Hvor lang tid går der...
Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 15:25

....inden bilfabrikanterne sætter priserne op, så besparelsen ved økonomiske
biler er væk og det faktum at det igen er blevet dyrere at køre bil er en
realitet?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : alexbo

Dato : 25-04-07 15:41

"Kim Frederiksen" skrev

> ...inden bilfabrikanterne sætter priserne op, så besparelsen ved
> økonomiske biler er væk og det faktum at det igen er blevet dyrere at køre
> bil er en realitet?

Ja det er noget skidt det med at nedsætte afgifterne,
heldigvis rører de ikke bensinafgiften, det ville da være dumt at give
bensinselskaberne lejlighed til at sætte priserne op.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 15:49

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> Ja det er noget skidt det med at nedsætte afgifterne,

Næ, de skal bare sættes så meget ned at det reelt BLIVER billigere at køre
bil, også selv om de skal importeres til den reelle markedspris.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Bruno

Dato : 25-04-07 21:28

Kim Frederiksen wrote:
> Næ, de skal bare sættes så meget ned at det reelt BLIVER billigere at køre
> bil, også selv om de skal importeres til den reelle markedspris.

Det vil sige at du hellere vil betale betale til bifabrikkerne end til
det danske samfund, måske du lige skulle overveje det en ekstra gang.

Måske den rigtige løsning var at hæve benzinafgiften til f.eks. 50 kr.
per liter, det ville flytte noget.

Mvh
Bruno

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 25-04-07 21:41

Bruno <dont.use@this.address.ever> writes:

> [...]
> det danske samfund, måske du lige skulle overveje det en ekstra gang.
>
> Måske den rigtige løsning var at hæve benzinafgiften til f.eks. 50 kr.

"Flytte noget"? Ikke biler i hvert fald...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-04-07 15:53

Kim Frederiksen laid this down on his screen :
> ...inden bilfabrikanterne sætter priserne op, så besparelsen ved økonomiske
> biler er væk og det faktum at det igen er blevet dyrere at køre bil er en
> realitet?

Mon ikke besparelsen er helt væk når der lanceres nye modeller næste
gang?

Fra : Kong Gulerod

Dato : 25-04-07 17:20

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> wrote in message
| ...inden bilfabrikanterne sætter priserne op, så besparelsen ved
økonomiske
| biler er væk og det faktum at det igen er blevet dyrere at køre bil er en
| realitet?

så var det alligevel bedst at pengene ryger i statskassen til vores gavn..

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-04-07 18:16

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> ...inden bilfabrikanterne sætter priserne op, så besparelsen ved
> økonomiske biler er væk og det faktum at det igen er blevet dyrere at køre
> [...]

Blev grebet af stemningen og kørte lige forbi Toyota på vej hjem Her troede
man ikke priserne faldt (ret meget). Importøren vil benytte lejligheden til
at få de danske priser op på niveau med resten af europa. Mener han sagde at
de danske priser var 17% lavere end de tyske. De havde forøvrigt fjernet
prisskiltene på en del af modellerne.

Bjarne K.

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 18:26

"Bjarne K." <ej@neit.nej> wrote in message

> [...]
> Mener han sagde at de danske priser var 17% lavere end de tyske. De havde
> forøvrigt fjernet prisskiltene på en del af modellerne.

Det er også mit helt klare indtryk. Igen blev den danske bilist den helt
store taber.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Klaus G.

Dato : 25-04-07 19:42

> Det er også mit helt klare indtryk. Igen blev den danske bilist den helt
> store taber.
Ikke helt, reservedelspriserne burde jo falde når nyprisen på bilen stiger.
Det var jo årsagen til de høje reservedelspriser i dk, netop den nedsatte
nyprisen på bilerne.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-04-07 21:59

Klaus G. brought next idea :
> Ikke helt, reservedelspriserne burde jo falde når nyprisen på bilen stiger.
> Det var jo årsagen til de høje reservedelspriser i dk, netop den nedsatte
> nyprisen på bilerne.

Det er vist drømme det der :(

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 25-04-07 18:33

"Bjarne K." <ej@neit.nej> writes:

> [...]
> de danske priser var 17% lavere end de tyske. De havde forøvrigt fjernet

....hvordan man så ellers regner det ud når modellerne ikke er de
samme. Jeg prøvede en gang at sammenligne Yaris priser i DK, D, GB og
S, og det var fire forskellige model serier. Med Tyskland er det nu
ikke så slemt, det er bare det at Natura hedder Yaris, Terra hedder
Luna, Luna hedder Sol (pånær aircon.), og Sol hedder Executive...

Fra : Tom

Dato : 25-04-07 18:50

> [...]
> ...inden bilfabrikanterne sætter priserne op, så besparelsen ved
> økonomiske biler er væk og det faktum at det igen er blevet dyrere at køre

Jeg synes dog at vi bør hæfte os ved at K er tilfredse med resultatet. Det
vil reelt sige at der INTET sker de næste maaaaange år med afgifterne. Den
annoncerede omlægning må set med mine øjne betegnes som nærmest ikke
eksisterende, men ok jeg satte nok også næsen op efter for meget.
http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070425/PCINDLAND/704250396/1014

Jeg ser ikke at der er sket mere end dengang Nupo blev fritaget for de
grønne afgifter......det har edermugme heller ikke flyttet mange bjerge.

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-04-07 11:11

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg ser ikke at der er sket mere end dengang Nupo blev fritaget for de
> grønne afgifter......det har edermugme heller ikke flyttet mange bjerge.

Nu er det også ekstremt svært at flytte bjerge i DK-land.

Hint: Der er ingen bjerge..........

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Tom

Dato : 26-04-07 15:42

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote in message

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Nu er det også ekstremt svært at flytte bjerge i DK-land.
>
> Hint: Der er ingen bjerge..........

Nupo er da ikke lavet i danmark

--
Tom

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 25-04-07 18:59

Kim Frederiksen wrote:
> ...inden bilfabrikanterne sætter priserne op, så besparelsen ved økonomiske
> biler er væk og det faktum at det igen er blevet dyrere at køre bil er en
> realitet?

Jeg kom til at tænke på brugt priserne. De burde vel falde, eller tager
jeg helt fejl. Jeg tænker på de små biler, som jeg selv overvejer at
købe en af. Det ville da ikke gøre mig noget, hvis jeg kunne spare lidt.. :)

Mvh.
Rasmus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-04-07 15:02

On 26 Apr., 12:11, "Uffe Bærentsen" <leitiFJER...@hotmail.com> wrote:

> Nu er det også ekstremt svært at flytte bjerge i DK-land.

> Hint: Der er ingen bjerge..........

Man kan vel i visse tilfælde tale om afgiftsbjerge? ;)
- ellers har vi både affaldsbjerge, Mols Bjerge og Himmelbjerget :)