Min tyske oldefar Wilhelm Lucas
Fra : gjerstrup

Dato : 21-02-07 20:56

Min oldefar Wilhelm Lucas, døde under 1. verdenskrig, den 20. oktober
1917, han var med ombord på en zeppeliner, L 44, hvor han skudt ned.
Min mormor, blev født 4 dage senere, har derfor aldrig set sin far.
Min oldemor og oldefar var ikke gift.

Han var født den 2. december 1887/1889 i Düsseldorf. Min mormor og
oldemor er født i Rens, Burkal sogn ved Tønder. Deres slægt har jeg
styr på.

Jeg ville gerne vide noget om hans slægt, men kan ikke finde rundt i
tyske genealogie sider på nettet.
Findes der sider som arkivlieonline og ddd.dda på tysk.

Kender nogen til navnet Lucas i Düsseldorf, eller til tøndebasen i
Tønder, hvor han også kom i 1. verdenskrig.

Venlig hilsen

Helle Gjerstrup

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 21:20

On 21 Feb 2007 11:56:08 -0800, gjerstrup wrote:

> Kender nogen til navnet Lucas i Düsseldorf, eller til tøndebasen i
> Tønder, hvor han også kom i 1. verdenskrig.

Du kender vel museet? Mon ikke de kan hjælpe dig.
http://www.zeppelin-museum.dk/main.php?page=home&lang=dk
--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Henning og Inge-Lise~

Dato : 21-02-07 23:37

Der er denne tyske genealogiside, prøv at søge på navnet Lucas:
http://gedbas.genealogy.net/
Venlig hilsen Inge-Lise Trampedach

Fra : b.b

Dato : 22-02-07 17:18

Tak Ingelise det var lige denne side jeg har ledt efter i flere år, nu fik
jeg lige en gren af familien på plads
Hilsen Birgit

Fra : Inger Buchard

Dato : 22-02-07 13:52

Har du slået op i kirkebogen for Rens på Landsarkivet for Åbenrå hhv. den
civile registrering/personregisteret, som også står i det åbne område på
LAA, og fundet hans død dér? Ofte står der, hvor han er født og forældrenes
navne.
Desuden kunne du finde vielsen og håbe på de samme oplysninger.

Inger

Fra : KHH

Dato : 22-02-07 19:41

Ville det ikke være en god ide, at bruge personregisteret for døde i Burkal
sogn, jeg mener at der er den bedste personbeskrivelse, og sidst men ikke
mindst, hvor forældrene sidst var bosat.

"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev i en
meddelelse news:45dd91d9$0$206$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Inger Buchard

Dato : 22-02-07 21:16

"KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ville det ikke være en god ide, at bruge personregisteret for døde i
> Burkal sogn, jeg mener at der er den bedste personbeskrivelse, og sidst
> men ikke mindst, hvor forældrene sidst var bosat.

Jo, i betragtning af at Rens ligger i Burkal sogn er det et rigtig godt
forslag.

Inger