Islam Is The True Religion
Fra : alhyatkalimahhhhh@gm~

Dato : 16-04-07 16:25

THE RELIGION OF ISLAM
The first thing that one should know and clearly understand about
Islam is what the word "Islam" itself means. The religion of Islam is
not named after a person as in the case of Christianity which was
named after Jesus Christ, Buddhism after Gotama Buddha, Confucianism
after Confucius, and Marxism after Karl Marx. Nor was it named after a
tribe like Judaism after the tribe of Judah and Hinduism after the
Hindus. Islam is the true religion of "Allah" and as such, its name
represents the central principle of Allah's "God's" religion; the
total submission to the will of Allah "God". The Arabic word "Islam"
means the submission or surrender of one's will to the only true god
worthy of worship "Allah" and anyone who does so is termed a "Muslim",
The word also implies "peace" which is the natural consequence of
total submission to the will of Allah. Hence, it was not a new
religion brought by Prophet Muhammad (PBUH) I in Arabia in the seventh
century, but only the true religion of Allah re-expressed in its final
form.

Islam is the religion which was given to Adam, the first man and the
first prophet of Allah, and it was the religion of all the prophets
sent by Allah to mankind. The name of God's religion lslam was not
decided upon by later generations of man. It was chosen by Allah
Himself and clearly mentioned in His final revelation to man. In the
final book of divine revelation, the Qur'aan, Allah states the
following:

"This day have I perfected your religion for you, completed My favour
upon you, and have chosen for you Islam as your religion". (Soorah Al-
Maa'idah 5:3)

"If anyone desires a religion other than Islam (submission to Allah
(God) never will It be accepted of Him" (Soorah Aal'imraan 3:85)

"Abraham was not a Jew nor Christian; but an upright Muslim." (Soorah
Aal'imraan 3:67)

Nowhere in the Bible will you find Allah saying to Prophet Moses'
people or their descendants that their religion is Judaism, nor to the
followers of Christ that their religion is Christianity. In fact,
Christ was not even his name, nor was it Jesus! The name "Christ"
comes from the Greek word Christos which means the annointed. That is,
Christ is a Greek translation of the Hebrew title "Messiah". The name
"Jesus" on the other hand, is a latinized version of the Hebrew name
Esau.

For simplicity's sake, I will however continue to refer to Prophet
Esau (PBUH) as Jesus. As for his religion, it was what he called his
followers to. Like the prophets before him, he called the people to
surrender their will to the will of Allah; (which is Islam) and he
warned them to stay away from the false gods of human imagination.

According to the New Testament, he taught his followers to pray as
follows: "Yours will be done on earth as it is in Heaven".

Fra : Erling Jensen

Dato : 16-04-07 18:12

tjaaa en oversættelse ville være rart, for os der ikke er så stærke til
sprog, det ville jo tage mig mere end 5 min at komme igennem den her )

Fra : Steen Johansen

Dato : 16-04-07 18:37

"Erling Jensen" <erling.jensen.fjernspam@transport.dk> skrev i en meddelelse
> tjaaa en oversættelse ville være rart, for os der ikke er så stærke til
> sprog, det ville jo tage mig mere end 5 min at komme igennem den her )

2 vendelboer møder en tysker der spørger om vej. han prøver først på tysk så
engelsk og fransk og spansk og tilsidst på russisk
De 2 vendelboer kunne ikke forstå tyskeren.
Da han var kørt sagde den ene: Måske skulle vi lære nogle sprog
Hvorfor fanden skulle vi dog det? Det var jo ikke noget der hjalp tyskeren
vel !

Fra : Jonny Bøgely

Dato : 17-04-07 05:47

[Cut - alot about Islam...]

There is but one fault in all of this, you actually mention it yourself.
Both the Bible, and the accurate translations of the Qur'aan, it is said
that only God (or Allah if you prefer) is worthy of worship, and that only
he is to be considered pure/holy/divine (again, depending on the specific
translation).

Then how can you hold Muhammed in so high esteem? How can you justify the
use of the term "Holy Prophet" etc...?

I'm not saying that I am against Islam and that I'm for Christianity, not at
all. I hold no religion as the true one, because I think they ALL hold some
thruths and alot of added bullshit, added by humans that is, to make their
religion soothe their needs and whishes...

Find the thruths in variuos religions, and make up your own min, about which
one is the True Religion for you, if any, or use the parts of the different
religions as you find it best for you. After all, all religions worship God,
no matter what they choose to call him. It's not the name of the religion
that is important, it is that you believe in your own religion, whatever
that religion may be.

Jonny.

Fra : Erling Jensen

Dato : 17-04-07 06:10

"snip"
> Find the thruths in variuos religions, and make up your own min, about
> which one is the True Religion for you, if any, or use the parts of the
> different religions as you find it best for you. After all, all religions
> worship God, no matter what they choose to call him. It's not the name of
> the religion that is important, it is that you believe in your own
> religion, whatever that religion may be.

Ok min tro er judas' tro = 30 Sølvpenge er bedre end ingenting

Erling

Fra : Jonny Bøgely

Dato : 17-04-07 13:02

Whatever floats your boat ;)

Er sgu ikke ude på at missionere, folk må sgu selv styre hvad de vil og ikke
vil :D

Jonny.

Fra : Ditte

Dato : 17-04-07 10:42

"Jonny Bøgely" <jonny_jensenNO_SP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse
> [Cut - alot about Islam...]
> Find the thruths in variuos religions, and make up your own min, about
> which one is the True Religion for you, if any, or use the parts of the
> different religions as you find it best for you. After all, all religions
> worship God, no matter what they choose to call him. It's not the name of
> the religion that is important, it is that you believe in your own
> religion, whatever that religion may be.
>
> Jonny.

Det er jo et rigtig fint synspunkt, synes jeg. Men hele Jorden strides jo,
stort set, fordi nogle mener, at deres religion er den rigtige.
Ligesom jeg har det med jehovas vidner, - jeg har ikke noget imod dem, - men
de skal ikke komme og banke på min dør, for at fortælle mig, hvad der er
rigtigt.
Éns tro, er éns egen sag.
Mvh

Fra : Jonny Bøgely

Dato : 17-04-07 13:04

> Det er jo et rigtig fint synspunkt, synes jeg. Men hele Jorden strides jo,
> stort set, fordi nogle mener, at deres religion er den rigtige.

Helt enig, hvis nu folk kunne slappe af med det religionsræs og så lade hver
mand/land gøre hvad de vil og ikke trække noget ned over hovedet på andre...

> Ligesom jeg har det med jehovas vidner, - jeg har ikke noget imod dem, -
> men de skal ikke komme og banke på min dør, for at fortælle mig, hvad der
> er rigtigt.
> Éns tro, er éns egen sag.

Lige præcis ;)

Fra : Bæ nni

Dato : 17-04-07 20:50

Ditte wrote:
> "Jonny Bøgely" <jonny_jensenNO_SP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse
>> [Cut - alot about Islam...]
>> Find the thruths in variuos religions, and make up your own min, about
>> which one is the True Religion for you, if any, or use the parts of the
>> different religions as you find it best for you. After all, all religions
>> worship God, no matter what they choose to call him. It's not the name of
>> the religion that is important, it is that you believe in your own
>> religion, whatever that religion may be.
>>
>> Jonny.
>>
> Det er jo et rigtig fint synspunkt, synes jeg. Men hele Jorden strides jo,
> stort set, fordi nogle mener, at deres religion er den rigtige.
> Ligesom jeg har det med jehovas vidner, - jeg har ikke noget imod dem, - men
> de skal ikke komme og banke på min dør, for at fortælle mig, hvad der er
> rigtigt.
> Éns tro, er éns egen sag.
> Mvh

jaja - bare de ikke undertrykker og hjernevasker mig, er det da ok

--

Benny Bomstærk

va så drenge....

Fra : Heine Svendsen

Dato : 17-04-07 20:57

Nu må jeg bede jer stoppe dette religions snak og fortsætte i et
passende forum!

Bæ nni skrev:
> Ditte wrote:
>> "Jonny Bøgely" <jonny_jensenNO_SP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse
>>> [Cut - alot about Islam...]
>>> Find the thruths in variuos religions, and make up your own min,
>>> about which one is the True Religion for you, if any, or use the
>>> parts of the different religions as you find it best for you. After
>>> all, all religions worship God, no matter what they choose to call
>>> him. It's not the name of the religion that is important, it is that
>>> you believe in your own religion, whatever that religion may be.
>>>
>>> Jonny.
>>>
>> Det er jo et rigtig fint synspunkt, synes jeg. Men hele Jorden strides
>> jo, stort set, fordi nogle mener, at deres religion er den rigtige.
>> Ligesom jeg har det med jehovas vidner, - jeg har ikke noget imod dem,
>> - men de skal ikke komme og banke på min dør, for at fortælle mig,
>> hvad der er rigtigt.
>> Éns tro, er éns egen sag.
>> Mvh
>>

> jaja - bare de ikke undertrykker og hjernevasker mig, er det da ok

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Jonny Bøgely

Dato : 18-04-07 21:16

> Nu må jeg bede jer stoppe dette religions snak og fortsætte i et passende
> forum!

Ja, det er da frygteligt hva? Nu sad du her og troede du kunne slippe, og så
tvinger vi dig bare til at læse alle tråde og svar dertil...

Tør øjnene, det skal nok gå alt sammen.

Besides, tror ligesom "debatten" er død, da os som har skrevet her lader til
at være ret enige ;)

Jeg er i hvert fald færdig nu...

Jonny.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-04-07 11:40

On 16 Apr., 17:24, alhyatkalimahh...@gmail.com wrote:
> THE RELIGION OF ISLAM
cut
> The word also implies "peace" which is the natural consequence of
> total submission to the will of Allah.

Yeah right

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 21-04-07 09:27

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
On 16 Apr., 17:24, alhyatkalimahh...@gmail.com wrote:
> THE RELIGION OF ISLAM
cut
> The word also implies "peace" which is the natural consequence of
> total submission to the will of Allah.

> Yeah right

Dvs. du tror det ikke betyder det, bare fordi nogle bjerghyrder gennem
hundrede af år har misforstået budskabet i Islam?

Kristendom er også en fredelig religion, og vend den anden kind til og alt
det der. Alligevel har korsridderne udgydt blod i "herrens" navn i alt for
mange år.

Et andet eksempel der vises alt for godt i filmen Borat - er de amerikanske
ekstreme kristne, der opfører sig fuldstændig vanvittigt. Nu har jeg en
kammerat der i teologistudiet har været "nødt" til at læse Biblen på både
dansk, engelsk, græsk, latin og hebraisk - og alligevel ANER han ikke hvor
folk får nogle af de der mærkelige ting fra. Det står der simpelthen ikke,
og er rene fortolkninger. Det samme gælder Islam. Ekstremistiske mennesker
er kun ude på at tilegne sig selv magt, og mere magt. Jeg bryder mig heller
ikke om Vatikanet og Paven i Rom.

Tro på det du har lyst til, eller lad være med at tro - det er fint. Men hån
ikke andre over deres religion, det er det krige opstår af.

Mvh. Martin

Diskutér aldrig disse 3 ting: Biler, Religion og Børneopdralgese, hvis du
vil undgå skænderier

Fra : KillerAdmin

Dato : 21-04-07 10:15

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message
> Dvs. du tror det ikke betyder det, bare fordi nogle bjerghyrder gennem
> hundrede af år har misforstået budskabet i Islam?
>
> Kristendom er også en fredelig religion, og vend den anden kind til og alt
> det der. Alligevel har korsridderne udgydt blod i "herrens" navn i alt for
> mange år.
[snip]

Hvad får dig til at tro at han mener Kristendommen er bedre?

>Nu har jeg en kammerat der i teologistudiet har været "nødt" til at læse
>Biblen på både dansk, engelsk, græsk, latin og hebraisk - og alligevel ANER
>han ikke hvor folk får nogle af de der mærkelige ting fra.

Lex Talionis?

Med Venlig Hilsen
Kenneth Iversen

Fra : Heine Svendsen

Dato : 21-04-07 16:48

KillerAdmin skrev:
> "Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message
>> Dvs. du tror det ikke betyder det, bare fordi nogle bjerghyrder gennem
>> hundrede af år har misforstået budskabet i Islam?
>>
>> Kristendom er også en fredelig religion, og vend den anden kind til og alt
>> det der. Alligevel har korsridderne udgydt blod i "herrens" navn i alt for
>> mange år.
> [snip]
>
> Hvad får dig til at tro at han mener Kristendommen er bedre?
>
>> Nu har jeg en kammerat der i teologistudiet har været "nødt" til at læse
>> Biblen på både dansk, engelsk, græsk, latin og hebraisk - og alligevel ANER
>> han ikke hvor folk får nogle af de der mærkelige ting fra.
>
> Lex Talionis?
>
> Med Venlig Hilsen
> Kenneth Iversen

Er der ikke en moderator eller administrator på dette forum, som kan
tage sig af at stoppe disse indlæg?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-04-07 17:12

Heine Svendsen <hs@SLETDETTEindigo2.dk> skrev :

>Er der ikke en moderator eller administrator på dette forum, som kan
> tage sig af at stoppe disse indlæg?

Nej.

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.

--
Kerim
»Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages

Fra : Ole

Dato : 23-04-07 06:23

Kerim Ellentoft wrote:

> Kerim
»Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
(Sura 3, vers 87)

--

Forpulede konvertit, må din bøsserøv klø, og dine arme være for korte.

Ole

Fra : Michael Ø.Andersen

Dato : 15-05-07 23:14

Hvad fanden laver det PIS her.
Jeg vil sku ikke side og læse i en gruppe om spil og så løbe ind i sådan
noget CRAP!!!

Til ham som har sendt det her............. skrid her fra og tag alle dine
hjernevaskede medløbere med.

Fra : Frandsen

Dato : 16-05-07 08:17

"Michael Ø.Andersen" <naffet@webspeed_.dk> skrev i meddelelsen
> Hvad fanden laver det PIS her.
> Jeg vil sku ikke side og læse i en gruppe om spil og så løbe ind i sådan
> noget CRAP!!!

Og tak for at du holdt live i den - NOT!!!!