Vil blive på magten..
Fra : Ukendt

Dato : 26-04-07 16:02

Fra : BJ

Dato : 26-04-07 16:07

"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse
> Så er der dømt valgflæsk....
>
> http://www.business.dk/article/20070426/dinepenge/104260925/

Det var der længe før..doh::

http://borsen.dk/nyhed/108272/

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-07 16:12

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> "HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> Det var der længe før..doh::
>
> http://borsen.dk/nyhed/108272/
>
> --
> Bjørn J.

Jamen godt doh er vågen

/HB

Fra : BJ

Dato : 26-04-07 16:20

"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jamen godt doh er vågen

Nogen skal jo være det, når andre snork sover .. dooh..

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-07 16:44

> "HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Nogen skal jo være det, når andre snork sover .. dooh..
>
> --
> Bjørn J.

Ja - men havde sku helt glemt at du holder et vågent øje med den slags i
avisen. Det må være fordi at du glemmer at smide indlægene herind for
tiden?!?
Man er jo chanceløs på den måde her )

/HB

Fra : BJ

Dato : 26-04-07 16:47

> [...]

> Ja - men havde sku helt glemt at du holder et vågent øje med den slags i
> avisen. Det må være fordi at du glemmer at smide indlægene herind for

LOL .. This is a part of my normal extensive service..)

--
Bjørn J.

Fra : Tom

Dato : 26-04-07 16:46

"HB" <hbsnabela.dk> wrote in message
> Så er der dømt valgflæsk....
>
> http://www.business.dk/article/20070426/dinepenge/104260925/

Ja der er intet andet i det end valgflæsk. Sådan nogle narrehatte af
rang....."Selv om vi nu har taget et kæmpe skridt i den rigtige retning".

Udlandet GRINER af os danskere når de hører om vores afgifter. Takket være
politikerne, så nærmer vi os langsomt østtyske tilstande fra berlinmurens
tid. Nogen vil huske at man kørte rundt i udtjente og usikre trabbier og
rusiske biler.
Nu er det så bare total usikre koreanske biler som bliver kvast mod enhver
mellemklassebil som regeringen vil støtte.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 26-04-07 16:49

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu er det så bare total usikre koreanske biler som bliver kvast mod enhver
> mellemklassebil som regeringen vil støtte.

Det er fandme uhyggeligt du...det er jo rendyrket socialdemokratisk
retropolitik.

--
Bjørn J.

Fra : Tom

Dato : 26-04-07 17:04

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> wrote in message

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det er fandme uhyggeligt du...det er jo rendyrket socialdemokratisk
> retropolitik.

jep og så er det egentlig ligemeget hvem man stemmer på så sker der intet
med afgifterne

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 26-04-07 17:43

> så er det egentlig ligemeget, hvem man stemmer på, så sker der intet med
> afgifterne

Naej, konservative vil ha' afgiften ned. De magter det blot ikke :)
Andre partier vil ikke reducerer - og importørerne holder røven
oppe på priserne, hvergang de reduceres

> Udlandet GRINER af os danskere når de hører om vores afgifter.

Nope, de tror, du er en løgnhals...

Fra : Tom

Dato : 26-04-07 17:57

"Mogens" <jow@jow.dk> wrote in message
> [...]
>
> Naej, konservative vil ha' afgiften ned. De magter det blot ikke :)
> Andre partier vil ikke reducerer - og importørerne holder røven

Ja den sidste tysker jeg købte mine sæder af, han troede ikke på at bilerne
kostede 3 gange så meget i dk....og jeg samtidig skulle forklare ham at han
ikke kunne sælge sin tyske mondeo i danmark og få 3 gange så meget for den

Jeg tror man skal være dansker for at kunne forstå noget så åndsvagt (

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-07 17:08

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Nu er det så bare total usikre koreanske biler som bliver kvast mod enhver
> mellemklassebil som regeringen vil støtte.

Problemet er at vi har et utroligt tungt afgiftssystem, hvor rettelser og
ændringer og andre lappeløsninger gennem tiden har gjort det total
uigennemskueligt.
Jo mere uigennemskueligt - jo bedre, for så har menigmand ikke en chance.
Politikerne derimod kan altid finde små paragraffer og ændre til højre og
venstre som de vil, få lukket skattehuller som vor bedstemor stoppede huller
i strømperne.
Det er også fint nok - til dels. De lover så bare "familien Danmark"
billigere biler, for til gengæld at brandskatte store 4x4 biler som Porsche
osv - det er også ok, når de sælges udelukkende til privat brug.

Det er valgflæsk af største karat, og tilmed ynkeligt når de siger "vi har
gjort hvad vi lovede"
Ja - Men ikke uden at tænke på om "familien Danmark" kan være i en Yaris
eller lign. med barnevogn osv. Det endelige resultat bliver at " familien
Danmark" køber en billig indkøbsvogn (bil nr. 2 eller 3).

Afgiftsnedsættelse min bare r..!
Men lad os bare give folk skylden der har købt en stor MPV, så hjælper
janteloven også lidt til at regeringen slipper afsted med det.

/HB

Fra : Martin Kiefer

Dato : 26-04-07 17:40

> Afgiftsnedsættelse min bare r..!
> Men lad os bare give folk skylden der har købt en stor MPV, så hjælper
> janteloven også lidt til at regeringen slipper afsted med det.

Ja tænk, herhjemme sover vi ganske udemærkede vel vidende at vores ML jo
ikke blev mindre værd

Og ja, jeg indrømmer da gerne at vi helt egoistisk udelukkende har tænkt på
vores egen sikkerhed (da vi købte bilen), uden at skænke dem der vælger at
gå ud foran bilen en tanke. Det er skam helt bevidst!

Og jeg skal da også pænt give afgifterne en tanke den dag en Matiz kører
frontalt ind i vores SUV, eller jeg mener, den dag vi mærker et lille bump
(Matiz?) på vejen...Jeg synes det er ganske utroligt at store sikre biler
skal straffes på denne måde. Jeg mener her ikke kun de store SUV'ere men
også mellemklassebiler i al almindelighed.

Det er jo ganske enkelt helt ud i skoven at man kan anbefale nogen at købe
de små biler. Endnu mindre forstår jeg dem der kører rundt i dem. Og ja vi
har faktisk et vennepar der har en bil næsten magen til den der blev
sprunget i luften fra TopGear. Og de er nu på udkig efter en brugt Octavia
Stationcar diesel (hvor meget må sådan en egentlig koste?) efter de er
belvet enige med sig selv om at det er dælme ikke nemt at have hund og
klapvogn i en SÅ lille bil...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Bruno

Dato : 26-04-07 22:01

Tom wrote:
> [...]
> Nu er det så bare total usikre koreanske biler som bliver kvast mod enhver
> mellemklassebil som regeringen vil støtte.

Sludder og vrøvl. Der er netop givet fradrag for sikkerhed, så du må
tude over noget andet.

Siden du har det så hårdt med vores bilafgifter, så har du måske et bud
på hvor man skal hente pengene hvis de nu blev fjernet? Eller du ser
måske gerne vi får betalingsmotorveje, massevis af mnnesker der lever
under fattigdomsgrænsen og andre af de goder de har i udlandet?

Mvh
Bruno

Fra : Mogens

Dato : 26-04-07 22:07

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> [...]
> gerne vi får betalingsmotorveje, massevis af mnnesker der lever under
> fattigdomsgrænsen og andre af de goder de har i udlandet?

Er det da tilfældet i udlandet?
(Sverige, Tyskland osv.)

Fra : Tom

Dato : 26-04-07 23:12

> "Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> Er det da tilfældet i udlandet?
> (Sverige, Tyskland osv.)

Mon ikke man kan finde et par hundrede illegale invanderer blandt 85
millioner tyskere som lever under kommerlige vilkår? Det må være dem der
tænkes på.

--
Tom

Fra : Bruno

Dato : 27-04-07 00:08

Mogens wrote:

> Er det da tilfældet i udlandet?
> (Sverige, Tyskland osv.)

Ja. Og nej jeg mener ikke et par hundrede illegale indvandre.

Prøv bare at tage en tur til f.eks. Nord Sverige og kør lidt rundt i de
små landsbyer tæt på Finland.

Mvh
Bruno

Fra : BJ

Dato : 26-04-07 22:08

> [...]

> gerne vi får betalingsmotorveje, massevis af mnnesker der lever under
> fattigdomsgrænsen og andre af de goder de har i udlandet?

Det er mig en gåde, der altid skal sammenlignes med Sverige, når talen
falder på restriktioner og forbud.

Når talen falder på bilafgifterne, bliver Sverige aldrig nævnt.

Nå, det er nok fordi de vælter sig i mennesker, der under fattigdomsgrænsen,
elendige skoler, hospitaler, osv.

PS: De har dog nogle elendige veje...

--
Bjørn J.

Fra : Søren

Dato : 26-04-07 23:48

> [...]

> Nå, det er nok fordi de vælter sig i mennesker, der under
> fattigdomsgrænsen, elendige skoler, hospitaler, osv.

Svar på gåden er Saab og Volvo, ellers er svaret snart dengang.

Fra : Bruno

Dato : 27-04-07 00:25

BJ wrote:
> Det er mig en gåde, der altid skal sammenlignes med Sverige, når talen
> falder på restriktioner og forbud.

Nu er det så ikke mig der startede med at nævne Sverige.

> Nå, det er nok fordi de vælter sig i mennesker, der under fattigdomsgrænsen,
> elendige skoler, hospitaler, osv.

Tjah, nu taler jeg ikke om at de vælter sig i dem det er blot et faktum
der er forskelle. Deres GDP per capita er ca. 20% mindre end vores og
andelen af husholdninger som må nøjes med lidt er næsten dobbelt så stor
som i DK, men ca. det samme som Tyskland ligesom GDP per capita er det.

Mvh
Bruno

Fra : BJ

Dato : 27-04-07 01:12

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> andelen af husholdninger som må nøjes med lidt er næsten dobbelt så stor
> som i DK, men ca. det samme som Tyskland ligesom GDP per capita er det.

Sverige har vel reelt set også afskaffet fattigdomsgrænsen som i Danmark?

--
Bjørn J.

Fra : Tom

Dato : 26-04-07 23:10

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> wrote in message

> Sludder og vrøvl. Der er netop givet fradrag for sikkerhed, så du må tude
> over noget andet.

En lille bil kan have nok så mange stjerner. Hvis den rammer en større bil
så .......også derfor at man ikke kan sammenligne NCAP på tværs af de
forskellige klasser.
Som skrevet i dagspressen i denne uge, så dør danskerne i deres biler fordi
de ikke har råd til sikre biler.

> [...]
> gerne vi får betalingsmotorveje, massevis af mnnesker der lever under
> fattigdomsgrænsen og andre af de goder de har i udlandet?

Jeg bor 50 Km fra tyskland. Hvis vi ser på betalingsveje så skal jeg da
betale mere for at komme over storebælt end jeg skal for at køre rundt i
hele tyskland. Tysk levefod overgår nok også den danske. Jeg tror snart kun
man kan sige sygeforsikring er "billigere" i dk.
Vi KUNNE faktisk lære af andre i stedet for at gå og tro at vi har det aller
bedste overhovedet.

.....og så det sædvanlige svar "Nej jeg har ikke tænkt mig at flytte fordi
græsset er grønnere i tyskland"

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 27-04-07 05:14

Hmm - www.youtube.com/watch?v=64EOONib6HY

Fra : Otto J

Dato : 27-04-07 12:37

> Hmm - www.youtube.com/watch?v=64EOONib6HY

Og løsningen på dét problem er:

A: Gøre den lille bil større

B: Gøre den store bil mindre

A er et "våben-kapløb". Hvis alle andre kører Mercedes E-klasse, så må jeg
have en ML for at det ikke er mig der bliver skubbet af vejen. Og så må
naboen nødvendigvis have en Hummer. Problemet med at gå dén vej, er at
sandsynligheden for at den store bil overhovedet kører galt fra starten, er
langt større. Længere bremselængde, dårligere egenskaber under
undvigemanøvrer, oftest dårligere udsyn osv.

"Systemet" er nu engang nødt til at fokusere på hvad der er bedst for
helheden, ikke hvad der er bedst for den enkelte. Hvis mindre biler generelt
er godt for helheden, men skidt for den enkelte der er uheldig at ramme en
Touraeg, så er det dén løsning systemet må vælge. Det hjælper ikke meget at
Smart-ejeren redder livet ved at skifte til en Touraeg, hvis han bruger den
til at køre tre mennesker ned i et fodgængerfelt.

Jeg synes derimod det er et problem at der bliver mere motorsvage biler på
vejene (du ved, sådan nogle som min...). Motor-overskud kan være ret
væsentligt i visse panik-situationer, og bare generelt give færre farlige
situationer i det hele taget, pga. hurtigere overhalinger f.eks. Jeg mener
helt seriøst at en bil der bruger 15 sekunder fra 0-100 burde straffes
hårdere afgiftsmæssigt end én der bruger 10 sekunder, hvis afgifterne skal
afspejle bilernes sikkerhed. Små hurtige biler er bedre end store langsomme,
fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt (medmindre man har tænkt sig at køre
dødskørsel, men det kan altså også lade sig gøre i en 1.1).

Mvh. Otto

Fra : Sp@msen

Dato : 27-04-07 00:48

"Bruno"

> Sludder og vrøvl. Der er netop givet fradrag for sikkerhed, så du må tude
> over noget andet.
Ja jeg er enig, når en radio giver 1000,- i afslag, men ikke en disse om at
hvis den er ratbetjent giver den 2000,- f.eks.
(intet om at det er pga. traffik meddelser, for det er der da flere af
simple radioer i nyere biler der ikke magter særligt godt)
den mest grinagtige "rabat" som jo ikke gavner trafiksikkerheden, når folk
skal flytte en hånd / 1-2 øjne fra rattet / udsynet for at betjene den :)

> [...]
> gerne vi får betalingsmotorveje, massevis af mnnesker der lever under
> fattigdomsgrænsen og andre af de goder de har i udlandet?
Nu er de jo også f.eks flere mennesker i vores nabolande, men hvor mange
sulter?, bliver skudt uden grund af politiet?
i sverige f.eks...
Men råbe op om at folk skal lave flere børn, uden at give dem særlig stor
chance for at overleve hvis en der kører tosset drøner ind i dem, fordi
deres Lor** gamle bil ikke lige ville stoppe hvor den skulle
Og jeg ville nok også stemme for at der blev betalingsveje, så dem der
bruger dem simpelt var med til at betale driften af dem..
(jeg tror kun det er en meget lille procentdel af reg. afgift, og vægtafgift
der rent faktisk går til at vedligeholde vores veje)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-04-07 05:21

"Sp@msen" skriver:

> Nu er de jo også f.eks flere mennesker i vores nabolande, men hvor mange
> sulter?, bliver skudt uden grund af politiet?

Nu er der jo ingen der bliver skudt uden grund af politiet.

De eksempler der lige har været fremme, har polititet skudt mod
flugtbillister der ikke standser og nogle der rækker ud efer sit våben.

Hvis ellers folk de lærer at respektere politiet og forholde sig i ro,
ja så bliver de ikke skudt.

Og ja, vi har gennemsnitlig højere levestandard i danmark end både
Danmark og Tyskland !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : ShutEye

Dato : 27-04-07 09:14

<klip>
> Og ja, vi har gennemsnitlig højere levestandard i danmark end både
> Danmark og Tyskland !

En gang til? :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-04-07 10:44

ShutEye skriver:

> En gang til? :)

Ja.

Til trods for at biler er billigere i tyskland kørte mine tyke kollegaer
rundt i udkneppede Golf II, for de havde ikke råd til en nyere. Deres
løn lå betydeligt under det danske niveau og deres huse var da okay, men
ikek noget at råbe hurra for, som mange danske.

Prøv at smut en tur udenfor storbyerne i Sverige - mand der ville jeg
nødigt bo. Gamle totalt udbollede Volvo, SÅB og Mercedes i hobetal.
Husene er ikke noget at råbe hurra for og ej heller lønningerne.

Græseet ser måske grønnere ud på den anden side af hækken, men nej, de
har det sku ikke bedre end her i landet - tvært imod.

Fra : Otto J

Dato : 27-04-07 12:22

> Ja.

Jeg tror pointen var at du lige skulle læse din afsluttende kommentar én
gang til:

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-04-07 23:18

Otto J skriver:

> "Og ja, vi har gennemsnitlig højere levestandard i danmark end både
> Danmark og Tyskland !"

ARrrrghsku Sverige og Tyskland....

Fra : Sp@msen

Dato : 27-04-07 12:09

"Klaus D. Mikkelsen"
> "Sp@msen" skriver:

> Nu er der jo ingen der bliver skudt uden grund af politiet.
Det kan man nok diskutere og nok ikke blive enige alligevel :)

> De eksempler der lige har været fremme, har polititet skudt mod
> flugtbillister der ikke standser og nogle der rækker ud efer sit våben.
jeg tænkte nu mere på den episode med 4 voksne betjente samt en hund (hvis
du lagde mærke til den video der blev vist af ham uden trøje på ville du nok
også stemme de politifolk som slapsvanse eller lign.)

> Hvis ellers folk de lærer at respektere politiet og forholde sig i ro,
> ja så bliver de ikke skudt.
jeg er helt enig, men nu var det ikke så meget dét der var pointen :) men
ovenstående situationer gør det unægteligt meget svært :|

> Og ja, vi har gennemsnitlig højere levestandard i danmark end både
> Danmark og Tyskland !
jeg forstår hvad du mener, hvert land sine fjollede regler og begrænsninger
:)

> Klaus

Vh.
Flemming

Fra : Bruno

Dato : 28-04-07 14:17

Sp@msen wrote:

> jeg er helt enig, men nu var det ikke så meget dét der var pointen :)
> men ovenstående situationer gør det unægteligt meget svært :|

Situationen du referer til ser afgjort ikke rigtig ud, men selv hvis de
har skudt uden gyldig grund så får det mig nu ikke til at tabe respekten
for politiet. Som jeg har hørt den pågældende situation beskrevet så
ragte fyren ud efter sin kniv på trods af hunden, så er det vel ikke
helt urimeligt at bruge skyderen og der er jo ikke tale om at de skød
efter at dræbe fyren "kun" at de fik ramt en stor blodåre.

Forestil dig lige at være betjent og hvor svært det må være ALTID at
gøre det rigtige. Det er så let at analysere en situation bagefter, men
når man står i den hvor mange af os kan så ærligt sige vi ALTID gør det
rigtige.

Set i mine øjne er vores Politi en velsignelse, der er praktisk aldrig
sager om bestikkelse og de gange jeg har været i berøring med dem har
jeg kun oplevet dem som værende professionelle og samtidig menneskelige.
Nogle gange kunne man måske ønske sig endnu bedre service, men der er jo
kun en begrænset mængde resourcer.

Mht. den seneste skriveri om at politiet skyder oftere så handler det
vel om, at vores samfund desværre har udviklet sig i en mere rå retning
end at politiet er blevet skydegalt. Der er flere psykisk syge på
gaderne, der er mange som går med kniv, der er mere narkotika
kriminalitet... og så er der den faldende respekt for autoriteter i det
hele taget.

Mvh
Bruno