Hvor ens er de: 107, c1 og aygo
Fra : Bjarne K.

Dato : 26-04-07 11:15

Har læst at de bygge samme sted, og at karosseriet er lidt forskelligt, men
indmaden (motor/elektronik) er vel ens eller ?

Er der nogen der ved hvor 1,4d motoren stammer fra ?.

Jeg spørger fordi, jeg godt da tænke mig en Aygo, men sq ikke hvis der er en
Peugeot inden i.

Bjarne K

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 26-04-07 12:57

Bjarne K. wrote:
> Har læst at de bygge samme sted, og at karosseriet er lidt forskelligt, men
> indmaden (motor/elektronik) er vel ens eller ?
>
> Er der nogen der ved hvor 1,4d motoren stammer fra ?.

Ford/PSA: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_DLD_engine

Knus
Regnar

Fra : Bjarne K.

Dato : 26-04-07 13:13

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> wrote in message

> Ford/PSA: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_DLD_engine
>
> Knus
> Regnar

Ok, så den er halv fransk. Men hvis Toyota tør at ligge navn til, så kan man
vel håbe at det er fordi den lever op til normal Toyota standart.

Jeg så også via dit fine link, at modellerne kom tilbage i 2005, så de
værste børnesygdommer er vel pillet ud.

Bjarne K.

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 26-04-07 14:38

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der ved hvor 1,4d motoren stammer fra ?.
>
> Jeg spørger fordi, jeg godt da tænke mig en Aygo, men sq ikke hvis der er

De 3 biler er så godt som ens - der er nogen designmæssige detaljer samt
logoet til forskel. Alle er bygget på en fabrik (i starten hos Skoda) i
Tjekkiet.
Umiddelbart er det min fornemmelse at Toyta har haft flest fingre med i
spillet - på min kones 107 er tank, viskerarm, lyskontakter mv. vendt
'modsat' PSA standard så det tyder på japansk indflydelse.

Knud

Fra : Bjarne K.

Dato : 26-04-07 14:53

"Stop op og læs nu!" <saxxtteniisen@bit.lk> wrote in message
> [...]
> spillet - på min kones 107 er tank, viskerarm, lyskontakter mv. vendt
> 'modsat' PSA standard så det tyder på japansk indflydelse.

Det lyder betryggende , nå spøg til side.

Noget helt andet er at jeg vist har ladet mig forblænde af diesel modellens
specifikationer, og ikke rigtig regnet på at det vil tage 10-15 år at tjene
merprisen ind igen (med en årlig kørsel på 40-50kkm), men så igen så har jeg
allerede en (godt nok gammel) bil, der allererede kører 16-17/km/l benzin,
så måske den får lov at holde et par år mere.

Men tak for info til alle.

Bjarne K.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-04-07 15:13

On Thu, 26 Apr 2007 15:53:05 +0200 "Bjarne K." <nej@niet.ne> sent the
following smoke signals:

>Noget helt andet er at jeg vist har ladet mig forblænde af diesel modellens
>specifikationer, og ikke rigtig regnet på at det vil tage 10-15 år at tjene
>merprisen ind igen

Hvilket rundt regnet svarer til acc.-tiden fra 0-100 km/t

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Bjarne K.

Dato : 26-04-07 15:40

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in message

> Hvilket rundt regnet svarer til acc.-tiden fra 0-100 km/t
>
> --
> Thomas
>
> The Hangman's Knot Inn

Skidt være med det, det er værre at man, i givet fald, skal til at tage lige
så lang tid om at overhale, som de lastbiler jeg dagligt sidder og bander
over (sådan stille for mig selv på vej til arbejde)

Bjarne K.

Fra : -= JF =- priv

Dato : 26-04-07 20:02

En ford-motor i en bil bygget af Skoda med et Toyota-klistermærke på...

Med fare for at blive helt halvfilosofisk med referencer til Etisk Råd...
Hva' fa'en er det så en bil?

At smække et klistermærke på køleren gør det sgu ikke til en Toyota (eller
Peugeot eller Citroen)
Og at det tilfældigvis er en designer fra Toyota der har slået stregerne er
sgu heller ikke nogen big deal.. Jeg mener - Alle biler er tegnet fra samme
skabelon, dikteret af aerodynamik og sikkerhedszoner, tilsat tidens trend.

Så er der Skoda-fabrikken - Men mon ikke robotterne er indkøbt fra stort set
samme bilsamlerobotfabrik som de andre bilfabrikker også har købt deres
robotter fra.

Og hva' med motoren... Er det en opdateret Saabmotor som er forfinet af
Volvo til brug i en Fordbil?

Jeg er forvirret

Mvh John

Fra : TDN

Dato : 26-04-07 15:31

> [...]
>
> Er der nogen der ved hvor 1,4d motoren stammer fra ?.
>
> Jeg spørger fordi, jeg godt da tænke mig en Aygo, men sq ikke hvis der er

Toyota tør give 3 års mekanisk garanti hvor de andre kun giver 2 års
mekanisk garanti. Toyota er også kendt for gode værksteder og mere villige
til kulance rep. end de andre to.

Mvh
Thomas

Fra : Bjarne K.

Dato : 26-04-07 15:37

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message
> Toyota tør give 3 års mekanisk garanti hvor de andre kun giver 2 års
> mekanisk garanti. Toyota er også kendt for gode værksteder og mere villige
> [...]

De har nok heller ikke så travlt

Bjarne K.

Fra : Leo

Dato : 28-04-07 12:35

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Toyota tør give 3 års mekanisk garanti hvor de andre kun giver 2 års
> mekanisk garanti. Toyota er også kendt for gode værksteder og mere villige

Hmmm der er da vist lige noget med at peugeot giver 200.000 km "garanti"
uden alders begrænsning på deres motorer forøvrigt
M.v.h.
Leo

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 26-04-07 15:50

> [...]
>
> Er der nogen der ved hvor 1,4d motoren stammer fra ?.
>
> Jeg spørger fordi, jeg godt da tænke mig en Aygo, men sq ikke hvis der er

Benzin motoren er en Toyota, men det var selvfølgelig ikke den du spurgte
til

Bjarne