Hvilke spil SKAL man have ?
Fra : Dopedog

Dato : 23-04-07 16:49

Hejsa.

Jeg har fået gamelysten til PC spil tilbage efter et par år hvor jeg
egentlig kun spillede spil på min PS2. Hvilke spil indenfor de seneste 2 år
SKAL man bare eje ifølge dig/jer ? Gerne med begrundelse

Mine yndlingsgenrer er FPS (helst WWII) og RTS, men går da ikke af vejen for
at prøve spil i andre genrer end de 2

-Ronnie

Fra : ct

Dato : 23-04-07 17:20

For mig;

Command & Conquer 3, og Silent Hunter 4

ct

Fra : Hagar

Dato : 23-04-07 17:37

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mine yndlingsgenrer er FPS (helst WWII) og RTS, men går da ikke af vejen
> for at prøve spil i andre genrer end de 2

Du skal da have Battlefield 2, det er bare SÅ fedt et spil at det må man
ikke komme uden om. Det er et krigsspil med biler, kampvogne, fly og hvad
ved jeg, og så kan man gøre sig fortjent til bedre våben hen ad vejen.

Hagar

Fra : Bufferzz

Dato : 23-04-07 19:01

> Mine yndlingsgenrer er FPS

Hvis du ikke har prøvet Half-Life 2 - er der ingen vej uden om.
Og da slet ikke nu hvor det er fladet i pris til $10. Som er ca 55kr
http://surl.dk/2fv/
Jeg har gennemført spillet 7 gange (siden 2004)
og efterfølgeren ''Episode 1'' hele 4 gange.
Best game ever!

På cd til 150 kr
http://spilpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=41162

Billeder:
http://web.gameguru.ru/img/img/half-life_2/half-life_2_large_8.jpg
http://www.pcw.gr/uploads/MorfeasFX/Half%20life%202%20wallpaper.jpg

Scroll ned af denne side for anmeldelser
http://surl.dk/2fu/

//Bufferzz

Fra : Bruno

Dato : 23-04-07 19:34

Bufferzz wrote:

> Hvis du ikke har prøvet Half-Life 2 - er der ingen vej uden om.

Tænk - jeg synes det er vildt overvurderet. Spil som F.E.A.R. og Far Cry
er der da meget mere i, jeg synes HL2 opleves som en teknologi demo uden
liv i sammenligning med dem.

Mvh
Bruno

Fra : Bufferzz

Dato : 23-04-07 20:04

> Tænk - jeg synes det er vildt overvurderet. Spil som F.E.A.R. og Far Cry
> er der da meget mere i, jeg synes HL2 opleves som en teknologi demo uden
> liv i sammenligning med dem.

Teknologoen er ikke ligefrem den nyeste i HL2 længere
- så ikke derfor jeg elsker det.

Historien i FEAR er forvirrende og historien i FarCry er langtrukken.

Jeg ser nærmest HL2 som en god film med fed action, gys og humor.
Miljørerne skifter hele tiden. by, fængsel, skov, strand osv ...

Men det er jo smag og behag. :)

Fra : preben nielsen

Dato : 24-04-07 06:11

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> Tænk - jeg synes det er vildt overvurderet. Spil som F.E.A.R. og
> Far Cry er der da meget mere i, jeg synes HL2 opleves som en
> teknologi demo uden liv i sammenligning med dem.

Uenig. F.E.A.R var fra starten så ensformigt/kedeligt at jeg kun
fik spillet det 3 timer - præcis som med DOOM3. Jeg ville dog
ønske jeg kunne tage mig sammen og spille S.T.A.L.K.E.R til ende,
men det spil irriterer mig hele vejen fra interface til gameplay
:)

HL2 var en fantastisk oplevelse sammenlignet med ovenstående.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : HBB

Dato : 23-04-07 19:23

hmm
Call of duty 2 - fedeste WW2 fps

halflife 2 - et must have

halflife 2 ep 1 - same as the above

company of heroes - det hotteste RTS med fed fed lyd

command & conquer 3 - siger vel sig selv - ikke meget ændret men meget flot
hvis du leverer hardwaren

splinter cell chaos theory - fedt sniger spil som hemmelig agent - evt
splinter cell double agent (det nye som for mig ikke leverer "varen" som i
de andre Splinter cell spil

Far Cry - meget fedt FPS hvor der er mange forskellige muligheder - blandt
andet fede biler - både og paraglidere man kan/ skal benytte - leverer også
en ok historie

Der er helt sikkert mange jeg ikke har nævnt

F.eks total overdose - GTA spillene m. flere

Vh
Henrik

Fra : Vega

Dato : 23-04-07 19:55

> [...]
>
> Mine yndlingsgenrer er FPS (helst WWII) og RTS, men går da ikke af vejen
> for at prøve spil i andre genrer end de 2

Min top 3 for hver genre:

FPS:

F.E.A.R + udvidelse
Call of Duty 2
Farcry (godt ved at ha et par år på bagen, men fedt)

RTS:

Company of Heroes
C&C 3 - Tiberium Wars
Supreme Commander
LOTR Battle for Middle Earth 2 + udvidelse

Ups der var 4 :) men RTS er også min foretrukne. :D

Mvh. Vega.

Fra : Silver

Dato : 23-04-07 20:17

> [...]
>
> Mine yndlingsgenrer er FPS (helst WWII) og RTS, men går da ikke af vejen
> for at prøve spil i andre genrer end de 2

WW2:

Call of duty 2, Medal of honor pacific Assault og Brothers In Arms - Road To
Hill 30 og 2'eren Earned In Blood.

RTS:

Supreme Commander og Medieval 2 - Total War.

FPS:

F.E.A.R. og udvidelsen Extraction Point, Far Cry, Rainbow Six Vegas,
Battlefield 2 og den nye version Battlefield 2142 (fremtiden....d'uh. :) ).

Det er dem jeg ligenu kan fremhæve, dog kommer der snart et nyt FPS der
hedder Crysis som laves af dem som også stod for Far Cry, og det kommer til
at slå kæber i gulvet over grafikken og FORHÅBENTLIG også gameplayet :)

Mvh
Silver.

Fra : HBB

Dato : 24-04-07 14:24

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hedder Crysis som laves af dem som også stod for Far Cry, og det kommer
> til at slå kæber i gulvet over grafikken og FORHÅBENTLIG også gameplayet

hmm det kommer vist ikke før tidligst i efteråret - nok nærmere 2008....og
det kræver jo nok helt vildt hardware
Vh
Henrik

Fra : Silver

Dato : 24-04-07 18:32

> hmm det kommer vist ikke før tidligst i efteråret - nok nærmere 2008....og
> det kræver jo nok helt vildt hardware

For en GANG skyld kan jeg være med....

core 2 duo 2.4
ASUS geforce 8800GTX 768 mb
2 gb pc-5400 667 mhz ram
X-Fi lyd

Har ellers altid haltet bagefter mht hardware, men ok når du nu siger
muligvis 2008 så er jeg jo til den tid sejlet LAAAAANGT agterud ;D, bah! nm,
alle mine spil kører glidende nu. hrrmff...

:)

Mvh
Silver.

Fra : preben nielsen

Dato : 24-04-07 21:56

> For en GANG skyld kan jeg være med....
>
> core 2 duo 2.4
> ASUS geforce 8800GTX 768 mb
> 2 gb pc-5400 667 mhz ram
> X-Fi lyd

Det der skal nok trække Crysis med 13 fps...

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Lars Jensen

Dato : 24-04-07 22:48

preben nielsen skrev:
> "Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det der skal nok trække Crysis med 13 fps...

Jeg tror du tager en hel del fejl - deres engine er rimelig fantastisk
til at scalere, efter hvad jeg ved....

Lars B

Fra : Silver

Dato : 27-04-07 18:27

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det der skal nok trække Crysis med 13 fps...

Well det er et Inno3d Nforce 680i SLi bundkort jeg har så jeg smækker bare
endnu et Geforce 8800GTX i da min PSU er 620 Watt og kan trække begge.

13 fps....du må da have spist nogle rustne søm... ;)

Mvh
Silver.

Fra : N´far \( 8600 \)

Dato : 23-04-07 23:39

Liveforspeed (LFS)

Demoen er gratis...

Et must - kan man lide udfordring og racebiler.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 23-04-07 23:43

> Et must - kan man lide udfordring og racebiler.

Udfordring i DÉN grad.. De siger godtnok det er utroligt realistisk..
Well... Nah.

Var det ikke RACER det hed, det andet der lignede? Dér havde du realisme!

Troels

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-04-07 11:26

On 23 Apr., 17:49, "Dopedog" <ostejorgenskimSLETDET...@ofir.dk> wrote:
> [...]
> SKAL man bare eje ifølge dig/jer ? Gerne med begrundelse
>
> Mine yndlingsgenrer er FPS (helst WWII) og RTS, men går da ikke af vejen for

De spil jeg spiller on og off pt:

Command & Conquer - Tiberian Sun
SimCity 4 Deluxe Edition
Bard's Tale III (tro det eller ej)
Janes 688(i) Hunter/Killer
WarCraft

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-04-07 21:06

> De spil jeg spiller on og off pt:

> Command & Conquer - Tiberian Sun
> SimCity 4 Deluxe Edition
>Bard's Tale III (tro det eller ej)
> Janes 688(i) Hunter/Killer
> WarCraft

Nu var det jo kun et par år manden havde været væk fra spilscenen

Bjarne K.

Fra : TommyF

Dato : 24-04-07 17:53

On Mon, 23 Apr 2007 17:49:22 +0200, "Dopedog"
<ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote:

> [...]
>SKAL man bare eje ifølge dig/jer ? Gerne med begrundelse
>
>Mine yndlingsgenrer er FPS (helst WWII) og RTS, men går da ikke af vejen for

Eks: Køb MohSP pakken, 3 spil for ca 80kr, og så kan du game online
uden ekstra kr mod andre fra hele verdenen og os fra TLD
www.tld-clan.dk

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 25-04-07 05:16

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote in message

> Hvilke spil indenfor de seneste 2 år SKAL man bare eje ifølge dig/jer ?

Du skal da prøve World of Warcraft!

> Gerne med begrundelse

8 millioner mennesker kan ikke alle tage fejl...

> Mine yndlingsgenrer er FPS (helst WWII) og RTS, men går da ikke af vejen
> for at prøve spil i andre genrer end de 2

Godt, så er det bare at komme igang.
Du har sikkert spillet WarCraft III, så hop med på den fortsatte historie.

Hent en gratis 10 dages prøve hér:
http://teaser.wow-europe.com/index_dk.html

/ Ostenfeldtsvej 8c II tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved - Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Simon [2610]

Dato : 25-04-07 06:53

> Du skal da prøve World of Warcraft!

> 8 millioner mennesker kan ikke alle tage fejl...

.... pas på man blir afhængig :P
-Simon, der er sluppet "ud" ...

Fra : Dorph

Dato : 25-04-07 09:30

> ... pas på man blir afhængig :P
> -Simon, der er sluppet "ud" ...
Men husk at dette er ikke et spil man bare køber
og spiller .... man køber det og kan så spille det
en vis periode og skal derefter betale pr måned
man spiller.

Fra : N´far \( 8600 \)

Dato : 25-04-07 15:59

"Simon [2610]" <devnull@linux.org> skrev i en meddelelse
> ... pas på man blir afhængig :P
> -Simon, der er sluppet "ud" ...

Offtopic:

Respekt for det !

Fra : Simon [2610]

Dato : 25-04-07 06:52

> Mine yndlingsgenrer er FPS (helst WWII) og RTS, men går da ikke af vejen
> for
> at prøve spil i andre genrer end de 2

Jeg har ikke lige tid til at læse de andres posts, men efterfølgeren til
Total Annihilation, nemlig Supreme Commander - er vidst et krav i en hver
RTS samling ;)

Jeg løb desværre ind i en masse arbejde lige da det udkom, så har ikke haft
tid til mere end et par baner, men det ser godt ud synes jeg :)

Der er også Command & Conquer 3, men en af mine venner siger det er for
let... men jeg så lige gfx hos ham og det ser flot ud ;)

Have fun
-Simon

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 07:47

Simon [2610] wrote:

> Jeg har ikke lige tid til at læse de andres posts, men efterfølgeren til
> Total Annihilation, nemlig Supreme Commander - er vidst et krav i en hver
> RTS samling ;)

Supreme commander er en ganske fremragende opdatering af Total
Annihilation, den bringer ikke så meget nyt med sig, men det den gør er
til UG og slange.

Fra : Peter T.

Dato : 25-04-07 12:02

Simon [2610] udviste en rettidig omhu og skrev:

> til Total Annihilation, nemlig Supreme Commander - er vidst et krav i
> en hver RTS samling ;)

Husk også det aldrende Sudden Strike. :) Kampene i det spil kan snildt
tage 20-25 timer eller mere når man når længere frem kampagnerne, men det
er absolut det værd!

--
Snirp

Fra : Simon [2610]

Dato : 25-04-07 17:45

> Husk også det aldrende Sudden Strike. :) Kampene i det spil kan snildt
> tage 20-25 timer eller mere når man når længere frem kampagnerne, men det
> er absolut det værd!

Det må være en fejl i min opdragelse at jeg ikke har hørt om det før, lange
kampe er jo lige netop
det jeg synes er fedt ved RTS genren :)
Det må jeg ha fat i når arbejdet blir neddroslet lidt..
Mvh.Simon

Fra : Peter T.

Dato : 26-04-07 01:08

Simon [2610] udviste en rettidig omhu og skrev:

> Det må være en fejl i min opdragelse at jeg ikke har hørt om det før,
> lange kampe er jo lige netop
> det jeg synes er fedt ved RTS genren :)

Nogle RPS-fans synes, at de er for langvarige. Men for mig er de faktisk
meget fede, da man ikke blot kan rushe fremad med 50 tanks uden at blive
smadret til ukendelighed af 5 tanks af modstanderne, da de netop har
placeret deres på en bakke eller skrænt. der skal altså noget strategi
til.

> Det må jeg ha fat i når arbejdet blir neddroslet lidt..

God fornøjelse. De koster en 50 er stykket. :)

--
Snirp

Fra : Dopedog

Dato : 27-04-07 10:11

[SNIP]

Tak for alle svarene. Jeg ved ikke præcist hvilke titler jeg skal have fat i
her til den første, men tror nu nok jeg skal købe mig fattig i en del titler
til den tid

-Ronnie

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-04-07 08:50

On 27 Apr., 22:06, "Bjarne K." <e...@neit.nej> wrote:

> Nu var det jo kun et par år manden havde været væk fra spilscenen

Det ved jeg godt