Volvo 850 2.5Gxx, Audi 80 2.6E Avant, Audi~
Fra : Leon Hulstroem

Dato : 24-04-07 09:40

Hejsa...

Jeg fik solgt min Trans Sport lidt hurtigere end beregnet, så nu er jagten
efter en luksus van (bil nr.21) gået ind, men hvilken skal det være ??

Motor mæssigt kan de alle jo kører jorden rundt flere gange.
De er alle galvaniserede.
De har alle krafter nok til at trække 1250kg båd

Design mæssigt kan jeg nok bedst lide 850'eren, men kører den som en
traktor. Er den tung og stor ?

Jeg har kikket lidt på markede i DK og det ser ud til at jeg må finde en
uden afgift, hvis den ikke skal have gået over 200kkm.

Prisklassen er 50-70kkr med afgift, så vi havner nok i årg. 92-96

Men så lige en ting !!! en Audi80 og 100 må være under 95% reglen, men hvad
med Volvo'en sniger den sig over 2000kg totalt, for så er den jo på 30%
reglen

Inputs please

Leon
---
www.hulstroem.com

Fra : Peter Frost

Dato : 24-04-07 10:12

Leon Hulstroem skrev:
> Motor mæssigt kan de alle jo kører jorden rundt flere gange.
> De er alle galvaniserede.
> De har alle krafter nok til at trække 1250kg båd

Det er faktisk Audi motor i alle 3 ;)

> Design mæssigt kan jeg nok bedst lide 850'eren, men kører den som en
> traktor. Er den tung og stor ?

Nu har jeg ikke kørt en Audi, men 850'eren syntes jeg er utrolig sporty, men
alligevel er den tung nok så den ligger super godt på motorvejen ! Så nej,
syntes ikke den er stor og tung, og slet ikke i forhold til min mors 940
Turbo, dét er en traktor...

> Jeg har kikket lidt på markede i DK og det ser ud til at jeg må finde en
> uden afgift, hvis den ikke skal have gået over 200kkm.
>
> Prisklassen er 50-70kkr med afgift, så vi havner nok i årg. 92-96

Skal jeg være ærlig så får du ikke meget 850 til de penge... Du skal ihvert
fald på regne mere end 300.000 km eller nogle reperationer ! Og mine
erfaringer siger mig du skal holde dig fra 91-93, og automatgear (vedmindre
det er helt nyt)! :D

Men byder du 110.000 kr for min, så det din så snart vi har været på
motorkontoret, og jeg har checken i hånden ;)

> Men så lige en ting !!! en Audi80 og 100 må være under 95% reglen, men
> hvad med Volvo'en sniger den sig over 2000kg totalt, for så er den jo på
> 30% reglen

Min egen som er en Sedan fra 94, GLT dvs 170 hk, har en totalt vægt på 1850
mener jeg, i hvert fald lige der omkring. Og den må trække 1600 kg... De
regner du skriver om ved jeg ikke hvad er ;) Men mon ikke Niels kan komme
med nogle flere positive ting om 850'eren ?

I øvrigt er jeg faktisk overrasket over reservedels priserne...
www.spare-parts.dk

Jeg ville ikke være i tvivl... 850 ! :)

-Peter

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 24-04-07 11:17

> Det er faktisk Audi motor i alle 3 ;)

Javoll ja

> [...]
>
> Men byder du 110.000 kr for min, så det din så snart vi har været på
> motorkontoret, og jeg har checken i hånden ;)

Overså du ordet "van" !?!?

> [...]
> De regler du skriver om ved jeg ikke hvad er ;) Men mon ikke Niels kan
> komme med nogle flere positive ting om 850'eren ?

St.car er sikkert lidt tungere !!! (95% under 2000kg total og 30% 2-3000kg
total)

-Leon

Fra : Peter Frost

Dato : 24-04-07 14:06

Leon Hulstroem skrev:
> Overså du ordet "van" !?!?

Ja, det gjorde jeg ! :)

> St.car er sikkert lidt tungere !!! (95% under 2000kg total og 30% 2-3000kg
> total)

100 kg, ja...