Hvor gammel er Spam??
Fra : Mr. Mox

Dato : 27-04-07 06:52

Jeg er begyndt at få spam der er dateret fra 1990, mon SPAM kunne findes
på andet end dåser dengang???
Mvh Mr. Mox

Fra : Max

Dato : 27-04-07 07:15

Hej Mr. Mox

> Jeg er begyndt at få spam der er dateret fra 1990, mon SPAM kunne
> findes på andet end dåser dengang???

Ja, begrebet SPAM i elektronisk form stammer fra de gamle Chat-rooms
i starten af firserne.

--
Mvh Max

Fra : Peter Makholm

Dato : 27-04-07 07:49

"Mr. Mox" <svargruppen@nrdc.dk> writes:

> Jeg er begyndt at få spam der er dateret fra 1990, mon SPAM kunne
> findes på andet end dåser dengang???

http://en.wikipedia.org/wiki/Spam_%28electronic%29#History

//Makholm

Fra : Jakob Bøhm

Dato : 27-04-07 09:42

Mr. Mox wrote:
> Jeg er begyndt at få spam der er dateret fra 1990, mon SPAM kunne findes
> på andet end dåser dengang???
> Mvh Mr. Mox

Mange Spam-ere snyder med datoen i håb om at komme til a stå øverst
eller nederst i dit mailprogram. Jeg har set megen spam dateret flere
måneder ud i fremtiden, og nu er de så begyndt med fortiden...

Som modforanstaltning sætter jeg mit mailprogram til at sortere efter
hvornår JEG modtog mailen, så kommer de fejldaterede mails ind på rette
plads.

--
Jakob Bøhm, M.Sc.Eng. * jb@danware.dk * direct tel:+45-45-90-25-33
Danware Data A/S * Bregnerodvej 127 * DK-3460 Birkerod * DENMARK

Fra : Michael Zedeler

Dato : 27-04-07 19:25

Mr. Mox skrev:
> Jeg er begyndt at få spam der er dateret fra 1990, mon SPAM kunne findes
> på andet end dåser dengang???

Jeg fik mine første spam-emails omkring 1991 eller 1992, så det er da
sikkert så gammelt. Men at du har modtaget en mail nu, der er dateret
1990 betyder ikke at det er fra den tid.

Mvh. Michael.

Fra : Carl Drud

Dato : 27-04-07 19:38

http://www.templetons.com/brad/spamterm.html