geforce4 ti 4200 vs GMA X3000 - hvad er be~
Fra : Anders Mølbjerg Lund

Dato : 28-04-07 14:40

Hvad er bedst; nvidia geforce4 TI4200 eller intels onbord GMA x3000 som
blandt andet "følger med" 965G chipsettet.
Sagen er den at jeg lige pt har et TI4200 som jo selvfølgelig er AGP. Men
jeg skal bruge et nyt bundkort og en ny processor. Jeg spiller absolut ikke.
Så jeg vil ikke invistere i et nyt PCI-E grafikkort. Men skal jeg lede efter
et bundkort med AGP så jeg kan fortsætte med mit gamle grafikkort, eller
skal jeg nuppe et Gigabyt 965G som har onbord grafik.
Hvordan er jeg stillet bedst?

Mvh
Anders Lund

Fra : Desserten

Dato : 28-04-07 17:15

"Anders Mølbjerg Lund" <06amlSLETDETTE@nanostud.aau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "følger med" 965G chipsettet.
> Sagen er den at jeg lige pt har et TI4200 som jo selvfølgelig er AGP. Men jeg skal bruge

Jeg nærmer mig de 50, men spiller stadig pc'spil til den store guldmedalje, så når jeg
ser sådan et indlæg som dit "jeg spiller absolut ikke" så tænker jeg....hold da op, gad
vide om man bliver blind af at spille ( pc spil altså, jeg ved godt hvad I tænker og det
var med fuld overlæg ) for jeg føler mig sgu lidt stødt ............. er det virkeligt så
slemt at spille pc'spil ??

Fra : Lasse Jensen

Dato : 16-05-07 18:32

Desserten wrote:

> [...]
> af at spille ( pc spil altså, jeg ved godt hvad I tænker og det var med
> fuld overlæg ) for jeg føler mig sgu lidt stødt ............. er det

Ja... hver gang jeg får en dille med et eller andet spil, senest Settlers II
10. year anniversary edition, bliver kæresten pisse sur efter ikke at have
set mig en 3 - 4 dage. Det er da en grund til absolut ikke at spille. Hvem
ved, måske er Anders' dame værre end min.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 29-04-07 08:16

> [...]
> lede efter et bundkort med AGP så jeg kan fortsætte med mit gamle
> grafikkort, eller skal jeg nuppe et Gigabyt 965G som har onbord grafik.

TI4200 slår GMA x3000 i 3D Mark - men det er jo ligegyldigt da du ikke
spiller.
Men der er kun almindelig VGA udgang på Gigabyte 965G bundkortet.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 29-04-07 11:32

Anders Mølbjerg Lund wrote:
> [...]
> mit gamle grafikkort, eller skal jeg nuppe et Gigabyt 965G som har
> onbord grafik. Hvordan er jeg stillet bedst?

Jeg har også et TI4200 kort. Kan det slæbe et 22"widescreen i1680x1050?
Hvis jeg ser i nVidias skærmopløsning er det højeste 1600x1024.

mvh
Henning

Fra : Jens Jensen

Dato : 16-05-07 17:52

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i en meddelelse

> Jeg har også et TI4200 kort. Kan det slæbe et 22"widescreen i1680x1050?
> Hvis jeg ser i nVidias skærmopløsning er det højeste 1600x1024.

Mit TI4400 har trukket Dell's 24 " i 1920*1200 uden problemer.

Desværre er det på vej i graven pga ramfejl.

MVH CP

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-05-07 02:37

Jens Jensen wrote:
> "Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i en meddelelse

> Mit TI4400 har trukket Dell's 24 " i 1920*1200 uden problemer.
>
> Desværre er det på vej i graven pga ramfejl.

Nå, ok. Har købt den famøse skærm og det TI4200 kan ikke slæbe en
22"widescreen. Kortet kunne kun levere 1360x765 ved VDI og på på den
analoge udgang som jeg har beskrevet oven for. Det så ud af h...til.
Har investeret i en FX 5200 og det spiller.

mvh
Henning