indsætte en række i excel
Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 29-04-07 23:27

Efter at have købt en Office 2007-pakke vil jeg som sædvanligt bruge Excels
regneark, men når jeg som så mange gange før vil indsætte en række, får jeg
følgende kryptiske besked: "Kan ikke flytte objekter ud af regnearket."

Jeg har hverken konverteret til det nye format eller andet, og at indsætte
en række burde jo være ren rutine. Hvorfor protesterer den?

mvh.

Flemming

Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 30-04-07 01:47

Nu har jeg prøvet at indsætte en række på den gamle computer, der kører
Office 2000. Ingen problemer, men straks jeg flytter en Excel-fil over på
den nye, der kører Office 2007, er den gal (OG JEG HAR IKKE KONVERTERET
FILEN PÅ NOGEN MÅDE).

Hvad kan en sætning som "Kan ikke flytte objekter ud af regnearket" mon
hedde på engelsk. Måske var det et forsøg værd at Google.

Da det er er OEM-version, giver Micrsoft ingen fri support. Heller ikke selv
om problemet var der omgående. Og gør brug af regneark komplet umuligt.

mvh.

Flemming

"flemming chr. nielsen" <flemming.chr.nielsen@webspeed.dk(remove)> skrev i
meddelelsen news:46351cea$0$13942$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Leo Heuser

Dato : 30-04-07 05:28

"flemming chr. nielsen" <flemming.chr.nielsen@webspeed.dk(remove)> skrev i
en meddelelse news:46353e01$0$14022$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]

> Da det er er OEM-version, giver Micrsoft ingen fri support. Heller ikke
> selv om problemet var der omgående. Og gør brug af regneark komplet

Hej Flemming

Prøv at kigge på:
http://groups.google.dk/groups?as_q=&num=50&scoring=r&hl=da&as_epq=can%27t+move+objects&as_oq=&as_eq=&as_ugroup=microsoft.public.excel.*&as_usubject=&as_uauthors=&lr=&as_drrb=q&as_qdr=&as_mind=1&as_minm=1&as_miny=1981&as_maxd=30&as_maxm=4&as_maxy=2007

Hvis strengen går i "kludder", så prøv i gruppesøgning
at søge efter "can't move objects" i grupperne microsoft.public.excel.*

Forhandleren giver vel support?

Leo Heuser

Followup to newsgroup only please.

Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 30-04-07 11:50

Desværre siger Microsofts kryptiske forklaringer mig intet som helst, men
det løber mig unægtelig koldt ned over ryggen ved tanken om, at jeg ikke kan
bruge mine regneark længere.

Microsoft.dk vil have honorar for at hjælpe med en løsning, også selv om de
ikke kan garantere, at der er en løsning.

Foreløbig vil firmaet, der har solgt mig pc'eren + Office 2007 forsøge at
finde du af, hvordan problemet evt. tackles.

Men det er da underligt, at hvis jeg køber en brødrister, og den ikke
virker, så skal jeg ikke betale for at få den til at virke. Med regneak
forholder det sig åbenbart helt anderledes.

Så endnu engang: skulle nogen være løbet ind i det problem, at man ikke kan
indsætte en række i et regnearki Office 2007, når regnearket stammer fra
Office 2000.

mvh.

Flemming

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 30-04-07 17:13

Hej Flemming.

Har du prøvet at oprette en sprit ny fil i 2000, A1: 5, A2: 10.

Åben filen i 2007 og indsært en ny række 2.

Formålet er at få afklaret om det er den pågældende fil der er problemet
eller det er generelt.

Jeg antager begge Excel versioner er DK.

Har du prøvet at få andre til at indsætte en ny række i 2000 filen fil?, i
2003 & 2007.

Hvordan indsætter du iøvrigt en række? (Du bruge måske en genvejstast som
ikke er i 2007)

Hvordan med kolonner, kan de indsættes?

Har du skjulte rækker?

Jørgen Bondesen

"flemming chr. nielsen" <flemming.chr.nielsen@webspeed.dk(remove)> wrote in
message news:4635cb34$0$13989$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 30-04-07 18:27

Jeg har prøvet dit forslag om en ny og simpel fil. Det giver ikke de samme
problemer, og der er ikke problemer med simple regneark, der bare indeholder
tal eller tekst, men så snart der er tale om beregninger og at én celle skal
huske indholdet i en anden, går det åbenbart galt.

Jeg fandt et forslag i en engelsksproget Microsoft-diskussionsgruppe, der
godt nok handlede om (skjulte) kolonner, men ellers lignede til forveksling.
En foreslog at fjerne alle rækker under sine data og alle kolonner til højre
for dem. Han fik stor tak for ideen, men hvordan pokker sletter man et
uendelgt antal rækker og kolonner. Mig bekendt er der et ubegrænset antal
rækker i et regneark. Det er vel kun et spørgsmål om pc'erens hukommelse.

I diskussionsgruppen, som Leo Heuser har henvist til i denne tråd, er der
også en løsningsartikel fra Microsoft, men den overstiger min forstand.

NB: Nej, jeg kan heller ikke indsætte kolonner

hilsen igen

Flemming

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 30-04-07 19:36

Hej Flemming.

Vi kan nu sammenfatte at et nyt regneark (2000) med formler giver problemer
i 2007, når der skal indsættes nye rækker/kolonne.
Hvordan indsætter du en ny række/kolonne?

Der er IKKE uendelig antal rækker i Excel. Det er antallet af ark der er
undelig.

Bare for sjov, kunne du ikke sende mig et nyt 2000 regneark med formler som
giver problem i 2007 når der skal indsættes nye rækker.

Jeg bruger 2003 UK.

message news:46362883$0$13957$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 30-04-07 21:08

He Jørgen - du har fået et privat mail med problemet

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 01-09-07 23:09

Hej Flemming.

Tak.
Jeg kan ikke se jeg har modtaget filen.
Kan jeg få dig til at genfremsende filen?

message news:46364e45$0$13957$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...