt
dæk til prisen.

Men nej jeg mente nu til 500 kr pr dæk

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Christian B. Andrese~ (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 01-05-07 07:31

On 30 Apr., 16:10, TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:
> On 30 Apr 2007 05:24:58 -0700, "Christian B. Andresen"
>
>
>
>
>
> <t...@tiscali.dk> wrote:
> >On 30 Apr., 14:03, TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:
> >> On 29 Apr 2007 23:47:40 -0700, "Christian B. Andresen"
>
> >> <t...@tiscali.dk> wrote:
> >> >On 27 Apr., 15:53, TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:
> >> >> Sådan er mine sommerfælge også afbalaceret da jeg fik dem. Nu mangler
> >> >> jeg så bare at få fundet nogle gode og billige dæk at smide på dem.
>
> >> >Mon gode og billige dæk hænger sammen hvis de også skal være runde og
> >> >nemme at afballancere ?
> >> >Man får vel hvad man betaler for......
>
> >> Det jeg mente var nogle gode dæk i den billige ende af skalaen, for
> >> gider ikke betale 1500-2000 pr dæk eller deslige.
>
> >Det er vel det som man kan kalde T.Hansen syndromet, bruger en masse
> >penge på styling etc. og når så det som stopper bilen skal købes så er
> >der ikke så mange penge tilbage / vil der ikke ofres så mange penge,
> >det er jo "bare" dæk. Og så ender man med en sekundavare.
>
> >Hvilke dæk koster 1500-2000 / dæk ?
> >Jeg kan finde 235 mm Michelin Sport til 1600,-. Desuden er det jo kun
> >en merpris du skal betale, som måske er 200-300 mere / dæk = ca.
> >1000,- mere for at have ordentligt fodtøj på.
> >Det er 2,5 øre / km ved 40.000 km.
>
> 1600 * 4 er trods alt ca 6400 for 4 dæk og det er mere end jeg vil
> give når jeg kan få tilbud på 2400-2500 for 4. Skal bare have andre
> dæk på i første omgang. så kan alt det der superultradæk (som
> alligevel kun er marginalt bedre), vente til at der er sparet lidt
> penge op.

Marginale forskelle er typisk det som gør udslaget........

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
X-og-tværs: Landsbytosser med 2 bogstaver:
....... DF.


TheTransporter (01-05-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 01-05-07 14:05

On 30 Apr 2007 23:30:58 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>> >Hvilke dæk koster 1500-2000 / dæk ?
>> >Jeg kan finde 235 mm Michelin Sport til 1600,-. Desuden er det jo kun
>> >en merpris du skal betale, som måske er 200-300 mere / dæk = ca.
>> >1000,- mere for at have ordentligt fodtøj på.
>> >Det er 2,5 øre / km ved 40.000 km.
>>
>> 1600 * 4 er trods alt ca 6400 for 4 dæk og det er mere end jeg vil
>> give når jeg kan få tilbud på 2400-2500 for 4. Skal bare have andre
>> dæk på i første omgang. så kan alt det der superultradæk (som
>> alligevel kun er marginalt bedre), vente til at der er sparet lidt
>> penge op.
>
>Marginale forskelle er typisk det som gør udslaget........

Måske, men efter et par måneder når at dækkene er ved at være lidt
brugt så tvivler jeg på at forskellen bliver ved med at være lige så
stor.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Brian (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 01-05-07 14:30

TheTransporter wrote:
>
> Måske, men efter et par måneder når at dækkene er ved at være lidt
> brugt så tvivler jeg på at forskellen bliver ved med at være lige så
> stor.

Er det udfra en betragtning om at de billigere dæk ikke har samme slid som
de dyrere ?

Hvis det ene dæk bliver ringere efterhånden som det bliver slidt, bliver det
andet nok også - så forskellen vil være konstant.

/Brian



Steen (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 01-05-07 18:15

TheTransporter wrote:
>> Marginale forskelle er typisk det som gør udslaget........
>
> Måske, men efter et par måneder når at dækkene er ved at være lidt
> brugt så tvivler jeg på at forskellen bliver ved med at være lige så
> stor.

Jeg tror han mener, at et 195/65-15 kan være billigt men et 195/55-15 kan
være en del dyrere. Selvom profilen kun skifter fra /65 til /55. Det har nok
noget med efterspørgslen på de enkelte dækstørrelser at gøre.

MVH Steen



TheTransporter (02-05-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 02-05-07 05:23

On Tue, 1 May 2007 19:14:31 +0200, "Steen" <steen.kolding@stofanet.dk>
wrote:

>TheTransporter wrote:
>>> Marginale forskelle er typisk det som gør udslaget........
>>
>> Måske, men efter et par måneder når at dækkene er ved at være lidt
>> brugt så tvivler jeg på at forskellen bliver ved med at være lige så
>> stor.
>
>Jeg tror han mener, at et 195/65-15 kan være billigt men et 195/55-15 kan
>være en del dyrere. Selvom profilen kun skifter fra /65 til /55. Det har nok
>noget med efterspørgslen på de enkelte dækstørrelser at gøre.

Mente nu faktisk forskellen på at kører et dyrt superultra dæk og så
besinde sig lidt og finde et mere prisrigtigt dæk. Desuden tror jeg
ikke at 195/65 R 15 er en lovlig dækmontage på min Nissan :P

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Steen (02-05-2007)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 02-05-07 22:20

TheTransporter wrote:
> Mente nu faktisk forskellen på at kører et dyrt superultra dæk og så
> besinde sig lidt og finde et mere prisrigtigt dæk. Desuden tror jeg
> ikke at 195/65 R 15 er en lovlig dækmontage på min Nissan :P

Okay. Men du havde vel aldrig tænkt dig at sætte dæk på din Nissan til 1600
kr. pr. stk?
Medmindre din bil er MEGET speciel, så kan du roligt nøjes med nogle
kvalitetsdæk til 4-500 kr. pr. stk.
Ellers er der tonsvis af nye/lettere brugte mærkevare-dæk i Den Blå Avis til
lavere priser, hvis man tør den slags.
Jeg solgte selv nogle næsten nye dæk derinde, og de kører rundt i Haderslev
i dag hos en glad mand.

MVH Steen



TheTransporter (03-05-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 03-05-07 05:42

On Wed, 2 May 2007 23:19:50 +0200, "Steen" <steen.kolding@stofanet.dk>
wrote:

>TheTransporter wrote:
>> Mente nu faktisk forskellen på at kører et dyrt superultra dæk og så
>> besinde sig lidt og finde et mere prisrigtigt dæk. Desuden tror jeg
>> ikke at 195/65 R 15 er en lovlig dækmontage på min Nissan :P
>
>Okay. Men du havde vel aldrig tænkt dig at sætte dæk på din Nissan til 1600
>kr. pr. stk?
>Medmindre din bil er MEGET speciel, så kan du roligt nøjes med nogle
>kvalitetsdæk til 4-500 kr. pr. stk.
>Ellers er der tonsvis af nye/lettere brugte mærkevare-dæk i Den Blå Avis til
>lavere priser, hvis man tør den slags.
>Jeg solgte selv nogle næsten nye dæk derinde, og de kører rundt i Haderslev
>i dag hos en glad mand.

Vil kun have nye dæk på mine fælge. Men skal da lige have kigget på
daekonline og så have snakket med ham gutten i fredericia.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Christian B. Andrese~ (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 01-05-07 07:32

On 1 Maj, 04:58, TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:
> On Tue, 1 May 2007 00:23:16 +0200, "Steen" <steen.kold...@stofanet.dk>
> wrote:
>
> >TheTransporter wrote:
> >> 1600 * 4 er trods alt ca 6400 for 4 dæk og det er mere end jeg vil
> >> give når jeg kan få tilbud på 2400-2500 for 4. Skal bare have andre
> >> dæk på i første omgang. så kan alt det der superultradæk (som
> >> alligevel kun er marginalt bedre), vente til at der er sparet lidt
> >> penge op.
>
> >Øhh hvad dæk snakker vi om her? Hvis det er 15" til din Nissan så kan du
> >sagtens finde kvalitetsdæk til 450-500 kr. pr. stk. og jeg mener Michelin,
> >Goodyear, Continental, Bridgestone osv.
> >Kig fx. påwww.daekonline.dkellerwww.4x4butikken.dk
> >1600 kr. pr. dæk er ren utopi medmindre det er specialdæk.
>
> For 500 kr kan jeg få Tigar eller Vredenstein på alle 4 hjul, Tigar
> skulle antageligvis være michelin af fabrikat, men ved ikke rigtigt
> hvad der er at forvente. Men prisen skal jo så være inkl montering og
> afbalancering da alufælgene aldrig har haft siddet på den bil.
>
> Og leder umiddelbart efter 195/(55 eller 50) R15.

500 kr for 4 hjul ?
Så beder man sgu selv om det..........................................
Er det et slagtilbud i Netto ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
X-og-tværs: Landsbytosser med 2 bogstaver:
....... DF.


TheTransporter (01-05-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 01-05-07 14:01

On 30 Apr 2007 23:32:05 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>On 1 Maj, 04:58, TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:
>> On Tue, 1 May 2007 00:23:16 +0200, "Steen" <steen.kold...@stofanet.dk>
>> wrote:
>>
>> >TheTransporter wrote:
>> >> 1600 * 4 er trods alt ca 6400 for 4 dæk og det er mere end jeg vil
>> >> give når jeg kan få tilbud på 2400-2500 for 4. Skal bare have andre
>> >> dæk på i første omgang. så kan alt det der superultradæk (som
>> >> alligevel kun er marginalt bedre), vente til at der er sparet lidt
>> >> penge op.
>>
>> >Øhh hvad dæk snakker vi om her? Hvis det er 15" til din Nissan så kan du
>> >sagtens finde kvalitetsdæk til 450-500 kr. pr. stk. og jeg mener Michelin,
>> >Goodyear, Continental, Bridgestone osv.
>> >Kig fx. påwww.daekonline.dkellerwww.4x4butikken.dk
>> >1600 kr. pr. dæk er ren utopi medmindre det er specialdæk.
>>
>> For 500 kr kan jeg få Tigar eller Vredenstein på alle 4 hjul, Tigar
>> skulle antageligvis være michelin af fabrikat, men ved ikke rigtigt
>> hvad der er at forvente. Men prisen skal jo så være inkl montering og
>> afbalancering da alufælgene aldrig har haft siddet på den bil.
>>
>> Og leder umiddelbart efter 195/(55 eller 50) R15.
>
>500 kr for 4 hjul ?
>Så beder man sgu selv om det..........................................
>Er det et slagtilbud i Netto ?

500 pr hjul ;)

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Christian B. Andrese~ (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 01-05-07 11:09

On 1 Maj, 04:58, TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:
> On Tue, 1 May 2007 00:23:16 +0200, "Steen" <steen.kold...@stofanet.dk>
> wrote:
>
> >TheTransporter wrote:
> >> 1600 * 4 er trods alt ca 6400 for 4 dæk og det er mere end jeg vil
> >> give når jeg kan få tilbud på 2400-2500 for 4. Skal bare have andre
> >> dæk på i første omgang. så kan alt det der superultradæk (som
> >> alligevel kun er marginalt bedre), vente til at der er sparet lidt
> >> penge op.
>
> >Øhh hvad dæk snakker vi om her? Hvis det er 15" til din Nissan så kan du
> >sagtens finde kvalitetsdæk til 450-500 kr. pr. stk. og jeg mener Michelin,
> >Goodyear, Continental, Bridgestone osv.
> >Kig fx. påwww.daekonline.dkellerwww.4x4butikken.dk
> >1600 kr. pr. dæk er ren utopi medmindre det er specialdæk.
>
> For 500 kr kan jeg få Tigar eller Vredenstein på alle 4 hjul, Tigar
> skulle antageligvis være michelin af fabrikat, men ved ikke rigtigt
> hvad der er at forvente. Men prisen skal jo så være inkl montering og
> afbalancering da alufælgene aldrig har haft siddet på den bil.
>
> Og leder umiddelbart efter 195/(55 eller 50) R15.

Jeg kører med 195/55-15 og man kan få Bridgestone Turanza ER300 til
omkring 500-600 / stk. Det er da ikke spor dyrt.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
X-og-tværs: Landsbytosser med 2 bogstaver:
....... DF.


TheTransporter (01-05-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 01-05-07 14:05

On 1 May 2007 03:08:59 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>>
>> Og leder umiddelbart efter 195/(55 eller 50) R15.
>
>Jeg kører med 195/55-15 og man kan få Bridgestone Turanza ER300 til
>omkring 500-600 / stk. Det er da ikke spor dyrt.

Det kunne jeg så ikke.

Kunne få 4 vredenstein for ca 2400 incl montage og afbalancering eller
2 stks Michelin Energy uden afbalancering for 1500 eller sidst men
ikke mindst 4 stks tigar til ca 2500 incl montage og afbalancering

Alle andre dæk som jeg lige stod og kiggede op som jeg kunne huske
havde fået gode ratig i dæktesten kostede noget mere.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Brian (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 01-05-07 14:23

TheTransporter wrote:

> Alle andre dæk som jeg lige stod og kiggede op som jeg kunne huske
> havde fået gode ratig i dæktesten kostede noget mere.

Ring rundt et par steder, gerne små værksteder, og hør hvad de skal have for
at montere og afbalancere 4 dæk du selv medbringer. Derefter kan du bestille
de dæk du gerne vil have hos daekonline.dk eller hos Morten (
http://www.4x4butikken.dk/ ), som plejer at kunne matche prisen hvis man
henvender sig. F.eks tager daekonline.dk 406,70,- for et Bridgestone Turanza
ER 300 i størrelsen 195/50-15, som er et rigtigt godt dæk.

Jeg kan endda se at daekonline.dk har en samarbejdspartner i Fredericia, der
tager 100,- for at skifte dæk på en stålfælg alt incl. og 30,- ekstra hvis
det skal være en alufælg.

Det er måske mere besværligt end bare at stille bilen ved den lokale
dækpusher, men du kan gøre det for cirka de samme penge, og du får ikke et
dæk som Michelin ikke selv vil lægge navn til

/Brian



TheTransporter (01-05-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 01-05-07 15:24

On Tue, 1 May 2007 15:22:52 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>TheTransporter wrote:
>
>> Alle andre dæk som jeg lige stod og kiggede op som jeg kunne huske
>> havde fået gode ratig i dæktesten kostede noget mere.
>
>Ring rundt et par steder, gerne små værksteder, og hør hvad de skal have for
>at montere og afbalancere 4 dæk du selv medbringer. Derefter kan du bestille
>de dæk du gerne vil have hos daekonline.dk eller hos Morten (
>http://www.4x4butikken.dk/ ), som plejer at kunne matche prisen hvis man
>henvender sig. F.eks tager daekonline.dk 406,70,- for et Bridgestone Turanza
>ER 300 i størrelsen 195/50-15, som er et rigtigt godt dæk.
>
>Jeg kan endda se at daekonline.dk har en samarbejdspartner i Fredericia, der
>tager 100,- for at skifte dæk på en stålfælg alt incl. og 30,- ekstra hvis
>det skal være en alufælg.
>
>Det er måske mere besværligt end bare at stille bilen ved den lokale
>dækpusher, men du kan gøre det for cirka de samme penge, og du får ikke et
>dæk som Michelin ikke selv vil lægge navn til

Næste problem, kan ikke handle online da jeg ikke ejer et dankort/visa
dankort og heller aldrig skal have sådan noget bras.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Brian (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 01-05-07 15:53

TheTransporter wrote:

> Næste problem, kan ikke handle online da jeg ikke ejer et dankort/visa
> dankort og heller aldrig skal have sådan noget bras.

Du kan skam gøre det via en ganske alm. bankoverførsel, når du ikke er trådt
ind i det 21. århundrede endnu

Du kan se her, hvem der er i nærheden af dig: http://kortlink.dk/3u6h

/Brian



TheTransporter (01-05-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 01-05-07 15:25

On Tue, 1 May 2007 15:22:52 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>TheTransporter wrote:
>
>> Alle andre dæk som jeg lige stod og kiggede op som jeg kunne huske
>> havde fået gode ratig i dæktesten kostede noget mere.
>
>Ring rundt et par steder, gerne små værksteder, og hør hvad de skal have for
>at montere og afbalancere 4 dæk du selv medbringer. Derefter kan du bestille
>de dæk du gerne vil have hos daekonline.dk eller hos Morten (
>http://www.4x4butikken.dk/ ), som plejer at kunne matche prisen hvis man
>henvender sig. F.eks tager daekonline.dk 406,70,- for et Bridgestone Turanza
>ER 300 i størrelsen 195/50-15, som er et rigtigt godt dæk.
>
>Jeg kan endda se at daekonline.dk har en samarbejdspartner i Fredericia, der
>tager 100,- for at skifte dæk på en stålfælg alt incl. og 30,- ekstra hvis
>det skal være en alufælg.

Hvem er den samarbejdspartner?. Fordi så kunne det da ske at man
skulle ringe dertil og så se om han ville bestille sådan 4 dæk hjem
når at der er penge til det.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177506
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408557
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste