Import og afgift
Fra : LM

Dato : 25-04-07 20:25

Hvad hvis man vil importere en bil fra Tyskland, som måske er 3-4 år gammel?
Bliver der lagt afgift på sådan en efter de nye regler eller køre den efter
de gamle?

Mvh Lars

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 20:34

On Wed, 25 Apr 2007 21:24:54 +0200, "LM" <nospam@nospam.no> wrote:

>Hvad hvis man vil importere en bil fra Tyskland, som måske er 3-4 år gammel?
>Bliver der lagt afgift på sådan en efter de nye regler eller køre den efter
>de gamle?

Ja, se det er et rigtigt godt spørgsmål - jeg vil tro, der går nogle
uger/måneder før SKAT har styr på alle detaljer. Som udgangspunkt vil
du i dag blive charget ca. 62% af køretøjets værdi i handel og vandel
i DK og det ændres der nok ikke voldsomt på.
Der bliver en periode hvor ingen ved noget som helst om nogen ting
fordi der er nogle politikere, der tror, at systemet kan lappes
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : LM

Dato : 25-04-07 21:11

<Ivan Madsen> wrote in message
> [...]
> Der bliver en periode hvor ingen ved noget som helst om nogen ting
> fordi der er nogle politikere, der tror, at systemet kan lappes

Kunne ellers være interessant, hvad en lupo kunne importeres til, hvis der
skal gives 4.000 kr i rabat pr. km/l over 18.

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 21:21

On Wed, 25 Apr 2007 22:11:12 +0200, "LM" <nospam@nospam.no> wrote:

>Kunne ellers være interessant, hvad en lupo kunne importeres til, hvis der
>skal gives 4.000 kr i rabat pr. km/l over 18.

Nu var Lupoen jo under specielle regler, så forskellen er sikkert lig
0. Hvor vil du iøvrigt finde en Lupo3L i udlandet, de kører allesammen
i DK ) (måske findes der 3-4 stykker, der endnu ikke er importeret

--
Ivan Madsen
med en OES i huset

Fra : Leonard

Dato : 25-04-07 21:45

On Wed, 25 Apr 2007 22:11:12 +0200, LM wrote:

> Kunne ellers være interessant, hvad en lupo kunne importeres til, hvis der
> skal gives 4.000 kr i rabat pr. km/l over 18.

Ja, den må jo falde lidt i pris. Den fik jo en ekstraordinær rabat på
ca. 36.000, men der skal jo 60.000 i rabat til nu.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Novicen

Dato : 26-04-07 11:34

"LM" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse

> Kunne ellers være interessant, hvad en lupo kunne importeres til, hvis der
> skal gives 4.000 kr i rabat pr. km/l over 18.
De ændringer der er vedtaget, er da vist kun gældende for NYE biler.
Altså ikke gældende for biler indregistreret 1. gang inden vedtagelsen.

--
Novicen

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 27-04-07 01:40

"Novicen" <No@money.dk> skrev i en meddelelse
> De ændringer der er vedtaget, er da vist kun gældende for NYE biler.
> Altså ikke gældende for biler indregistreret 1. gang inden vedtagelsen.

Ved godt du skrivet "vist kun gældende", men mon ikke man kan regne med at
det er første indregistrering i DK der er gældende.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved