ACCES BLOCK
Fra : Max

Dato : 24-04-07 10:56

Hej

Jeg kan i loggen på min Firewall se at den en gang
i sekundet ACCES BLOCKER 62.61.133.92:5060

Hvad gør man ved sådan noget ?

--
Mvh Max

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-04-07 11:19

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> crashed Echelon writing

> Jeg kan i loggen på min Firewall se at den en gang
> i sekundet ACCES BLOCKER 62.61.133.92:5060

62.61.133.92 = Arrownet

5060, du skriver intet om det er TCP eller UDP, eller rettere din firewall
gør ikke. Men UDP 5060 er SIP

> Hvad gør man ved sådan noget ?

Gør man noget?? Skal du ikke være glad for at din firewall blokerer for
det? Eller du har måske lavet en fejl i din opsætning?

--
Bjarke Andersen

Fra : Max

Dato : 24-04-07 11:58

Hej Bjarke

> Gør man noget?? Skal du ikke være glad for at din firewall blokerer
> for det? Eller du har måske lavet en fejl i din opsætning?

Jeg var bare generelt inetresseret i hvad det evt. kunne være
og om jeg kunne gøre eller jeg havde gjort noget forkert. Men
nu er det stoppet efter 5 timer og loggen ser normalt ud igen.

Takker for info.

--
Mvh Max

Fra : Jakob Bøhm

Dato : 24-04-07 12:09

Bjarke Andersen wrote:
> "Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> crashed Echelon writing

> 62.61.133.92 = Arrownet
>
> 5060, du skriver intet om det er TCP eller UDP, eller rettere din firewall
> gør ikke. Men UDP 5060 er SIP

1. Hvis du har IP-telefoni af en eller anden slags er der nogen der
prøvede at ringe til dig, men gav op efter 5 timer. Hvis din IP-telefon
er tilsluttet uden om computeren er pakkerne blevet sendt hen til den
forkerte kasse (computer i stedet for telefon) efter de kom ind i huset
til dig.

2. Hvis du ikke har IP-telefoni, men har en dynamisk IP kan det være den
forrige bruger af din IP-adresse der havde IP-telefoni. Efter 5 timers
forgæves opringning opdagede den maskine der stod hos arrownet at det
var galt IP-nummer og stoppede.

3. På mange IP-telefoner kan man direkte dreje en IP-adresse, måske har
nogen drejet galt nummer.

4. Hvis din bredbåndsudbyder tilbyder IP-telefoni kan det være et eller
andet der prøvede at se om du var koblet på.

--
Jakob Bøhm, M.Sc.Eng. * jb@danware.dk * direct tel:+45-45-90-25-33
Danware Data A/S * Bregnerodvej 127 * DK-3460 Birkerod * DENMARK

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-04-07 12:28

=?ISO-8859-15?Q?Jakob_B=F8hm?= <jb@danware.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> forrige bruger af din IP-adresse der havde IP-telefoni. Efter 5 timers
> forgæves opringning opdagede den maskine der stod hos arrownet at det

Jeg bruger ikke IP-telefoni men mobiltelefon. Jeg har statisk adresse.

Bemærk hvem du svarer.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jakob Bøhm

Dato : 24-04-07 13:17

Bjarke Andersen wrote:

> Bemærk hvem du svarer.

Undskyld forvirringen, svaret var selvfølgelig til dig, men jeg byggede
videre på et citat fra Max.

Fra : Max

Dato : 24-04-07 13:21

Hej Jakob

> Undskyld forvirringen, svaret var selvfølgelig til dig, men jeg
> byggede videre på et citat fra Max.

Men jeg kan så sige at jeg har statisk IP og ingen IP telefoni.

--
Mvh Max

Fra : Kent Friis

Dato : 24-04-07 15:49

Den 24 Apr 2007 11:27:49 GMT skrev Bjarke Andersen:
> =?ISO-8859-15?Q?Jakob_B=F8hm?= <jb@danware.dk> crashed Echelon writing

> Jeg bruger ikke IP-telefoni men mobiltelefon. Jeg har statisk adresse.

Så må vi konkludere at det er en der har fået forkert nummer.

Ikke ligefrem en ny opfindelse

Mvh
Kent

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-04-07 19:01

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> crashed Echelon writing

> Så må vi konkludere at det er en der har fået forkert nummer.
>
> Ikke ligefrem en ny opfindelse

Igen, det er ikke mig som har problemet, tjek hvem I svarer.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kent Friis

Dato : 24-04-07 20:39

Den 24 Apr 2007 18:01:20 GMT skrev Bjarke Andersen:
> Kent Friis <nospam@nospam.invalid> crashed Echelon writing

> Igen, det er ikke mig som har problemet, tjek hvem I svarer.

Og jeg havde endda ekstra checket... Men jeg må jo have set forkert
alligevel

Mvh
Kent

Fra : Max

Dato : 25-04-07 06:53

Hej Kent

> Og jeg havde endda ekstra checket... Men jeg må jo have set forkert
> alligevel

Det er som med det forkerte nummer :)

Forøvrig er det noget vrøvl og sige det med det forkerte nummer,
man har jo fået det nummer man drejer :)

--
Mvh Max

Fra : ruwaldo

Dato : 25-04-07 08:37

> man har jo fået det nummer man drejer :)
>

> Mvh Max

Nemli - som Storm P, engang har sagt.: Der burde findes en telefonbog,
over forkerte telefon-numre....

ruwaldo

Fra : Kent Friis

Dato : 25-04-07 18:04

Den Wed, 25 Apr 2007 07:53:06 +0200 skrev Max:
> Hej Kent

> Det er som med det forkerte nummer :)
>
> Forøvrig er det noget vrøvl og sige det med det forkerte nummer,
> man har jo fået det nummer man drejer :)

Ja, men det kan jo godt være det forkerte nummer alligevel.

Det er sikkert sket for en del, man går i byen og møder en sød
pige, og får til sidst hendes telefonnummer. Men næste dag når man
prøver at ringe, er det sg* den lokale bager man får fat i.

Så selvom man troede man havde fået hendes telefonnummer, har man
altså fået et forkert nummer.

Hvornår har du iøvrigt sidst *drejet* et telefonnummer?

Mvh
Kent

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-04-07 18:42

> [...]
> prøver at ringe, er det sg* den lokale bager man får fat i.
>
> Så selvom man troede man havde fået hendes telefonnummer, har man

Er du sikker??

--
Bjarke Andersen

Fra : Max

Dato : 26-04-07 06:59

Hej Kent

> Så selvom man troede man havde fået hendes telefonnummer, har man
> altså fået et forkert nummer.

Jeg er da sikker på at du har fået det rigtige nummer :)

> Hvornår har du iøvrigt sidst drejet et telefonnummer?

I går.

--
Mvh Max

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-04-07 18:43

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> crashed Echelon writing

> Forøvrig er det noget vrøvl og sige det med det forkerte nummer,
> man har jo fået det nummer man drejer :)

Virker en drejetelefon overhovedet over IP?

--
Bjarke Andersen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-04-07 18:52

On 2007-04-25, Bjarke Andersen <bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

> Virker en drejetelefon overhovedet over IP?

Det kan den sagtens.

--
Andreas

Fra : Jakob Bøhm

Dato : 24-04-07 11:27

Max wrote:
> Hej
>
> Jeg kan i loggen på min Firewall se at den en gang
> i sekundet ACCES BLOCKER 62.61.133.92:5060
>
> Hvad gør man ved sådan noget ?

1. Når det er så konsekvent er det næppe en person der prøver at gemme
sig eller lave ulykker med vilje, så det er dumt at ringe til politiet.

2. Prøv at se om noget på din maskine faktisk lytter på port 5060 ved at
åbne et (Windows eller Unix) kommandoprompt og taste

netstat -a -n

hvis der står 5060 på en af linierne er der noget på din maskine som
forsøger at modtage disse pakker, men ikke får lov. Find ud af hvad det
er og stop det (det er ikke pænt over for hr. 62.61.133.92 at bede ham
om pakker du bare smider væk).

3. Prøv at slå 62.61.133.92 op med følgende kommandoer:
nslookup 62.61.133.92
tracert 62.61.133.92 (traceroute -I 62.61.133.92 på Unix)
whois 62.61.133.92
www.dnsstuff.com og slå 62.61.133.92 op der

en af disse burde give dig en idé om hvem 62.61.133.92 er, så du
HØFLIGT kan bede vedkommende om at finde det løbske program og stoppe det.

4. Somme tider er der ikke andet at gøre end at ignorere støjen.

Fra : Max

Dato : 24-04-07 12:00

Hej Jakob

> 1. Når det er så konsekvent er det næppe en person der prøver at gemme
> sig eller lave ulykker med vilje, så det er dumt at ringe til
> politiet.

Det var nu heller intet i den retning jeg tænkte på.

> 2. Prøv at se om noget på din maskine faktisk lytter på port 5060 ved
> at åbne et (Windows eller Unix) kommandoprompt og taste
>
> netstat -a -n

Jeg kan så se at der ingen steder står noget med 5060.

> 4. Somme tider er der ikke andet at gøre end at ignorere støjen.

Ok, jeg takker for info.

--
Mvh Max