Olieskift ny RAV4 ?
Fra : Frank

Dato : 25-04-07 21:01

Hej NG

Vi fik vores nye RAV4 diesel for en måneds tid siden og er meget glad for
den. Men er det virkelig rigtig, at der først skal skiftes motorolie på den
efter 15.000 km ??

"I gamle dage" mener jeg at man skiftede motorolien efter de første 2.000 km
for ikke at have jernspåner til at rode rundt i maskineriet.

v.h. frank

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-04-07 22:43

> Vi fik vores nye RAV4 diesel for en måneds tid siden og er meget glad for
> den. Men er det virkelig rigtig, at der først skal skiftes motorolie på
> den
> efter 15.000 km ??

Den er go' nok.

> "I gamle dage" mener jeg at man skiftede motorolien efter de første 2.000
> km
> for ikke at have jernspåner til at rode rundt i maskineriet.

Jamen sådan er det jo stadigvæk, men i disse materialistiske tider er der
ikke en kæft der tager sig af det.

Motoren tager sikkert ikke skade, men er du sød ved den skifter du efter
1000km.