True Image hastighed.
Fra : Bjarne K.

Dato : 26-04-07 19:57

Er der nogen der har nogle tal for hvor lang tid det tager at smide f.eks en
giga over på et ekstern usb drev, hvis man bruger image funktionen, når
programmet er startet fra boot cd'en.
Måske både tal for uncompressed og compressed
Jeg tænker her på den nyeste version af Acronis True Image.

Jeg troede lige jeg havde fundet en på noget smart ved at lave en barts
bootcd med den ghost jeg har. Det virker da også, men problemet er bare den
at den påstår at det vil tage 129 timer at lave et image af min egen hd over
på usb, og det er jo lidt lang tid at vente.

På forhånd tak.

Bjarne K.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 26-04-07 20:08

On Thu, 2007-04-26 at 20:57 +0200, Bjarne K. wrote:
> [...]
> programmet er startet fra boot cd'en.
> Måske både tal for uncompressed og compressed
> Jeg tænker her på den nyeste version af Acronis True Image.

USB er flaskehalsen...du kan nok bruge USB diskens normale overførelses
hastighed til din udregningen.

> [...]
> at den påstår at det vil tage 129 timer at lave et image af min egen hd over
> på usb, og det er jo lidt lang tid at vente.

Hvor stor er den disk du lavet et image af?

Ellers lyder som den fejl jeg beskriver i:

http://groups.google.com/group/dk.edb.sikkerhed/msg/fd157e852687c465

Husk at test din backup!!!

Du kan evt. lave en fuld backup, dvs. block for block.

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-07 21:13

Christian E. Lysel wrote:

> Hvor stor er den disk du lavet et image af?
>
> Ellers lyder som den fejl jeg beskriver i:
>
> http://groups.google.com/group/dk.edb.sikkerhed/msg/fd157e852687c465
>
> Husk at test din backup!!!

Det problem du beskriver der har jeg ikke oplevet med f.eks True
Image... jeg har testet på nogle have vrede SQL servere og det har ikke
været et problem.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 26-04-07 21:58

On Thu, 2007-04-26 at 22:13 +0200, "Claus Albæk (Kbh.)" wrote:

> Det problem du beskriver der har jeg ikke oplevet med f.eks True
> Image... jeg har testet på nogle have vrede SQL servere og det har ikke
> været et problem.

Enig. Det er også "kun" set med ghost.

Fra : Ole C

Dato : 26-04-07 21:56

Bjarne K. skrev blandt andet:

> [...]
> Måske både tal for uncompressed og compressed
> Jeg tænker her på den nyeste version af Acronis True Image.

Hos mig tager det True Image 6-7 minutter at lave et image af mit C-drev på
cirka 7 Gb til en ekstern harddisk via USB 2.0.
Den anden vej små 20 minutter.

--
vh
Ole C.

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-04-07 07:59

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> wrote in message
> Hos mig tager det True Image 6-7 minutter at lave et image af mit C-drev
> på cirka 7 Gb til en ekstern harddisk via USB 2.0.
> Den anden vej små 20 minutter.

Og det er når du kører programmet fra bootdisken ?? Det er vigtigt, for jeg
skal bruge det til noget specielt.

I mit tilfælde tog det næsten en time pr Gb med ghost. Det er en gammel
version, så den har måske drivere der ikke fungere ordentligt med USB2.0.
Men de hastigheder du har målti T.I., har fået mig overbevist om at springe
på Acronis vognen.

Bjarne K.

Fra : Ole C

Dato : 27-04-07 08:20

Bjarne K. skrev blandt andet:

> Og det er når du kører programmet fra bootdisken ?? Det er vigtigt,
> for jeg skal bruge det til noget specielt.

Ja - og med standardkompression.

--
vh
Ole C.

Fra : Ole C

Dato : 27-04-07 08:25

Ole C skrev blandt andet:

> Ja - og med standardkompression.

Prøv også lige at læse tråden "Virker norton Ghost 9.0 i Vista ?" fra d.
24.4.

--
vh
Ole C.

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-04-07 08:45

> Prøv også lige at læse tråden "Virker norton Ghost 9.0 i Vista ?" fra d.
> 24.4.
>
> --
> vh
> Ole C.

Takker for hjælpen, og jeg vil prøve at kigge på den anden tråd.

Bjarne K.