Ny KA til 85.000,- & Co.
Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 18:38

Fra : tp

Dato : 25-04-07 18:54

"Egue" <-> skrev i meddelelsen
> http://politiken.dk/forbruger/biler/article291936.ece

så at peugeot 107 var faldet næsten 20k til lige under 100k. mon ikke det
er en lidt mere moderne bil - trods den næppe er ret stor

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 20:11

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> så at peugeot 107 var faldet næsten 20k til lige under 100k. mon ikke det
> er en lidt mere moderne bil - trods den næppe er ret stor

Jo end KA er den helt sikkert, selvom KA'en samtidig
har mere spændende køreegenskaber.
Men 85.000 er sku ikke meget for en ny bil.
Gad vide hvad Fiesta vil lande på...100-110.000,- ?
Det er sku' også billigt isåfald.

Fra : Brian

Dato : 25-04-07 19:01

Egue wrote:
> http://politiken.dk/forbruger/biler/article291936.ece

Meget modigt af skatteministeriet at "fastlægge" nye priser...

/Brian

Fra : Per Hagemann

Dato : 25-04-07 19:56

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Meget modigt af skatteministeriet at "fastlægge" nye priser...

Der er tale om en alt-andet-lige beregning. I virkeligheden vil f.eks.
Peugeot 107, som i regnestykket registreringsafgiftslettes med 19.776 kr.
sikkert blive udstyret med yderligere sikkerhedsudstyr, sådan at den ialt
bliver 30.000 kr. billigere i registreringsafgift, men det forbedrede
sikkerhedsudstyr vil sikkert gøre bilen over 10.000 kr. dyrere, så
prisfaldet for nybilskøberen bliver måske kun på 15.000 kr. så den kommer
til at koste lige under 100.000 kr.

Fra : Thomas H.

Dato : 25-04-07 20:19

"Egue" <-> skrev i en meddelelse
> http://politiken.dk/forbruger/biler/article291936.ece

Men KA og Peugeot 107 er ikke familiebiler!
Mon ikke at der snarere er flere folk der anskaffer sig en billig
ekstra/konebil.

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 21:23

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Men KA og Peugeot 107 er ikke familiebiler!
> Mon ikke at der snarere er flere folk der anskaffer sig en billig
> ekstra/konebil.

Hvis familien er lille er det helt ok størrelser.,o)

Fra : tp

Dato : 25-04-07 22:19

> Men KA og Peugeot 107 er ikke familiebiler!
> Mon ikke at der snarere er flere folk der anskaffer sig en billig
> ekstra/konebil.

enig! og en af tingene var at vi nu kunne have råd til sikre familiebiler...
FNIS!

så forøvrigt at familiebil nr 1 - berlingoen - rent faktisk blev dyere
grundet en ladeport med hjul ikke er specielt aerodynamisk og dermed bruger
en del benzin... LOL

Fra : Carsten Andersen

Dato : 26-04-07 06:37

"Egue" <-> skrev i en meddelelse
> http://politiken.dk/forbruger/biler/article291936.ece

Godt man ikke står og skal sælge sin bil så. Brugtværdien på en bil bliver
vel tilsvarende lavere, surt at miste 10-20.000,- på et øjeblik.

mvh

Carsten Andersen

Fra : Otto J

Dato : 26-04-07 11:55

> Godt man ikke står og skal sælge sin bil så. Brugtværdien på en bil bliver
> vel tilsvarende lavere, surt at miste 10-20.000,- på et øjeblik.

Argumentet mod dette må vel være at værditabet først er relevant når du skal
skifte - og hvis du skifter til en tilsvarende bil, vil denne også være
faldet 10-20.000,-, og du har således i princippet ikke mistet noget (men
heller ikke vundet). Hvis står og skal skifte biltype, kan det til gengæld
være rimeligt giftigt.

Mvh. Otto

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-04-07 12:43

On Thu, 26 Apr 2007 12:55:01 +0200 "Otto J" <hifiotto@hotmail.com> sent
the following smoke signals:

> [...]
>heller ikke vundet). Hvis står og skal skifte biltype, kan det til gengæld

Så er det jo godt at have en benzin-Getz, for de falder vist ikke i
pris.
Der er jo ikke ESP, de kostede vist under 64.000 kr. og de går ikke mere
end 16,7 km/l eller der omkring.

Men konkurrenterne kommer selvfølgelig lidt tættere på...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Otto J

Dato : 26-04-07 14:03

> [...]
> end 16,7 km/l eller der omkring.
>
> Men konkurrenterne kommer selvfølgelig lidt tættere på...

Jeg forventer da at det påvirker brugtprisen at konkurrenterne falder i
pris, men en kæmpe katastrofe er det vel ikke. "Katastrofen" ligger
umiddelbart i prisstigningen på den gulplade-bil jeg skulle have haft i
stedet for.

Mvh. Otto

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-04-07 15:24

On Thu, 26 Apr 2007 15:03:19 +0200 "Otto J" <hifiotto@hotmail.com> sent
> [...]

>pris, men en kæmpe katastrofe er det vel ikke. "Katastrofen" ligger
>umiddelbart i prisstigningen på den gulplade-bil jeg skulle have haft i

Hvad så med en Toyota Hilux eller lign.? De berøres jo ikke af de nye
regler.

Ellers skynd dig ned til forhandleren og se om det ikke kunne tænkes at
han havde "forlagt den slutseddel som du underskrev i tirsdags"... *wink
wink.avi*

Kan du i øvrigt ikke afskrive den i regnskabet, og momsen kan vel
trækkes fra hvis det er som firmabil?

Eller har du overvejet leasing?
Det er jo netop momsen, der gør det urentabelt for private.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Mads Stetter

Dato : 26-04-07 14:43

Hr. Jensen wrote:

> [...]
> mere end 16,7 km/l eller der omkring.
>
> Men konkurrenterne kommer selvfølgelig lidt tættere på...

Så er der alligevel lidt godt ved at have en Getz.... heh

MVH Stetter
Golf 1,6 TD bumletog