Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Problemer med Nvidia 7950 gt
Fra : Benny

Dato : 27-04-07 14:01

Jeg har en fejl, som jeg ikke kan rette. Jeg har lige købt et Asus Nvidia
7950 gt 512Mb ram til min computer og nu har jeg diverse farveklatter i alle
mine spil. Jeg køre med 2 harddiske og de har hvert deres eget styrsystem.
C:/ er Vista prem 32bit.
D:/ er XP SP2.
Jeg har installeret vista driver (32bit) på C drevet. Har installeret XP
driver på D dreveet. Jeg havde ikke denne fejl, på det gamle kort (Nvidia
6600 med 256Mb ram)

Alt er opdateret.
system.
CPU Athlon 64x2 4600+
Ram 2Gb
C:/ 400Gb
D:/ 160Gb
Benny

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 28-04-07 08:11

"Benny" <benny31@fjerndetteord.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> driver på D dreveet. Jeg havde ikke denne fejl, på det gamle kort (Nvidia

Det kunne være et varmeproblem - hvad er temperaturen på kortet idle/load?
Det kunne også være din PSU ikke kan levere den ekstra strøm dit nye kort
bruger - hvilken PSU har du? (jeg går ud for du har tilsluttet PCI-express
stikket bagerst på kortet).

Fra : Benny

Dato : 29-04-07 12:06

Fra : Benny

Dato : 29-04-07 12:11

> [...]
> bruger - hvilken PSU har du? (jeg går ud for du har tilsluttet PCI-express

Jeg bruger PCI-E og har tilsluttet ekstra power til kortet via stikket i
enden. jeg kan ikke huske hvor stor min PSU er, men den er på minimum 400w.
Jeg ved ikke hvor jeg skal finde de sidste oplysninger. er ikke vandt til at
indstille grafikkort. og tør ikke rigtigt at pille i BIOS.
Benny

Fra : sls\(2770\)

Dato : 29-04-07 20:16

> [...]
> Jeg ved ikke hvor jeg skal finde de sidste oplysninger. er ikke vandt til
> at indstille grafikkort. og tør ikke rigtigt at pille i BIOS.

har du prøvet med andre drivere til grafikkortet? Evt. nogle lidt ældre...
Hvor varmt bliver dit grafikkort? Det kan du se i egenskaber for
grafikkortet...

// Sid