/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Sportsvogn i stationcar version
Fra : jimmi1311


Dato : 26-04-07 17:39

Hej Allesammen

På TV2's ttv side 171 står der at afgiften på sportsvogne i stationcar
version ændres fra 95% til 50%.

Hvilke biler går ind over den kategori?? Jeg kan umildbart kun komme i
tanke om camaroen, men findes der flere og hvilke??

MVH
Jimmi


 
 
Henning (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 26-04-07 18:31

On 26 Apr 2007 09:39:04 -0700, jimmi1311 <wolff13@gmail.com> wrote:

>Hej Allesammen
>
>På TV2's ttv side 171 står der at afgiften på sportsvogne i stationcar
>version ændres fra 95% til 50%.
>
>Hvilke biler går ind over den kategori?? Jeg kan umildbart kun komme i
>tanke om camaroen, men findes der flere og hvilke??

Hallo - det må da absolut også gælde Mazda6 - den hedder jo officielt
Sport Wagon og ikke stationcar


BJ (26-04-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-04-07 20:02


"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:kdo133t90qlfgo62hu7b16gvn46a9ujvrv@4ax.com...

KLIP

>>På TV2's ttv side 171 står der at afgiften på sportsvogne i stationcar
>>version ændres fra 95% til 50%.
>>
>>Hvilke biler går ind over den kategori?? Jeg kan umildbart kun komme i
>>tanke om camaroen, men findes der flere og hvilke??
>
> Hallo - det må da absolut også gælde Mazda6 - den hedder jo officielt
> Sport Wagon og ikke stationcar

Jeg vil bestemt mene, eks. Audi laver sportsvogne i stationcarudgave, der
kan ombygges til van´s.

--
Bjørn J.



Leon Hulstroem (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Leon Hulstroem


Dato : 26-04-07 20:05

>>På TV2's ttv side 171 står der at afgiften på sportsvogne i stationcar
>>version ændres fra 95% til 50%.
>>
>>Hvilke biler går ind over den kategori?? Jeg kan umildbart kun komme i
>>tanke om camaroen, men findes der flere og hvilke??

Audi RS2, Audi 100 4.2 V8 S4 Avant, Dodge Magnum SRT8.... bare et par bud


-Leon



Lars Ehlers (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 26-04-07 20:52

On Thu, 26 Apr 2007 21:05:00 +0200, "Leon Hulstroem"
<LeonSPAMME@hulstroem.com> wrote:

>Audi RS2, Audi 100 4.2 V8 S4 Avant, Dodge Magnum SRT8.... bare et par bud
>

Tror også min Dodge Magnum R/T kunne være med

--
Lars Ehlers
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Leon Hulstroem (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Leon Hulstroem


Dato : 26-04-07 22:04

> Tror også min Dodge Magnum R/T kunne være med

Nope... Smallblock Hemi-wannabe does not count

-Leon



Lars Ehlers (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 26-04-07 23:36

On Thu, 26 Apr 2007 23:04:11 +0200, "Leon Hulstroem"
<LeonSPAMME@hulstroem.com> wrote:

>> Tror også min Dodge Magnum R/T kunne være med
>
>Nope... Smallblock Hemi-wannabe does not count

Ikke wannabe Men smallblock, ja....

--
Lars Ehlers
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Ukendt (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-07 21:22


"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i meddelelsen
news:4630f7d6$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>På TV2's ttv side 171 står der at afgiften på sportsvogne i stationcar
>>>version ændres fra 95% til 50%.
>>>
>>>Hvilke biler går ind over den kategori?? Jeg kan umildbart kun komme i
>>>tanke om camaroen, men findes der flere og hvilke??
>
> Audi RS2, Audi 100 4.2 V8 S4 Avant, Dodge Magnum SRT8.... bare et par bud
>
>
> -Leon

Ja hvis de kan bruge den som firmapotte kan vi andre vel også

http://www.beredskabsinfo.dk/content/view/491/2/

/HB


Ukendt (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-07 21:24


"HB" <hbsnabela.dk> skrev i meddelelsen
news:46310a2e$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i meddelelsen
> news:4630f7d6$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>På TV2's ttv side 171 står der at afgiften på sportsvogne i stationcar
>>>>version ændres fra 95% til 50%.
>>>>
>>>>Hvilke biler går ind over den kategori?? Jeg kan umildbart kun komme i
>>>>tanke om camaroen, men findes der flere og hvilke??
>>
>> Audi RS2, Audi 100 4.2 V8 S4 Avant, Dodge Magnum SRT8.... bare et par bud
>>
>>
>> -Leon
>
> Ja hvis de kan bruge den som firmapotte kan vi andre vel også
>
> http://www.beredskabsinfo.dk/content/view/491/2/
>
> /HB

Okay - de kører så på hvide plader, den missede jeg lige i første omgang

/HB


Uffe Bærentsen (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 27-04-07 11:17


"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse
news:46310a2e$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i meddelelsen
> news:4630f7d6$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>På TV2's ttv side 171 står der at afgiften på sportsvogne i stationcar
>>>>version ændres fra 95% til 50%.
>>>>
>>>>Hvilke biler går ind over den kategori?? Jeg kan umildbart kun komme i
>>>>tanke om camaroen, men findes der flere og hvilke??
>>
>> Audi RS2, Audi 100 4.2 V8 S4 Avant, Dodge Magnum SRT8.... bare et par bud
>>
>>
>> -Leon
>
> Ja hvis de kan bruge den som firmapotte kan vi andre vel også
>
> http://www.beredskabsinfo.dk/content/view/491/2/

Hvis den dag kommer hvor jeg eller en af mine kære er kørt galt,
så vil jeg sgu gerne have at lægen kan komme hurtigt frem.
Hvis det er nødvendigt med sådan et køretøj for at sikre det.
Så må de hjertens gerne have det, jeg _er_ med til at betale for det.

Tror ikke du selv har noget imod at få hurtig hjælp,
hvis situationen opstår (gud forbyde det)




--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Ukendt (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-04-07 16:42


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4631cda0$0$52174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse
> news:46310a2e$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>>
>> "Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i meddelelsen
>> news:4630f7d6$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>>På TV2's ttv side 171 står der at afgiften på sportsvogne i stationcar
>>>>>version ændres fra 95% til 50%.
>>>>>
>>>>>Hvilke biler går ind over den kategori?? Jeg kan umildbart kun komme i
>>>>>tanke om camaroen, men findes der flere og hvilke??
>>>
>>> Audi RS2, Audi 100 4.2 V8 S4 Avant, Dodge Magnum SRT8.... bare et par
>>> bud
>>>
>>> -Leon
>>
>> Ja hvis de kan bruge den som firmapotte kan vi andre vel også
>>
>> http://www.beredskabsinfo.dk/content/view/491/2/
>
> Hvis den dag kommer hvor jeg eller en af mine kære er kørt galt,
> så vil jeg sgu gerne have at lægen kan komme hurtigt frem.
> Hvis det er nødvendigt med sådan et køretøj for at sikre det.
> Så må de hjertens gerne have det, jeg _er_ med til at betale for det.
>
> Tror ikke du selv har noget imod at få hurtig hjælp,
> hvis situationen opstår (gud forbyde det)
>

Her misforstår du mig totalt. Jeg har intet imod at de kører i en hurtig
bil!

/HB


Bruno (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 26-04-07 22:53

Leon Hulstroem wrote:
>>> På TV2's ttv side 171 står der at afgiften på sportsvogne i stationcar
>>> version ændres fra 95% til 50%.
>>>
>>> Hvilke biler går ind over den kategori?? Jeg kan umildbart kun komme i
>>> tanke om camaroen, men findes der flere og hvilke??
>
> Audi RS2, Audi 100 4.2 V8 S4 Avant, Dodge Magnum SRT8.... bare et par bud
>
>
Dodge Magnum - sådan en slæde er ikke en sportsvogn. Sportsvogne vejer
ikke 2 tons.

Mvh
Bruno

Lars Ehlers (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 26-04-07 23:35

On Thu, 26 Apr 2007 23:53:01 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever>
wrote:

>Dodge Magnum - sådan en slæde er ikke en sportsvogn. Sportsvogne vejer
>ikke 2 tons.

Rykker såmænd helt pænt alligevel, trods den høje vægt....

--
Lars Ehlers
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Bruno (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 27-04-07 17:25

Lars Ehlers wrote:
>
> Rykker såmænd helt pænt alligevel, trods den høje vægt....
>

Ja sikkert, men en sportsvogn skal også kunne køre om hjørner og HK er
ikke det eneste som kræves.

Mvh
Bruno

MikLarsen@gmail.com (26-04-2007)
Kommentar
Fra : MikLarsen@gmail.com


Dato : 26-04-07 20:54

On 26 Apr., 18:39, jimmi1311 <wolf...@gmail.com> wrote:
> Hej Allesammen
>
> På TV2's ttv side 171 står der at afgiften på sportsvogne i stationcar
> version ændres fra 95% til 50%.
>
> Hvilke biler går ind over den kategori?? Jeg kan umildbart kun komme i
> tanke om camaroen, men findes der flere og hvilke??

BMW M5 Touring, Audi RS4 Avant, Audi RS6 Avant (laves vist ikke mere)
samt et par AMG mercedeser

Mikael



Otto J (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Otto J


Dato : 26-04-07 22:03

>BMW M5 Touring, Audi RS4 Avant, Audi RS6 Avant (laves vist ikke mere)
samt et par AMG mercedeser

Jeg stiller samme spørgsmål som i en anden tråd: Er de biler ikke over 2t
totalvægt, og i dét tilfælde er de så ikke steget i pris, og ikke faldet?
(som van altså).

Mvh. Otto



Lars Knudsen (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 27-04-07 13:01

On 26 Apr 2007 09:39:04 -0700, jimmi1311 <wolff13@gmail.com> wrote:

>På TV2's ttv side 171 står der at afgiften på sportsvogne i stationcar
>version ændres fra 95% til 50%.
>
>Hvilke biler går ind over den kategori?? Jeg kan umildbart kun komme i
>tanke om camaroen, men findes der flere og hvilke??


BMW 535dA Touring er nok ikke helt tosset


** Lars


Otto J (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Otto J


Dato : 27-04-07 13:35

> BMW 535dA Touring er nok ikke helt tosset

Ja, jeg bliver altså ved: Er den ikke over 2t totalvægt i forvejen?

Mvh. Otto



Lars Knudsen (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 27-04-07 14:03

On Fri, 27 Apr 2007 14:34:48 +0200, "Otto J" <hifiotto@hotmail.com>
wrote:

>> BMW 535dA Touring er nok ikke helt tosset
>Ja, jeg bliver altså ved: Er den ikke over 2t totalvægt i forvejen?

Sorry.. Jo.. Så hvis det er totalvægt går den ikke. Den har en
tjenstevægt på 1.835 kg og totalvægt på 2.320 kg.


** Lars


Frederik C (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 27-04-07 14:05


"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4631edef$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> BMW 535dA Touring er nok ikke helt tosset
>
> Ja, jeg bliver altså ved: Er den ikke over 2t totalvægt i forvejen?
>
> Mvh. Otto
>

Som jeg svagt husker reglerne, jeg kan sagtens huske galt...

De biler, der kunne komme under 30% (Altea og lignende) skulle have højere
bagagerum end et vist antal centimeter.

En Ford Mondeo kunne derfor kun komme under 95% reglen. Uafhængigt af
vægten.

Sådan fik jeg det engang bskrevet af en forhandler, det er muligvis forkert,
men ville forklare, hvorfor de ikke tidligere var på 30%

Mvh.

Frederik



Otto J (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Otto J


Dato : 27-04-07 14:33

> Som jeg svagt husker reglerne, jeg kan sagtens huske galt...
>
> De biler, der kunne komme under 30% (Altea og lignende) skulle have højere
> bagagerum end et vist antal centimeter.
>
> En Ford Mondeo kunne derfor kun komme under 95% reglen. Uafhængigt af
> vægten.
>
> Sådan fik jeg det engang bskrevet af en forhandler, det er muligvis
> forkert, men ville forklare, hvorfor de ikke tidligere var på 30%

Det giver mening hvis det rent faktisk er sådan. Men er der så ikke nogen
der kan stille med et link til reglerne for hvornår en bil kan komme på gule
plader? For der er vel stadig nogle regler der skal overholdes, jeg gætter
på at dén med Golf Hatchback på gule plader er blevet lukket?

Mvh. Otto



Frederik C (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 27-04-07 15:04


"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4631fbbb$1$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Som jeg svagt husker reglerne, jeg kan sagtens huske galt...
>>
>> De biler, der kunne komme under 30% (Altea og lignende) skulle have
>> højere bagagerum end et vist antal centimeter.
>>
>> En Ford Mondeo kunne derfor kun komme under 95% reglen. Uafhængigt af
>> vægten.
>>
>> Sådan fik jeg det engang bskrevet af en forhandler, det er muligvis
>> forkert, men ville forklare, hvorfor de ikke tidligere var på 30%
>
> Det giver mening hvis det rent faktisk er sådan. Men er der så ikke nogen
> der kan stille med et link til reglerne for hvornår en bil kan komme på
> gule plader? For der er vel stadig nogle regler der skal overholdes, jeg
> gætter på at dén med Golf Hatchback på gule plader er blevet lukket?
>
> Mvh. Otto
>

For det giver, som du siger ingen mening, at man ikke tidligere har
storsolgt Audi S4'ere, AMG'ere og andet hvis de kun skulle betale 30% i
afgift. Så de må være faldet under 95%, og er så 50 % i dag. Jeg ville også
gerne have en klar forklaring. Egentlig er det jo lidt galt, at vi ikke kan
klare det i gruppen...

Mvh.

Frederik



Lars Holst (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 27-04-07 16:12

"Frederik C" <info@ duelundaudio.com> said in
news:46321dea$1@news.dansketelecom.com:

>
> "Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4631fbbb$1$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>> Som jeg svagt husker reglerne, jeg kan sagtens huske galt...
>>>
>>> De biler, der kunne komme under 30% (Altea og lignende) skulle have
>>> højere bagagerum end et vist antal centimeter.
>>>
>>> En Ford Mondeo kunne derfor kun komme under 95% reglen. Uafhængigt
>>> af vægten.
>>>
>>> Sådan fik jeg det engang bskrevet af en forhandler, det er muligvis
>>> forkert, men ville forklare, hvorfor de ikke tidligere var på 30%
>>
>> Det giver mening hvis det rent faktisk er sådan. Men er der så ikke
>> nogen der kan stille med et link til reglerne for hvornår en bil kan
>> komme på gule plader? For der er vel stadig nogle regler der skal
>> overholdes, jeg gætter på at dén med Golf Hatchback på gule plader er
>> blevet lukket?
>>
>> Mvh. Otto
>>
>
> For det giver, som du siger ingen mening, at man ikke tidligere har
> storsolgt Audi S4'ere, AMG'ere og andet hvis de kun skulle betale 30%
> i afgift. Så de må være faldet under 95%, og er så 50 % i dag. Jeg
> ville også gerne have en klar forklaring. Egentlig er det jo lidt
> galt, at vi ikke kan klare det i gruppen...
>
> Mvh.
>
> Frederik
>
>
>

De hører til under den famøse station car regel og var tidligere behæftet
med 95% afgift.

--
Lars Holst

Frederik C (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 27-04-07 14:07


"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4631edef$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> BMW 535dA Touring er nok ikke helt tosset
>
> Ja, jeg bliver altså ved: Er den ikke over 2t totalvægt i forvejen?
>
> Mvh. Otto
>
535dA Touring
Vægt
Egenvægt 1775 kg
Tilladt totalvægt 2325 kg







TheTransporter (27-04-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 27-04-07 14:50

On Fri, 27 Apr 2007 15:06:41 +0200, "Frederik C" <info@
duelundaudio.com> wrote:

>
>"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:4631edef$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>> BMW 535dA Touring er nok ikke helt tosset
>>
>> Ja, jeg bliver altså ved: Er den ikke over 2t totalvægt i forvejen?
>>
>> Mvh. Otto
>>
>535dA Touring
> Vægt
> Egenvægt 1775 kg
> Tilladt totalvægt 2325 kg

Så kan den da vejes ned til 1950 :P. Så må man godtnok kun laste 175
kilo men så slipper man også for det meste af familien ;)

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Frederik C (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 27-04-07 15:01


"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse
news:9rv333t74nm27qhqbn62i40063e7oo5taa@4ax.com...
> On Fri, 27 Apr 2007 15:06:41 +0200, "Frederik C" <info@
> duelundaudio.com> wrote:
>
>>
>>"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>news:4631edef$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>> BMW 535dA Touring er nok ikke helt tosset
>>>
>>> Ja, jeg bliver altså ved: Er den ikke over 2t totalvægt i forvejen?
>>>
>>> Mvh. Otto
>>>
>>535dA Touring
>> Vægt
>> Egenvægt 1775 kg
>> Tilladt totalvægt 2325 kg
>
> Så kan den da vejes ned til 1950 :P. Så må man godtnok kun laste 175
> kilo men så slipper man også for det meste af familien ;)
>
> ---
> Mvh
> TheTransporter
> 1996 Nissan Almera 1,6 SR
> 2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Så stor familie er der jo ikke plads til i en gulplade ;)

Mvh.

Frederik



TheTransporter (27-04-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 27-04-07 15:07

On Fri, 27 Apr 2007 16:01:22 +0200, "Frederik C" <info@
duelundaudio.com> wrote:

>
>"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse
>news:9rv333t74nm27qhqbn62i40063e7oo5taa@4ax.com...
>> On Fri, 27 Apr 2007 15:06:41 +0200, "Frederik C" <info@
>> duelundaudio.com> wrote:
>>
>>>
>>>"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>news:4631edef$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>>> BMW 535dA Touring er nok ikke helt tosset
>>>>
>>>> Ja, jeg bliver altså ved: Er den ikke over 2t totalvægt i forvejen?
>>>>
>>>> Mvh. Otto
>>>>
>>>535dA Touring
>>> Vægt
>>> Egenvægt 1775 kg
>>> Tilladt totalvægt 2325 kg
>>
>> Så kan den da vejes ned til 1950 :P. Så må man godtnok kun laste 175
>> kilo men så slipper man også for det meste af familien ;)
>>
>> ---
>> Mvh
>> TheTransporter
>> 1996 Nissan Almera 1,6 SR
>> 2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
>
>Så stor familie er der jo ikke plads til i en gulplade ;)

Ej ok.

Men stadigvæk, en passager og så kun 175 kilos gods. Så er der
immervæk ikke ret meget man kan kører rundt bagi

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

BJ (27-04-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-04-07 15:12


"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse
news:qr0433tspeja48me6bcum1kplbs9p3c8ac@4ax.com...

KLIP

> Men stadigvæk, en passager og så kun 175 kilos gods. Så er der
> immervæk ikke ret meget man kan kører rundt bagi

Der er vel plads til "et forlænget weekendophold hos børnene"..;)

--
Bjørn J.



Brian (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-04-07 15:27

TheTransporter wrote:

> Men stadigvæk, en passager og så kun 175 kilos gods. Så er der
> immervæk ikke ret meget man kan kører rundt bagi

Har du kigget i "varerummet" på alle de Altea'er der piler rundt ? Det er
ikke mængden af varer der tynger dem

/Brian



BJ (27-04-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-04-07 15:16


"Frederik C" <info@ duelundaudio.com> skrev i en meddelelse
news:46321d5f$1@news.dansketelecom.com...

KLIP

> Så stor familie er der jo ikke plads til i en gulplade ;)

Det er der jo heller ikke behov for.

Vejer man en Volvo V70 T5R AWD ned til 1.999 kg, så kan den stadig laste 432
kg.

Det er rigeligt til mig..:)

--
Bjørn J.



Otto J (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Otto J


Dato : 27-04-07 15:10

> Så kan den da vejes ned til 1950 :P. Så må man godtnok kun laste 175
> kilo men så slipper man også for det meste af familien ;)

Og hvorfor er det så at det gør en forskel om den vejes ned under 2t, når
afgiften er 50% for begge klasser? Højden af varerummet igen? I så fald vil
jeg stadig gerne se reglerne, af hensyn til hvilke biler der kunne tænkes at
kunne blive leveret som gulplade-bil. Humlen er kort sagt, at de nye regler
skubber mig over mod en Astra Classic Wagon, men jeg vil gerne lige kende
mine alternativer, derfor kunne jeg godt tænke mig at blive klogere på
reglerne... (jeg kunne selvfølgelig også bare vente på de nye prislister,
men den slags har jeg ikke tålmodighed til...

Mvh. Otto



Frederik C (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 27-04-07 15:23


"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46320439$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Så kan den da vejes ned til 1950 :P. Så må man godtnok kun laste 175
>> kilo men så slipper man også for det meste af familien ;)
>
> Og hvorfor er det så at det gør en forskel om den vejes ned under 2t, når
> afgiften er 50% for begge klasser? Højden af varerummet igen? I så fald
> vil jeg stadig gerne se reglerne, af hensyn til hvilke biler der kunne
> tænkes at kunne blive leveret som gulplade-bil. Humlen er kort sagt, at de
> nye regler skubber mig over mod en Astra Classic Wagon, men jeg vil gerne
> lige kende mine alternativer, derfor kunne jeg godt tænke mig at blive
> klogere på reglerne... (jeg kunne selvfølgelig også bare vente på de nye
> prislister, men den slags har jeg ikke tålmodighed til...
>
> Mvh. Otto
>

Sakset fra SKAT:

Nye varebiler
§ 5, stk. 1 For følgende nye varebiler og varebiler, der har mistet
deres afgiftsmæssige identitet, som utvivlsomt er konstrueret og indrettet
til godstransport, udgør afgiften (fra 1. januar 2007) 0 kr. af de første
15.900 kr. og 95 pct. af resten af den afgiftspligtige værdi:

a.. køretøjer med tilladt totalvægt ikke over 2 tons,
b.. køretøjer med tilladt totalvægt over 2 tons, men ikke over 4
tons, hvis køretøjer af samme fabriksmærke markedsføres med lignende
karrosseri i personvognsudførelse (stationcars o.l.).



Der kan du se at noget mellem 2-4 tons har kunne rammes af 95%. Det
forklarer hvorfor en E320 CDI ikke har været under 30%

Hvordan Altea'er o.a. så er kommet under 30% ved jeg ikke, men det er muligt
at karosseriformen (højere end en stationcar) har gjort noget.

Mvh.

Frederik




Otto J (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Otto J


Dato : 27-04-07 15:35

> Sakset fra SKAT:
>
> Nye varebiler
> § 5, stk. 1 For følgende nye varebiler og varebiler, der har mistet
> deres afgiftsmæssige identitet, som utvivlsomt er konstrueret og indrettet
> til godstransport, udgør afgiften (fra 1. januar 2007) 0 kr. af de første
> 15.900 kr. og 95 pct. af resten af den afgiftspligtige værdi:
>
> a.. køretøjer med tilladt totalvægt ikke over 2 tons,
> b.. køretøjer med tilladt totalvægt over 2 tons, men ikke over 4
> tons, hvis køretøjer af samme fabriksmærke markedsføres med lignende
> karrosseri i personvognsudførelse (stationcars o.l.).

Ja det klarer selvfølgelig noget op... Spørgsmålet er selvfølgelig om ikke
dén med stationcars på gule plader bliver lukket inden forslaget ryger til
afstemning...

Mvh. Otto



BJ (27-04-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-04-07 15:39


"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46320a12$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

> Ja det klarer selvfølgelig noget op... Spørgsmålet er selvfølgelig om ikke
> dén med stationcars på gule plader bliver lukket inden forslaget ryger til
> afstemning...

...og jeg som troede, loven var vedtaget..!

--
Bjørn J.



Frederik C (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 27-04-07 15:44


"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46320a12$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Sakset fra SKAT:
>>
>> Nye varebiler
>> § 5, stk. 1 For følgende nye varebiler og varebiler, der har mistet
>> deres afgiftsmæssige identitet, som utvivlsomt er konstrueret og
>> indrettet til godstransport, udgør afgiften (fra 1. januar 2007) 0 kr. af
>> de første 15.900 kr. og 95 pct. af resten af den afgiftspligtige værdi:
>>
>> a.. køretøjer med tilladt totalvægt ikke over 2 tons,
>> b.. køretøjer med tilladt totalvægt over 2 tons, men ikke over 4
>> tons, hvis køretøjer af samme fabriksmærke markedsføres med lignende
>> karrosseri i personvognsudførelse (stationcars o.l.).
>
> Ja det klarer selvfølgelig noget op... Spørgsmålet er selvfølgelig om ikke
> dén med stationcars på gule plader bliver lukket inden forslaget ryger til
> afstemning...
>
> Mvh. Otto
>

Så vil det være fordi, vi har kæftet op :)

Jeg tror det ikke, skattestoppet bygger jo på, at går noget op skal noget
andet gå ned.

De sætter den op for 4wd'erne men ned for stationcars.

Selvom jeg sidder med svulstige planer om en muskelstationcar, er det jo
trods alt bedre, end en bil med samme motorisering, som er et ton tungere.

Det kan jo også ses som et plaster på såret til forhandlerne af 4wd'ere, der
typisk vil have en stc., de nu kan tilbyde.

Porsche bliver dog hårdt ramt... Men det kan jo være, 928'eren kan komme
frem igen ;)

Forslaget er jo klaret med V, K og DF lovbehandlingen er jo som sådan en
formalitet.

Det vil jo i sig selv være en succes, hvis folk blive glade for at betale 50
% på luksusstationcars (væsentlig mere end styktalsafgiften) og 4wd'erne
samtidig forsvinder i gadebilledet. Det ville jeg i hvert fald gerne gå til
valg med...

Mvh.

Frederik




BJ (27-04-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-04-07 15:48


"Frederik C" <info@ duelundaudio.com> skrev i en meddelelse
news:4632273f$1@news.dansketelecom.com...

KLIP

> Det vil jo i sig selv være en succes, hvis folk blive glade for at betale
> 50 % på luksusstationcars (væsentlig mere end styktalsafgiften) og
> 4wd'erne samtidig forsvinder i gadebilledet. Det ville jeg i hvert fald
> gerne gå til valg med...

Du kan jo fejre det med en OPC Van..:
http://www.opel.de/shop/cars/opc/gallery/photo/content.act?pic=5



--
Bjørn J.



Frederik C (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 27-04-07 15:26


"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46320439$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Så kan den da vejes ned til 1950 :P. Så må man godtnok kun laste 175
>> kilo men så slipper man også for det meste af familien ;)
>
> Og hvorfor er det så at det gør en forskel om den vejes ned under 2t, når
> afgiften er 50% for begge klasser? Højden af varerummet igen? I så fald
> vil jeg stadig gerne se reglerne, af hensyn til hvilke biler der kunne
> tænkes at kunne blive leveret som gulplade-bil. Humlen er kort sagt, at de
> nye regler skubber mig over mod en Astra Classic Wagon, men jeg vil gerne
> lige kende mine alternativer, derfor kunne jeg godt tænke mig at blive
> klogere på reglerne... (jeg kunne selvfølgelig også bare vente på de nye
> prislister, men den slags har jeg ikke tålmodighed til...
>
> Mvh. Otto
>

Igen fra Skat:

Nye varebiler
§ 5, stk. 3 Nye varebiler
For varebiler med tilladt totalvægt over 2 tons, men ikke over 4 tons,
som utvivlsomt er konstrueret og indrettet til godstransport, udgør afgiften
30 pct. af værdien over 34.100 kr. For biler over 3 tons kan afgiften dog
højst udgøre 56.800 kr.



Det ses, at mpv'erne over 2 tons er kommet ind her.

Jeg kan ikke svare på, hvorfor STC. ikke gjorde det ift. MPV'erne, men mt
første link belyser i hvert fald, at de sandsynligvis har været under 95 %,
hvorfor de 50% bliver en besparelse.

Mvh.

Frederik



Frederik C (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 27-04-07 15:30


"Frederik C" <info@ duelundaudio.com> skrev i en meddelelse
news:46322337$1@news.dansketelecom.com...
>
> "Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46320439$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>> Så kan den da vejes ned til 1950 :P. Så må man godtnok kun laste 175
>>> kilo men så slipper man også for det meste af familien ;)
>>
>> Og hvorfor er det så at det gør en forskel om den vejes ned under 2t, når
>> afgiften er 50% for begge klasser? Højden af varerummet igen? I så fald
>> vil jeg stadig gerne se reglerne, af hensyn til hvilke biler der kunne
>> tænkes at kunne blive leveret som gulplade-bil. Humlen er kort sagt, at
>> de nye regler skubber mig over mod en Astra Classic Wagon, men jeg vil
>> gerne lige kende mine alternativer, derfor kunne jeg godt tænke mig at
>> blive klogere på reglerne... (jeg kunne selvfølgelig også bare vente på
>> de nye prislister, men den slags har jeg ikke tålmodighed til...
>>
>> Mvh. Otto
>>
>
> Igen fra Skat:
>
> Nye varebiler
> § 5, stk. 3 Nye varebiler
> For varebiler med tilladt totalvægt over 2 tons, men ikke over 4
> tons, som utvivlsomt er konstrueret og indrettet til godstransport, udgør
> afgiften 30 pct. af værdien over 34.100 kr. For biler over 3 tons kan
> afgiften dog højst udgøre 56.800 kr.
>
>
>
> Det ses, at mpv'erne over 2 tons er kommet ind her.
>
> Jeg kan ikke svare på, hvorfor STC. ikke gjorde det ift. MPV'erne, men mt
> første link belyser i hvert fald, at de sandsynligvis har været under 95
> %, hvorfor de 50% bliver en besparelse.
>
> Mvh.
>
> Frederik
>

Mit bud er, at man har kunne overbevise om, at MPV-formen i bund og grund er
en varevogn med bagsæder, hvor en Stationcar blev regnet som personbil først
og fremmest. På den måde havde Altean ikke en personvognsøster, men var
primært til varer, med et spin off som havde bagsæder.

Det virker torskedumt, men vi har jo altså med det danske system at gøre.

Det er i hvert fald ikke dummere, end reglerne som eksisterede for
campere...



Frederik C (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 27-04-07 15:33


"Frederik C" <info@ duelundaudio.com> skrev i en meddelelse
news:46322429$1@news.dansketelecom.com...
>
> "Frederik C" <info@ duelundaudio.com> skrev i en meddelelse
> news:46322337$1@news.dansketelecom.com...
>>
>> "Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:46320439$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>> Så kan den da vejes ned til 1950 :P. Så må man godtnok kun laste 175
>>>> kilo men så slipper man også for det meste af familien ;)
>>>
>>> Og hvorfor er det så at det gør en forskel om den vejes ned under 2t,
>>> når afgiften er 50% for begge klasser? Højden af varerummet igen? I så
>>> fald vil jeg stadig gerne se reglerne, af hensyn til hvilke biler der
>>> kunne tænkes at kunne blive leveret som gulplade-bil. Humlen er kort
>>> sagt, at de nye regler skubber mig over mod en Astra Classic Wagon, men
>>> jeg vil gerne lige kende mine alternativer, derfor kunne jeg godt tænke
>>> mig at blive klogere på reglerne... (jeg kunne selvfølgelig også bare
>>> vente på de nye prislister, men den slags har jeg ikke tålmodighed
>>> til...
>>>
>>> Mvh. Otto
>>>
>>
>> Igen fra Skat:
>>
>> Nye varebiler
>> § 5, stk. 3 Nye varebiler
>> For varebiler med tilladt totalvægt over 2 tons, men ikke over 4
>> tons, som utvivlsomt er konstrueret og indrettet til godstransport, udgør
>> afgiften 30 pct. af værdien over 34.100 kr. For biler over 3 tons kan
>> afgiften dog højst udgøre 56.800 kr.
>>
>>
>>
>> Det ses, at mpv'erne over 2 tons er kommet ind her.
>>
>> Jeg kan ikke svare på, hvorfor STC. ikke gjorde det ift. MPV'erne, men mt
>> første link belyser i hvert fald, at de sandsynligvis har været under 95
>> %, hvorfor de 50% bliver en besparelse.
>>
>> Mvh.
>>
>> Frederik
>>
>
> Mit bud er, at man har kunne overbevise om, at MPV-formen i bund og grund
> er en varevogn med bagsæder, hvor en Stationcar blev regnet som personbil
> først og fremmest. På den måde havde Altean ikke en personvognsøster, men
> var primært til varer, med et spin off som havde bagsæder.
>
> Det virker torskedumt, men vi har jo altså med det danske system at gøre.
>
> Det er i hvert fald ikke dummere, end reglerne som eksisterede for
> campere...
>

Igen vil den væsentligste forskel være højden i bagagerummet.

Udgangspunktet er jo, at personbiler ombygget til varebiler blev ramt af
95%, hvorfor MPV'erne må have ramt en fortolkningsmæssig undtagelse.

Mvh.

Frederik



BJ (27-04-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-04-07 15:38


"Frederik C" <info@ duelundaudio.com> skrev i en meddelelse
news:463224be$1@news.dansketelecom.com...

KLIP

> Udgangspunktet er jo, at personbiler ombygget til varebiler blev ramt af
> 95%, hvorfor MPV'erne må have ramt en fortolkningsmæssig undtagelse.

Hvad mon denne potte vil koste på gule plader:

http://billisten.bilinfo.dk/mercedes/10179.asp?id=597303817&show=2&biltype=afgiftfrie

...?

--
Bjørn J.



Frederik C (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 27-04-07 15:45


"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:46320aac$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Frederik C" <info@ duelundaudio.com> skrev i en meddelelse
> news:463224be$1@news.dansketelecom.com...
>
> KLIP
>
>> Udgangspunktet er jo, at personbiler ombygget til varebiler blev ramt af
>> 95%, hvorfor MPV'erne må have ramt en fortolkningsmæssig undtagelse.
>
> Hvad mon denne potte vil koste på gule plader:
>
> http://billisten.bilinfo.dk/mercedes/10179.asp?id=597303817&show=2&biltype=afgiftfrie
>
> ..?
>
> --
> Bjørn J.
>

For helvede Bjørn, de laver jo en E63... Når vi bedes købe en speciel type
bil af regeringen, skal vi da gøre det fuldt ud...

Støt miljøet for helvede!

;)

Mvh.

Frederik



BJ (27-04-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-04-07 15:52


"Frederik C" <info@ duelundaudio.com> skrev i en meddelelse
news:463227ab@news.dansketelecom.com...

KLIP

> For helvede Bjørn, de laver jo en E63... Når vi bedes købe en speciel
> type bil af regeringen, skal vi da gøre det fuldt ud...

UPS.!

> Støt miljøet for helvede!

Jawohl.!

> ;)

ROTFL.

PS: Skide skægt at følge med. Først revsede man modstanderne af bille
gulpladekæmpekasser. Nu revser man det endelig er lykkedes (igen) at købe en
kæmpemotor i en anstændig bilstørrelse. Mon hele ævlet bunder i ren og skær
jantelov og misundelse...

--
Bjørn J.



Frederik C (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 27-04-07 16:17


"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:46320e1a$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Frederik C" <info@ duelundaudio.com> skrev i en meddelelse
> news:463227ab@news.dansketelecom.com...
>
> KLIP
>
>> For helvede Bjørn, de laver jo en E63... Når vi bedes købe en speciel
>> type bil af regeringen, skal vi da gøre det fuldt ud...
>
> UPS.!
>
>> Støt miljøet for helvede!
>
> Jawohl.!
>
>> ;)
>
> ROTFL.
>
> PS: Skide skægt at følge med. Først revsede man modstanderne af bille
> gulpladekæmpekasser. Nu revser man det endelig er lykkedes (igen) at købe
> en kæmpemotor i en anstændig bilstørrelse. Mon hele ævlet bunder i ren og
> skær jantelov og misundelse...
>
> --
> Bjørn J.
>

For selvstændig erhvervsdrivende som du og jeg, har mobile.de en herlig
funktion, hvor man kan indtrykke følgende:

Kombi
minimum hk 302
Pris max 15.000 Euro

Det her miljøræs tegner s'gu lovende...

grineroverhelefjaeset.avi / samme link i HD



Mvh.

Frederik



BJ (27-04-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-04-07 16:19


"Frederik C" <info@ duelundaudio.com> skrev i en meddelelse
news:46322efd$1@news.dansketelecom.com...

KLIP

>>> For helvede Bjørn, de laver jo en E63... Når vi bedes købe en speciel
>>> type bil af regeringen, skal vi da gøre det fuldt ud...
>>
>> UPS.!
>>
>>> Støt miljøet for helvede!
>>
>> Jawohl.!
>>
>>> ;)
>>
>> ROTFL.
>>
>> PS: Skide skægt at følge med. Først revsede man modstanderne af bille
>> gulpladekæmpekasser. Nu revser man det endelig er lykkedes (igen) at købe
>> en kæmpemotor i en anstændig bilstørrelse. Mon hele ævlet bunder i ren og
>> skær jantelov og misundelse...
>>
>> --
>> Bjørn J.
>>
>
> For selvstændig erhvervsdrivende som du og jeg, har mobile.de en herlig
> funktion, hvor man kan indtrykke følgende:
>
> Kombi
> minimum hk 302
> Pris max 15.000 Euro
>
> Det her miljøræs tegner s'gu lovende...
>
> grineroverhelefjaeset.avi / samme link i HD

Sådan skal det være...lige i fjæset..LOLLLL

--
Bjørn J.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste