Dansk kvinde død i USA i 1931
Fra : svendborghistorie@gm~

Dato : 01-02-07 14:49

Hej

Jeg er ikke meget kendt med slægtsforskning og så videre, så jeg håber
I vil bære over me mig, hvis jeg spørger på en fjollet måde.

Men jeg søger at finde ud af, hvor i Danmark en kvinde stammer fra.

Hun hed Hedvig Samuelsen. Hun er født i 1904, eller måske 1905, og hun
døde i USA i 1931.

Håber at der er hjælp at finde i denne NG.

VH

Thomas M

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 01-02-07 15:59

Velkommen blandt slægtsforskere.

Jeg vil foreslå du finder gruppen her:
http://www.dis-danmark.dk/forum/index.php og hvis du kan fortælle lidt mere
om emigranten, (er Samuelsen et gifte- eller pigenavn, drog hun over dammen
alene etc.) er det en stor hjælp.

Du vil få en masse adresser på nettet du kan søge i, og lur mig om ikke folk
står på nakken af hinanden for at hjælpe . . .

Ikke at folk her ikke vil hjælpe, men det er min fornemmelse at DIS -DANMARK
læses af mange flere.

Start med at få en adgangskode til denne her:
http://www.ellisislandrecords.org/

På Arkivalier Online http://www.arkivalieronline.dk/ kan du læse
Folketællingen 1916 når du kommer på sporet. Få også lige en adgangskode til
den.

Knæk og bræk.
Flemming Svendsen.
--------------

Fra : Hugh Watkins

Dato : 01-02-07 19:00

svendborghistorie@gmail.com wrote:

> [...]
> døde i USA i 1931.
>
> Håber at der er hjælp at finde i denne NG.

SSDI

ssdi.rootsweb.com starts in 1936

so what does the 1930 US census say about her?

what year did she arrive in USA?

Census Records     6
   3    1910 United States Federal Census
   3    1930 United States Federal Census
Birth, Marriage, & Death Records    3
   1    California Death Index, 1940-1997
   1    Social Security Death Index
   1    Texas Death Index, 1903-2000

Immigration & Naturalization Records     6
   6    New York Passenger Lists, 1820-1957

I am off line just now

Hugh W

--

a wonderful artist in Denmark
http://www.ingerlisekristoffersen.dk/

Beta blogger
http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

old blogger GENEALOGE
http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Henning og Inge-Lise~

Dato : 01-02-07 19:42

Kan det være denne person ?
Hedwig Samuelsen Occupation Servant, Gentleman's Servant Age 24 Sex F
Literacy U Arrived 30 Jun 1879 Origin Germany Port Liverpool Last Residence
U Destination USA Plan Unknown Ship Germanic Passage Unknown
Fundet på denne side : http://www.castlegarden.org/
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 02-02-07 09:00

"Henning og Inge-Lise Trampedach" <Henning.TrampedachFJERNDETTE@get2net.dk>
skrev i en meddelelse news:45c23480$0$900$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> Literacy U Arrived 30 Jun 1879 Origin Germany Port Liverpool Last
> Residence U Destination USA Plan Unknown Ship Germanic Passage Unknown
----------------------------
Hun skulle jo være født o. 1904
Flemming

Fra : Hugh Watkins

Dato : 02-02-07 09:44

Flemming Svendsen wrote:

> ----------------------------
> Hun skulle jo være født o. 1904
> Flemming

the later ships manifest will have an address in Denmark
for next of kin

the OP is trying to skip the necessary step by step reseach

first eveything in USA incuding naturalisation papers

them the ships list

some danes resident in USA visit the home country several times
often with the US born children to meet their danish family

from the OP I was not certain if she wanted to research the US or the DK
end of the story

I put some notes together
Danish family history with Hugh: "How to find your cousins abroad"
http://www.rootsweb.com/~dnkcen/en/hugo.html

it needs several links updating

Hugh W

Fra : svendborghistorie@gm~

Dato : 02-02-07 10:56

On 1 Feb., 15:58, "Flemming Svendsen" <z...@SLETMIGmail.dk> wrote:
> [...]
> døde i USA i 1931.
>
> Håber at der er hjælp at finde i denne NG.

Hej Flemming

Tak for hjælpen. Jeg har skrevet til dis-danmark. Så nu håber jeg der
er hjælp at finde der.

VH

Thomas

Fra : seniore.afd.3@gmail.~

Dato : 15-02-07 10:23

Jeg har læst artiklen fra avisen Politiken).

Sådan lige sakset lidt.

Hvem er Hedvig Samuelsen

Den ene menes at være en kvinde med det Dansk lydende navn Hedvig
Samuelsen.
Den anden menes at være Agnes Anne Leroi.
Disse har været savnet nogle dage.

Grunden til at de er endt i Politiken er nok en slags efterlysning,
man er ikke sikker på nationaliteten.
Der har måske været en lignende artikel i de øvrige nordiske lande?

Søgte bare Ruth Judd på google, der er 1.070.000 hit, se denne.

[en.wikipedia.org]

Med venlig hilsen Jørgen

Fra : seniore.afd.3@gmail.~

Dato : 15-02-07 10:29

Søgte bare Ruth Judd på google, der er 1.070.000 hit, se denne.

[en.wikipedia.org] som er.

http://en.wikipedia.org/wiki/Winnie_Ruth_Judd

Med venlig hilsen Jørgen