Kirke
Fra : oz

Dato : 27-02-07 11:10

hvilken kirke høre man til når man bor.
København, (Staden) Rosenborg Kvarter, Springgaden

JB

Fra : Ulrich Alster Klug

Dato : 27-02-07 14:42

Det kan du tjekke, når du går ind via Landsarkivet hjemmeside (www.sa.dk/lak
helt direkte: http://www.sa.dk/lak/brugearkivet/download/default.htm), hvor
der er forskeligt, især vedrørende Kbh til download, bl.a. gade til
sogn-lister fra forskellige år.

Det ses, at i år 1801 hørte Springgaden til Trinitatis sogn (sogn nr. 12).

Husk, at der var mange særlige menigheder i Kbh, f.eks. hørte tyskere
(tysktalende) ofte under en af de to tyske menigheder, nemlig Skt. Petri
(det gjorde min slægtning, der boede i Springgaden (Sprigstrasse på
tysk...), han står derfor ikke i Trinitatis KB) og Frederiks Tyske Kirke (på
Christianshavn, den blev siden til Christianskirken). Osv.

Spørg evt. igen her.

Med venlig hilsen

Ulrich Alster Klug
www.dk-yeoman.dk