Toforskellige index-sider med hvert sit s~
Fra : Kurt G

Dato : 28-04-07 22:32

Jeg skal lave en hjemmeside på to sprog.

Jeg har tænkt mig, at den skal bestå af en index-side med tre rammer.
I venstre side en menu, i toppen en overskrift og endelig til højre selve
indholdsvinduet, som skifter indhold alt efter hvad der vælges i menuen til
venstre.

Alt dette skal laves i to udgaver til hvert sit sprog.

I toppen af menuen er der et flag til at skifte sprog med.

Men hvordan får man skiftet til et nyt rammesæt ved tryk på et flag?

Det, som jeg indtil nu har forsøgt, har blot skiftet indholdet i en af
rammerne, ikke i dem alle på een gang!

Mvh Kurt

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-04-07 22:46

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev :

>Men hvordan får man skiftet til et nyt rammesæt ved tryk på et flag?

target="top".

Men, hvorfor ialverden vil du bruge frames?

Det var noget, man gjorde i det forrige århundrede.

I dag findes der meget bedre måder til at inkludere indhold med.

Se f.eks. http://html-faq.dk/2009.asp og
http://html-faq.dk/2014.asp.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : mc´eren

Dato : 29-04-07 05:38

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
ja ja ja millioner tror på gud, jesus, muhammed, allah og og havd de nu
hedder
og millioner tror på små grønne mars mænd men hvem har nogensinde set nogen
af ?? INGEN
og det er der heller aldrig nogen der kommer til.

og dem som mener at islam er den eneste og sande religion skulle have
stukket
en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :
FUCK MUHAMMED.

(René 1962, vers 1 og 2)
Ateist ikke troende

Fra : Kurt G

Dato : 29-04-07 09:16

Jeg forventede faktisk ikke at få den slags usaglige svar her i usenet!

Mvh Kurt

Fra : enkvinde

Dato : 29-04-07 09:55

> Det, som jeg indtil nu har forsøgt, har blot skiftet indholdet i en af
> rammerne, ikke i dem alle på een gang!

Hej Kurt

Det er egenligt meget nemt, hvis bare man ved hvordan

Når du arbejder med rammesider så er logikken, at rammesiden er en
hovedside, hvor du kan putte andre sider på. På hovedsiden (altså
rammesiden) putter du så nogen undersider på, feks. en menu side, en topside
og en indholdside. Nu har du ikke kun 3 sider, men 4 sider. Nemlig
hovedsiden + 3 undersider.

Hvis du så ønsker at skifte en af undersiderne, så linker du til undersiden
og angiver hvilken ramme du ønsker den skal åbne i. Hvis du derimod ønsker
at skifte alle siderne ud, så skal du linke til en ny hoved/rammeside og jeg
kunne forestille mig, at det er denne rammeside du mangler at oprette og
dermed også at kunne linke til.

Men det er hurtig gjort. Snup en kopi af din indexside og omdøb den til
noget andet end index.htm. Skift så de danske undersider ud med de engelske
og vupsi, du har nu en ny rammeside, bare på et andet sprog. Få så dit flag
til at linke til den side.

God arbejdslyst
Eva

Fra : Kurt G

Dato : 29-04-07 10:17

Det var egentlig, som påpeget, let: jeg skulle blot i destignationsramme
vælge 'Overordnet'.
Tak for svarene.

Mvh Kurt