Virker norton Ghost 9.0 i Vista ?
Fra : Per

Dato : 24-04-07 08:39

Hej Ng!

Nogen der har erfaring med om Norton Ghost 9.0 virker sammen med Vista ?

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Lasse Andersen

Dato : 24-04-07 11:12

> Nogen der har erfaring med om Norton Ghost 9.0 virker sammen med Vista ?

Det gør den ikke og det er desværre det samme med Norton Ghost 10.
Bedste alternativ er Acronis True Image, som både kører under XP og Vista.
True Image fungerer ligeså godt som Norton Ghost.

Kig evt. her http://www.acronis.com/

Mvh, Lasse.

Fra : Per

Dato : 25-04-07 05:20

Lasse Andersen wrote:

> [...]
> Bedste alternativ er Acronis True Image, som både kører under XP og
> Vista. True Image fungerer ligeså godt som Norton Ghost.

Mange tak for svar Lasse.

Mvh. Per

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 07:52

Lasse Andersen wrote:

> [...]
> Bedste alternativ er Acronis True Image, som både kører under XP og
> Vista. True Image fungerer ligeså godt som Norton Ghost.

Det er vidst en underdrivelse :)

Fra : Thore

Dato : 25-04-07 09:21

On Tue, 24 Apr 2007 12:11:45 +0200, "Lasse Andersen"
<bredgade7b@remove.mail.dk> wrote:

> [...]
>Bedste alternativ er Acronis True Image, som både kører under XP og Vista.
>True Image fungerer ligeså godt som Norton Ghost.

Det er ikke mig, der er OP, men:

Ved backup af min C: partition tager det 2 min. 40 sek. med Ghost 2003
Ved backup af min C: partition tager det 6 min. 22 sek. med Acronis TI

Just FYI

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-04-07 09:22

Thore <dinotec@mail.invalid> crashed Echelon writing

> Ved backup af min C: partition tager det 2 min. 40 sek. med Ghost 2003
> Ved backup af min C: partition tager det 6 min. 22 sek. med Acronis TI

Begge uden compression?

--
Bjarke Andersen

Fra : Thore

Dato : 26-04-07 16:00

On 25 Apr 2007 08:22:21 GMT, Bjarke Andersen <bjarke.andersen@gmail.com>
wrote:

>Thore <dinotec@mail.invalid> crashed Echelon writing

>Begge uden compression?

Nej begge med default compression (fast)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-04-07 21:58

> Nej begge med default compression (fast)

Prøv at lave testen uden, de kan anvende 2 forskellige algoritmer hvilket
ændrer udfaldet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-04-07 10:58

Per skrev:

> Nogen der har erfaring med om Norton Ghost 9.0 virker sammen med
> Vista ?

Nej, men Norton Save & Restore 2.0 gør.
<http://www.symantec.com/home_homeoffice/products/overview.jsp?pcid=br&pvid=nsr20>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 25-04-07 11:04

On Wed, 2007-04-25 at 10:20 +0200, Thore wrote:
> Ved backup af min C: partition tager det 2 min. 40 sek. med Ghost 2003
> Ved backup af min C: partition tager det 6 min. 22 sek. med Acronis TI

Hvad fylder C partitionen og hvad fylder imaget i begge tilfælde?

Fra : Thore

Dato : 26-04-07 16:00

On Wed, 25 Apr 2007 12:04:06 +0200, "Christian E. Lysel"
<christian@examples.net> wrote:

>Hvad fylder C partitionen og hvad fylder imaget i begge tilfælde?

C-partitionen fylder (set med DiscoCommander) ca. 3,5GB
Med Acronis fylder imaget 1784887KB - altså knap 1,8GB
Med Ghost fylder 1829822KB - altså godt 1,8GB

Helt friske tal, dog med små rettelser:

Ghost 2 min. 50 sek.
Acronis 6 min. 15 sek.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 26-04-07 22:23

On Thu, 2007-04-26 at 20:57 +0000, Bjarke Andersen wrote:

> Prøv at lave testen uden, de kan anvende 2 forskellige algoritmer hvilket
> ændrer udfaldet.

Er forskellen ikke i valget af OS? Ghost bruger DOS, og Acronis bruger
Linux...Linux driveren bør evt. få nogle bedre parametre til dens IDE
driver.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-04-07 07:38

"Christian E. Lysel" <christian@examples.net> crashed Echelon writing

> Er forskellen ikke i valget af OS? Ghost bruger DOS, og Acronis bruger
> Linux...Linux driveren bør evt. få nogle bedre parametre til dens IDE
> driver.

Det kan sagtens osse være det, men en retfærdig test ville stadig være uden
komprimering.

--
Bjarke Andersen