/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Automatgear
Fra : Novicen


Dato : 26-04-07 07:22

Når man skal afprøve en brugt bil med tomatgear henblik på
køb, er der så noget man skal være specielt opmærksom på,
m.h.t. gearkassen. Hvordan afprøver / checker man den bedst ?

Mvh, Novicen



 
 
Mr J.. (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Mr J..


Dato : 26-04-07 08:09

> Når man skal afprøve en brugt bil med tomatgear henblik på
> køb, er der så noget man skal være specielt opmærksom på,
> m.h.t. gearkassen. Hvordan afprøver / checker man den bedst ?

De gange jeg har købt har jeg testet den i både kold og var tilstand, og så
alt fra hård acc/deacc til jævn kørsel i forskellige hastigheder..
Simpelthen prøve at få den til at oberere på alle tænkelige spektre...

Mvh
Morten **som har haft 3 med pløreturbine**
BMW E30 325iA
Mitsubishi Galant V6 aut.
Nissan Micra 1.3 Aut.



Brian (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 26-04-07 13:17

Mr J.. wrote:
>> Når man skal afprøve en brugt bil med tomatgear henblik på
>> køb, er der så noget man skal være specielt opmærksom på,
>> m.h.t. gearkassen. Hvordan afprøver / checker man den bedst ?
>
> De gange jeg har købt har jeg testet den i både kold og var tilstand,
> og så alt fra hård acc/deacc til jævn kørsel i forskellige
> hastigheder.. Simpelthen prøve at få den til at oberere på alle
> tænkelige spektre...

Er der ikke også en finte omkring, hvordan eller hvor lang tid den tager om
at hoppe i bakgear ?

/Brian



Mr J.. (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Mr J..


Dato : 26-04-07 13:23

> Er der ikke også en finte omkring, hvordan eller hvor lang tid den tager
> om at hoppe i bakgear ?

hmm det ved jeg ikke.. og husk btw og at teste kickdown i forskellige
situationer..

Mvh
Morten



Thomas Rasmussen (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 26-04-07 13:55

Mr J.. wrote:
>> Er der ikke også en finte omkring, hvordan eller hvor lang tid den tager
>> om at hoppe i bakgear ?
>
> hmm det ved jeg ikke.. og husk btw og at teste kickdown i forskellige
> situationer..

Generelt skal man huske at teste hvordan kassen skifter mellem
forskellige gear... både mellem D og P, P og R samt D og R, desuden også
at skifte fra D til 1 og 2 (og 3 hvis 4-trins) selvfølgelig med tanke om
hvad kassen egentlig gør når man skifter... ikke noget med at skifte til
1 med 100km/t. Skift mellem D, R og P skal naturligvis ske når den
holder stille.

Det man skal høre efter er om gearkassen kommer med klonk lyde og andre
underligheder. Hvis der er det mindste tvivl om gearkassens opførsel, så
skal man gå videre til næste bil... det er for dyr en komponent at
risikere en totalrenovation :-|

Thomas

Ukendt (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-07 13:50

> Når man skal afprøve en brugt bil med tomatgear.

Tomatgear, du skulle prøve dem med æble eller pæregear de er bedre.
Undskyld jeg kunne ikke lade være


--

Med Venlig Hilsen

Kimila.



Ole Frederiksen (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Ole Frederiksen


Dato : 27-04-07 21:11


"Novicen" <No@money.dk> skrev i en meddelelse
news:4630452d$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Når man skal afprøve en brugt bil med tomatgear henblik på
> køb, er der så noget man skal være specielt opmærksom på,
> m.h.t. gearkassen. Hvordan afprøver / checker man den bedst ?

Man kan faktisk tydeligt lugte det på gearolien hvis pladerne er veda tvære
brændt af. Den får en meget speciel lugt som man genkender hvos man først
har oplevet den.

Ellers skal den skifte blødt i alle gear, reagere på kickdown. Ikke være
utæt. Olien skal være pæn rør og ikke sort. Husk at oliestand (på næsten
alle) kontrolleres med motoren startet og gearvælgeren i N eller P. Nogle
gearkasser (px. passat) har ingen oliepind.

Hvis der er en bil til mange penge ville jeg låne den med forbi en med
speciale i automatgearkasser. Den time er givet godt ud sammenligned med
hvad det koster at skille sådan en fyr ad.

M.v.h. Ole Frederiksen



Kim S (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Kim S


Dato : 27-04-07 22:05

"Ole Frederiksen" <baltzer@(SLET_DETTE)mail-online.dk> skrev i meddelelsen
news:463258de$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Man kan faktisk tydeligt lugte det på gearolien hvis pladerne er veda
> tvære brændt af. Den får en meget speciel lugt som man genkender hvos man
> først har oplevet den.
>
Så hvis den ikke lugter af "almindelig lielugt" er der noget galt ?
>

> Ellers skal den skifte blødt i alle gear, reagere på kickdown. Ikke være
> utæt. Olien skal være pæn rør og ikke sort. Husk at oliestand (på næsten
> alle) kontrolleres med motoren startet og gearvælgeren i N eller P. Nogle
> gearkasser (px. passat) har ingen oliepind.
>
Ok.. Den er jeg med på
>

> Hvis der er en bil til mange penge ville jeg låne den med forbi en med
> speciale i automatgearkasser. Den time er givet godt ud sammenligned med
> hvad det koster at skille sådan en fyr ad.
>
Det er det ikke. Det er en bil til 3000Euro. Og en forventet afgift
herhjemme
på ca. 20.000.
Med nogen år på bagen, men ikke ret mange kilometer (Efter annoncen,
altså...)

Mvh, Kim


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste