Peter Jerichau-Christensen
Fra : Ukendt

Dato : 12-04-07 11:59

Jeg er igang med at læse J. C. Christensens (ganske interessante) dagbøger.
Undervejs beretter han om et møde med en person, som forvekslede ham med
Departementschef Peter Jerichau-Christensen. Det var tilsyneladende ikke
første gang han blev forvekslet med Jerichau.

Nu tænker jeg så, om nogen mon ligger inde med et billede af
departementschefen? Det kunne være skægt at se hvor meget de egentlig
lignede hinanden. Måske der er en illustration i ældre skrifter om
postvæsenet eller embedsstanden ca. 1900-1910?

Venlig hilsen,

Thomas
http://www.frandzen.com

Fra : Hugh Watkins

Dato : 12-04-07 21:26

Thomas Frandzen wrote:

> [...]
> lignede hinanden. Måske der er en illustration i ældre skrifter om
> postvæsenet eller embedsstanden ca. 1900-1910?

prov det Konglige Bibliotek portrait samling og Rigsarkivets foto samling

Hugh W

--

a wonderful artist in Denmark
http://www.ingerlisekristoffersen.dk/

Beta blogger
http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

old blogger GENEALOGE
http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Ib Molbech

Dato : 12-04-07 21:47

Der findes et billede på Det kongelige Bibliotek, men det er ikke on-line.
Det betyder, at du godt kan få det at se ved personligt fremmøde, men du må
ikke få kopi'er.
De kan købes, og så vidt jeg husker, er de dyre.

Mvh
Ib Molbech