Er at være website affiliate et erhverv ?
Fra : brianbrandt

Dato : 24-04-07 19:38

Jeg kunne godt tænke mig, at forhøre mængden om, hvordan det at være
affiliate for forskellige firmaer på nettet bliver betragtet...
Ser folk på det som den nemme løsning for at have en webshop?
Ser folk på det som en irriterende markedsføring på nettet, en slags
spam markedsføring, (tænker lidt på adwords)

Jeg selv har en hjemmeside, hvor jeg informerer om et af mine
interesse områder, og derunder har jeg lidt forskellige affiliate
programmer, hvor jeg kan tjene en ekstra skilling... er det at føre
folk bag lyset, eller er det okay, nu hvor jeg kommer med lidt
erfaringer og oplysninger ?

Jeg har bare gået og tænkt på, om folk synes det mindede om "Direkt
Salg" (aka pyramide spil), eller om det efterhånden er blevet en reel
måde at tjene penge på ?

mvh Brian Brandt-Madsen

-------------------
Tips og erfaringer omkring Online Poker
http://www.kongepoker.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-04-07 20:12

Den 24-04-07 20.37 skrev brianbrandt følgende:

> [...]
> programmer, hvor jeg kan tjene en ekstra skilling... er det at føre
> folk bag lyset, eller er det okay, nu hvor jeg kommer med lidt

Hvis du fortæller åbenlyst, at du tjener på henvisninger, fører du ingen
bag lyset. De besøgende må så selv vurdere, om henvisningerne for penge
påvirker din uafhængighed, hvis det ellers kan være aktuelt.

Når du beskæftiger dig med poker, skal du selvfølgelig lige være
opmærksom på, at hvis du reklamerer for eller henviser til udenlandske
spillesteder, hvor der spilles om penge, kan du meget vel overtræde loven.

Og nu vi har loven inde i billedet, så skal du selvfølgelig opgive din
fortjeneste til skattevæsenet.

> -------------------
> Tips og erfaringer omkring Online Poker
> http://www.kongepoker.dk

Du bør bruge en rigtig signaturadskiller, den beståer af to
bindestreger, et mellemrum og et linjeskift, se nedenfor. Uden en rigtig
signaturadskiller risikerer du at blive skældt ud for at reklamere.
Signaturadskilleren har desuden den fordel, at de fleste nyhedslæsere
ikke medtager den og det efterfølgende, når der svares på indlæg.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Synkroniser dine data med Allway Sync. Programmet kan synkronisere