Nogen med en 2007 Volvo s80?
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-04-07 21:03

Heysan

Jeg hører fra købere af Volvo S80 at den bliver "plomberet" til max 210
(2,5t anyway) det er ikke noget volvo oplyser om dog, og på hjemmesiden
står der også de korrekte 230km, når man så prøver at få ændret sin bil
tilbage så nægter volvo..

Det kan da umuligt være lovligt at annoncere med en ting og levere noget
mindre... (ja ja 210 er også meget but..)

Fra : BJ

Dato : 25-04-07 14:21

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

Genna.

> [...]
>
> Det kan da umuligt være lovligt at annoncere med en ting og levere noget
> mindre... (ja ja 210 er også meget but..)

Så er det også ulovligt at plombere til 250 km/t.

Jeg tror Volvo vil have plads op til "den normale" T5, der yder ca. 260 Hk.

Men det er der jo råd for: http://www.bsrab.se/products//t952/
--
Bjørn J.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 26-04-07 19:28

BJ wrote:
> [...]
>
> Så er det også ulovligt at plombere til 250 km/t.
>
> Jeg tror Volvo vil have plads op til "den normale" T5, der yder ca. 260 Hk.

Øh nej man må gerne plombere til 250, blot man oplyser om det, og ikke
skriver at bilen kan køre 280 på alle bruchure og så leverer en bil der
er plomberet til 250...

Fra : BJ

Dato : 26-04-07 20:00

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Øh nej man må gerne plombere til 250, blot man oplyser om det, og ikke
> skriver at bilen kan køre 280 på alle bruchure og så leverer en bil der er
> plomberet til 250...

O.k., du har naturligvis ret, min fejl.

--
Bjørn J.

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 27-04-07 21:33

> Jeg tror Volvo vil have plads op til "den normale" T5, der yder ca. 260
Hk.

Den nye s80 findes ikke som T5. Der findes en R6 med 238 Hk som internt er
højt berømmet med "en gangkultur som en BMW". Jeg synes den sætter sig
mellem V8 og D5. Begge har masser af moment og går lave o/min. R6 har et
højt brændstofforbrug og larmer helt vildt. Den dårligste motor i s80 imo -
så er 2.5T meget bedre og føles i praksis stærkere end R6'eren. Der kommer
heldigvis en R6 turbo med 285 Hk. Jeg har kørt alle motorversioner inkl. den
sidste og den er typisk Volvo.

Bedste version er stadig D5 imo. Så mangles bare et lille kvalitetsløft på
visse af materialerne i kabinen ved næste facelift samt en opgradering af
D5. 185 Hk er ikke nok i konkurrencen med tyske mærker selvom motoren har en
fremragende gangkultur.

T5 motoren er iøvrigt ved at være noget bedaget. Man bliver lidt træt af
motorkarakteristikken i længden!

VH Esben

Fra : BJ

Dato : 27-04-07 22:47

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der kommer
> heldigvis en R6 turbo med 285 Hk. Jeg har kørt alle motorversioner inkl.
> den
> sidste og den er typisk Volvo.

Så er spørgsmålet blot om den kommer i S80, når den nu kommer i V70.

I DK sælges heller ikke den store diesel i S40/V50.

Jeg tror faktisk, jeg helt seriøst vil kigge og prøve en BMW 535 dieseløse
samtidig med V70 T6.

Vi er jo landet i vanparadiset igen.

--
Bjørn J.

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 29-04-07 19:09

> Så er spørgsmålet blot om den kommer i S80, når den nu kommer i V70.

Det gør den - men jeg ved jo ikke hvad Volvo Danmark tænker.

> I DK sælges heller ikke den store diesel i S40/V50.
>
> Jeg tror faktisk, jeg helt seriøst vil kigge og prøve en BMW 535 dieseløse
> samtidig med V70 T6.

Ja - det er begge interessante biler. Dog kan du få en V70 T6 her i Sverige
fra ny til under en halv mio. SEK. I den sammenhæng er BMW'en i en helt
anden klasse - jeg har set lettere brugte over 600.000 SEK.

Min næste bil bliver iøvrigt diesel. Man har åbenbart lige sænket
dieselprisen i Sverige med 2 SEK så det er næsten 3 sek billigere end
benzin. Regner man på det er det helt vildt så meget der er at spare med et
normalt kørselsforbrug!

VH Esben

Fra : Mogens

Dato : 29-04-07 19:14

> [...]
> fra ny til under en halv mio. SEK. I den sammenhæng er BMW'en i en helt
> anden klasse - jeg har set lettere brugte over 600.000 SEK.

Du finder nemt en _fuldt_ udrustet 535d i Tyskland til ca. 35.000 euro.
Det er dér, man henter/køber den slags biler og hjemfører dem.
Total fed bil til en overkommelig pris...

Nu er driftøkonomi stadig ikke alt...

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-07 19:32

"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Det er dér, man henter/køber den slags biler og hjemfører dem.
> Total fed bil til en overkommelig pris...

For eks en 2003-04 model??
Har jo som tidligere nævnt kørt i en sådan i firmaregi, og ja det er en
total fed bil!

Så hent da den bimmer

> Nu er driftøkonomi stadig ikke alt...

Njåhh jo - ved godt hvad du mener, meen alligevel endnu et godt incitament
til at overveje bilen

/HB

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 29-04-07 19:36

> Du finder nemt en _fuldt_ udrustet 535d i Tyskland til ca. 35.000 euro.
> Det er dér, man henter/køber den slags biler og hjemfører dem.
> Total fed bil til en overkommelig pris...

Hvis det er rigtigt så lover jeg at kigge nærmere på det når det bliver
aktuelt.

> Nu er driftøkonomi stadig ikke alt...

Nej - men økonomien sætter jo altid grænsen. Jo mere i løn - jo større bil -
sådan ser det i hvert fald ud i min vennekreds :) - og af en eller anden
grund købes altid helt op til smertegrænsen.

Men nej - jeg burde også køre Polo TDi over broen på arbejde hvis det kom an
på økonomi. Så du har da lidt ret!

Jeg har iøvrigt fået et tip om at tage ud i oliehavnen nord for Malmø og
kigge på dragrace - man kan vist ret billigt købe en tur i en 700 Hk
dragster! www.srif.se

VH Esben

Fra : BJ

Dato : 29-04-07 19:33

> [...]

> fra ny til under en halv mio. SEK. I den sammenhæng er BMW'en i en helt
> anden klasse - jeg har set lettere brugte over 600.000 SEK.

O.k.

Den vil blive hentet i Tyskland.

Desuden tror prisen på en V70 T6 og en BMW 535d vil lande på noget nær det
samme i Danmark.

Jeg er mere spændt på van-modellerne og priserne på udstyrspakkerne i den
forbindelse.

> [...]
> dieselprisen i Sverige med 2 SEK så det er næsten 3 sek billigere end
> benzin. Regner man på det er det helt vildt så meget der er at spare med

O.k., men jeg går ikke vildt op i brændselspriserne.

--
Bjørn J.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-04-07 15:40

> [...]
>
> Det kan da umuligt være lovligt at annoncere med en ting og levere noget
> mindre... (ja ja 210 er også meget but..)

Det de annoncerer med passer da, det dine venner har hørt må være en and.
2.4D står til 210 km/t som den eneste.

Mvh Niels

Fra : BJ

Dato : 25-04-07 18:08

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det de annoncerer med passer da, det dine venner har hørt må være en and.
> 2.4D står til 210 km/t som den eneste.

Jeg har nu også læst det på nettet og jeg mener det vart et amerikansk site.

Derfor kan det godt være en and eller rettere en kalkun.

--
Bjørn J.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 26-04-07 19:27

Niels Bengaard wrote:

> Det de annoncerer med passer da, det dine venner har hørt må være en and.
> 2.4D står til 210 km/t som den eneste.

Det er skam ikke noget nogen har hørt, det er en købt betalt og leveret
2,5t der er plomteret til 210 - og endnu har volvo ikke villet overgive
sig og fjerne den så den kan køre de 235km/t den kan, og som står på alt
dokumentation om bilen..

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-04-07 20:56

> [...]
> 2,5t der er plomteret til 210 - og endnu har volvo ikke villet overgive
> sig og fjerne den så den kan køre de 235km/t den kan, og som står på alt

Så går man da til Volvo Danmark, det holder da ikke en meter. Hvem har
"plomberet" den, Volvoforhandleren, fabrikken eller hvad?
Har han prøvet at den kun kan køre 210 og så har Volvo forhandleren
forklaret det med en "plombering" eller hvad er historien præcist?

Mvh Niels

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-04-07 10:18

Niels Bengaard wrote:

> [...]
> Har han prøvet at den kun kan køre 210 og så har Volvo forhandleren
> forklaret det med en "plombering" eller hvad er historien præcist?

Volvo danmark ville ikke hjælpe, de sagde at det var af
sikkerhedsmæssige grunde (aka vi kan ikke lige forklare det)

Det skulle være gjort fra fabrikken, hvilket også lyder muligt da
værkstedet i dk havde noget svært ved at få det fjernet, volvo i sverige
kunne dog godt forstå problemet.. Lyder som om hoved og røv ikke lige
taler sammen

Så enten falder en S80 2007 af vejen ved hastigheder over 210km/t eller
også så skal de lige snakke sammen de kære danskere og svenskere ...