Vitus Berings slægt eller bare slægten Ber~
Fra : Erik Nielsen

Dato : 17-02-07 22:53

Hej
Har nogen styr på "slægten Bering"
så giv venligst en e-mail

--
Erik Reinert Nielsen
www.nogn.dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 18-02-07 03:16

Erik Nielsen skrev i en meddelelse:

>Har nogen styr på "slægten Bering"

Styr og styr - 16+ personer ca.1550-1798 der bærer navnet
Feks. Vitus Pedersen Bering 1694-1766 (Præst i Rind).

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Erik Nielsen

Dato : 18-02-07 15:33

hEJ
og tak for dit svar
havde Vitus Bering børn ?

Erik

--
Erik Reinert Nielsen
www.nogn.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-07 21:59

Hej Erik
Det må han have haft for på et tidspunkt var en efterkommer her i Horsens
hilsen
Hanne Bjørn
Horsens

Fra : Jørgen Poulsen

Dato : 20-02-07 18:22

"Hanne Bjørn" <habj(a)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Erik
> Det må han have haft for på et tidspunkt var en efterkommer her i
> [...]

En af de store opdagelsesrejsende, Vitus Jonassen Bering (1681-1741) blev
født i Horsens.

Hilsen
Jørgen Poulsen

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 18-02-07 13:54

Scripsit Erik Nielsen:

Jeg har en del på dem, som hedder Bering Bryld, men i deres tilfælde
er der nærmest tale om et "adoptivmellemnavn".

Lars Erik Bryld

Fra : Finn Josef Skeel Hol~

Dato : 19-02-07 22:06

Vitus Pedersen Bering (1617 - 1675) og hans efterslægt er beskrevet i
Danmarks Adels Aarbog 1935:II:5

Mvh. Finn

Fra : Toke Nørby

Dato : 21-03-07 08:30

"Erik Nielsen" <fox44FJERN-DETTE@c.dk> wrote:

>Hej
>Har nogen styr på "slægten Bering"
>så giv venligst en e-mail

Du kan sikkert få nogen hjælp fra Horsens Museum. De har en række
oplysninger om Beringslægten erfarede jeg i sin tid, da denne blev
lavet:
http://www.norbyhus.dk/danes/bering.html
(selv om det er en lidt anden Bering-side
--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : madamolsen@gmail.com

Dato : 08-04-07 12:19

On 18 Feb., 16:32, "Erik Nielsen" <fox44FJERN-DE...@c.dk> wrote:
> hEJ
> og tak for dit svar
> havde Vitus Bering børn ?
>
> Erik
>
> --
> Erik Reinert Nielsenwww.nogn.dk

jeg har 1 barn af Kgl. historgraf Vitus Bering og Anne Nielsdatter:
Jytte Vitusdatter Bering, f. 13.06.1654 i Skabersjö, Sverige. D.
17.02.1684 i København. Gift 29.11.1671 med Bolle Wilhelm Christensen
Luxdorph i København, Vor Frue.
Barn: Christian Luxdorph.
Efternavnet udtales "Lyksdorf" - dette er en omskrivning af
slægtsgårdens beliggenhed, som var Løgsted ...

Efter Jytte Vitusdatter Berings død giftede Bolle Luxdorph sig i
februar 1685 med Friedericke Amalie Adeler, datter af generaladmiral
Cort Sivertsen Adeler. Der var mindst 4 børn i 2. ægteskab.

Hilsen Laila Olsen