Import fra Tyskland
Fra : Kim S

Dato : 24-04-07 15:33

Nogen derved, om oplysningerne på:
http://bilimport.tkrath.dk/index.html holder stik m.h.t.
afhentning af prøveplader ?

Hvis man kigger på:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=349004
står der ikke noget skat- eller grænsepoliti i Padborg.
Hvordan med Rødby, nogen kontorer dér ? Det ville være
nemmere/kortere, da jeg skal til Kbh.

Mvh, Kim

Fra : John Sahl

Dato : 24-04-07 15:49

Kim S wrote:
> Nogen derved, om oplysningerne på:
> http://bilimport.tkrath.dk/index.html holder stik m.h.t.
> afhentning af prøveplader ?

Du tænker på danske hos grænsepolitiet? Den holder helt stik. Det samme gør
det hvis vi snakker tyske eksportplader hos Dania Truck.

> Hvis man kigger på:
> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=349004
> står der ikke noget skat- eller grænsepoliti i Padborg.

Men det er der, hvis jeg husker korrekt finder du det sådan her: Lige efter
grænseovergangen drejer du af til højre, så kører du til du kommer til et
T-kryds, drejer til venstre og til venstre igen lidt længere henne, så
kommer det inde på din venstre hånd. Der er døgnåbent.

> Hvordan med Rødby, nogen kontorer dér ? Det ville være
> nemmere/kortere, da jeg skal til Kbh.

Nej ikke hvad jeg ved af.

--
John Sahl

Fra : Kim S

Dato : 24-04-07 18:01

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> til et T-kryds, drejer til venstre og til venstre igen lidt længere henne,
> så kommer det inde på din venstre hånd. Der er døgnåbent.

Mange tak for info, John

Mvh, Kim

Fra : TK

Dato : 24-04-07 18:09

> Mange tak for info, John

Ellers fremgik det ikke af siden.

Mvh/Thomas - www.tkrath.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-07 20:05

"TK" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Ellers fremgik det ikke af siden.
>
> Mvh/Thomas - www.tkrath.dk

Jeg har lige fået lidt dura-glit til glorien.
Du ved jo godt, at mange hjemmesider ikke bliver opdateret
Men ellers må jeg sige, at du (normalt) er seriøs, og du gør jo også
opmærksom på, at hjemmesiden skulle være ajour pr 1.1.07.

PS ud over at den gamle kører i en 997, hvem har så fået Boxteren? Pris? jeg
kigger lidt på den eller Cayman, men de er jo ikke 5 år endnu

Møller

Fra : TK

Dato : 25-04-07 18:10

> [...]
> Men ellers må jeg sige, at du (normalt) er seriøs, og du gør jo også
> opmærksom på, at hjemmesiden skulle være ajour pr 1.1.07.

Jep, jeg må hellere få opdateret den med det seneste lovindgreb/-forslag
omkring de nye biler :)

> PS ud over at den gamle kører i en 997, hvem har så fået Boxteren? Pris?
> jeg
> kigger lidt på den eller Cayman, men de er jo ikke 5 år endnu

De har nu en 996 Turbo og ikke en 997 ;) Min lillebror har købt sig en
Boxster fra 2001.

Mvh/TK

Fra : Jakob

Dato : 24-04-07 17:18

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> står der ikke noget skat- eller grænsepoliti i Padborg.
> Hvordan med Rødby, nogen kontorer dér ? Det ville være

Du kan også hente de danske prøveplader inden du tager til Tyskland og
henter bilen. Dermed kan du sætte dem på så snart du når grænsen. Det eneste
der kræves for at du kan få dem udleveret er at du oplyser stelnummeret, og
mon ikke sælger kan give dig dette.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-04-07 17:32

> [...]
> eneste der kræves for at du kan få dem udleveret er at du oplyser
> stelnummeret, og mon ikke sælger kan give dig dette.

Det forudsætter dog man kun går efter en bil og ikke skal ned at kigge på
flere.
Det er måske derfor køb af plader ved grænsen efterspørges.

Mvh Niels

Fra : Brian

Dato : 24-04-07 19:52

Jakob wrote:

> [...]
> eneste der kræves for at du kan få dem udleveret er at du oplyser
> stelnummeret, og mon ikke sælger kan give dig dette.

Er det nok bare at oplyse stelnummeret, eller skal de se en reel kopi af den
tyske reg.attest ?

/Brian

Fra : Jakob

Dato : 25-04-07 12:50

> Er det nok bare at oplyse stelnummeret, eller skal de se en reel kopi af
> den tyske reg.attest ?
>
> /Brian

De gange jeg har hentet prøveplader har det været nok bare med stelnummeret
alene. Men de har det med at være lidt besværlige på motorkontoret, så det
skulle da ikke undre mig at de godt kunne finde på at spørge efter kopi af
reg.attest.

Fra : TK

Dato : 25-04-07 18:10

> Er det nok bare at oplyse stelnummeret, eller skal de se en reel kopi af
> den tyske reg.attest ?

En kopi skal bruges.

Mvh/TK

Fra : Lars Kristensen

Dato : 26-04-07 23:29

TK wrote:

> En kopi skal bruges.

Og jeg kulle så hilse fra den flinke betjent i Padborg
grænsepolitikontor at en kopi ikke er nok. Det er ikke lovligt at køre
uden den originale attest. I flg. ham vidste forhandlerne det godt i
Tyskland. Han bad mig om at sige det videre ... og så gav han mig
alligevel prøvepladerne.

- Lars

Fra : Thomas

Dato : 27-04-07 17:13

> Tyskland. Han bad mig om at sige det videre ... og så gav han mig
> alligevel prøvepladerne.

Præcis - du fik dem alligevel (som altid) ;)

Mvh/TK