Blindt rør
Fra : _Kwark

Dato : 04-07-01 01:41

Hej NG.

Min knallerts udstødning har et ekstra rør
som ender blindet.

Hvad er det for et rør ?
Hvilken gavn gør det ?
Hvad sker der vi jeg fjerner det og dækker huldet til ?

Hilsen Traun

Fra : Thomas

Dato : 04-07-01 04:43

Et blindrør gør det at der ikke kommer det tryk på udstødningen som
fabrikken har tiltænkt =Efekttab det er det samme som en plumpbering. Hvis
du skærer det af og og svejser en plade i bunden af røret og der efter
svejser røret på igen så får du en højere top fart. jeg vil tro en 10-15
km/t.

mvh. Thomas.B

Fra : Kristian

Dato : 04-07-01 11:13

For mit vedkommende gav det 10 km/t mere samt et væsentlig bedre optræk! Det
kan anbefales!

Fra : Mikkel

Dato : 04-07-01 16:50

> Min knallerts udstødning har et ekstra rør
> som ender blindet.
>
> Hvad er det for et rør ?
> Hvilken gavn gør det ?
> Hvad sker der vi jeg fjerner det og dækker huldet til

Jeg tvivler på at det er det, men det KAN også være et resonansrør... Det er
set på en del 'billigere' biler for at designe lyden, men det lyder mere
sandsyneligt hvad de andre har svaret....