Hjælp til Tydning søges
Fra : Sven Hansen

Dato : 10-03-07 13:13

Hej NG

Hjælp til Tydning søges

Har lagt et billede i dk.Binaer.historie ....Kan ikke tyde dette vejnavn og
slet ikke finde et der ligner i FT 1916 Kbh. på AO.. ?ildusgade

Håber i kan hjælpe mig..
--
Mvh. Sven Hansen
E-mail: sven@hansen.tdcadsl.dk

Fra : M. Sørensen

Dato : 10-03-07 14:00

Hej!
Jeg tror, der skal stå Vildersgade.
MVH, M. Sørensen

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 10-03-07 16:04

Jo, det er Vildersgade.
Der ligger et Vilders/Wildersgade lige først på Amager.
Hilsen Flemming.

Fra : Michael Erichsen

Dato : 10-03-07 17:29

Flemming Svendsen wrote:
> Jo, det er Vildersgade.
> Der ligger et Vilders/Wildersgade lige først på Amager.
> Hilsen Flemming.

Det ligger nu på Christianshavn, ikke på Amager. Vor Frelser Sogn? Eller
Christianskirken? Mit gamle stamværtshus, Fingerbøllet, ligger der
sikkert endnu

Mvh Michael Erichsen

Fra : Sven Hansen

Dato : 11-03-07 13:25

Hej Ng

Tak for hjælpen.....Fandt ham også på adressen som skomager...Har snydt mig
at skulle kigge efter en gade der starter med et W

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 11-03-07 16:46

> [...]
> Christianskirken? Mit gamle stamværtshus, Fingerbøllet, ligger der sikkert

Nå?
Jeg var af den mening at når man over knippelsbro, (eller en af de andre
broer, var man ude på øen Amager, men det er man måske slet ikke?
Kender ikke Fingerbøllet, men mener at huske noget der hed "Stærkodder".
Flemming

Fra : Michael Erichsen

Dato : 11-03-07 17:52

Flemming Svendsen wrote:
> [...]
> broer, var man ude på øen Amager, men det er man måske slet ikke?
> Kender ikke Fingerbøllet, men mener at huske noget der hed "Stærkodder".

Fra Langebro er man direkte på Amager (Islands Brygge-kvarteret).

Fra Knippelsbro er man på Christianshavn, som er ren opfyldning fra Chr.
IV's tid og senere. Fortsætter man lige ud ad Torvegade, krydser man
voldene og voldgraven og er først da på Amager (kvarteret Amagerbro,
derefter Sundby).

Christianshavnerne er _meget_ beslutsomme om, at de ikke er Amagerkanere.

Mvh Michael

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 11-03-07 18:00

> [...]
> derefter Sundby).
>
> Christianshavnerne er _meget_ beslutsomme om, at de ikke er Amagerkanere.

------------
OK, det har jeg aldrig spekuleret på, men på et detailkort kan jeg se det
nu.
Godkendt.
Flemming

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 12-03-07 00:38

Og vi Amagerkanere er meget beslutsomme om at Christianshavn ikke er Amager
8-D

Venligst Jytte - 2770

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 12-03-07 09:11

"Jytte Frank Dekov" <jytte.dekov@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Og vi Amagerkanere er meget beslutsomme om at Christianshavn ikke er
> Amager
> 8-D
>
> Venligst Jytte - 2770
--------------
Så kan man fundere lidt over den filosofi. . . jeg ved godt du ikke mener
det alvorligt, men hvordan skal man se ud for at være ama'rkaner???

Selv er jeg vokset op i Herlev, og har aldrig lagt vægt på at tilflytterne
ikke var 'rigtige' herlevitter, men da jeg i 1969 flyttede til Korsør skal
jeg love for jeg fik læst og påskrevet . . . "jeg var ikke korsoraner og det
blev jeg heller aldrig".

En genbo gik så vidt at han gav udtryk for at hans egen kone var sønderjyde
.. . .

I Korsør skulle der åbenbart kun være DSB- og færgefolk . . .

I dag, snart 40 år efter, er det svært at finde en ægte indfødt.
Flemming.

Fra : baskholm

Dato : 12-03-07 14:12

On 12 Mar., 09:11, "Flemming Svendsen" <z...@SLETMIGmail.dk> wrote:

> --------------
> Så kan man fundere lidt over den filosofi. . . jeg ved godt du ikke mener
> det alvorligt, men hvordan skal man se ud for at være ama'rkaner???

Skønt jeg har anset mig selv for amagerkaner - jeg har dog kun boet
her i 20 år - har jeg ingen aning om hvordan man skal se ud for at
være en sådan.

Men jeg mødte engang en mand der påstod at han kunne se forskel på fx
en fynbo en jyde og en sjællænder. Måske var det fordi han var teolog,
lignede en forsømt "spremøjbun'e" (fynsk udtryk), og underviste på
undervisitetet i middelalderlig kirkehistorie....

:) Børge

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 12-03-07 22:24

Hej Flemming.

Omendskjønt født og opvokset på den lille fla'e ø (er 2.
generationsindvandrer 8-D , mine forældre emigrerede fra det jydske) ved jeg
ikke hvon en Ama'rkaner ser ud ?? men jeg må jo granske mit spejlbillede -
og dog !!
Men Ama'rkaner er jeg trods alt i sjæl og sind, selv om mine jydske rødder
trækker voldsomt i mig ))
Mit kontrafej kan ses på vores hjemmeside - men det kan nok ikke anbefales
8-D

Venligst Jytte

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 13-03-07 09:14

> Mit kontrafej kan ses på vores hjemmeside - men det kan nok ikke anbefales
> 8-D
>
> Venligst Jytte
Jamen dog . . . så slemt er det da heller ikke . . . ))

Anden generationsindvandrer? Dem har vi masser af her i byen, med de er ikke
jyder.
Flemming