Hvor gammel var Jakob (Israel), da han mød~
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 18-04-07 11:27

"Jesus-loves-you" skrev
6420 news:qlmVh.31$Vv4.27@news.get2net.dk

> [...]
>
> (Jakobs 4. kone, Leas trælkvinde Zilpas børn):
> Gen.30,11___7. Gad
> Gen.30,13___8. Aser
>
> (Jakobs 2. kone, Rakels børn):
> Gen.30,24__11. Josef
>
> Jakobs flugt fra Laban, Gen.31
>
> Jakobs sønner (efter Laban):
>
> (Jakobs 2. kone, Rakels børn, fortsat):
> Gen.35,18__12. Benjamin
>
> Rakel dør, Gen.35,19
>
> ___________Tara___Abr___Isak__Jak___Begivenhed
> Gen.35,28_______________180___120__Isak dør
>
> Jakobs søn Josef 17 år, Gen.37,2
>

> Hmm ... Jakob må have været mellem 40-100 år, måske nok henimod de 100.

Er der nogen, som kan komme dette tal nærmere ?

-

Last file-OUTPUT:
6420 news:qlmVh.31$Vv4.27@news.get2net.dk

Med venlig hilsen,
Info: 6291 news:ZszJh.38$rd6.37@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).
File-number: 6421

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-04-07 13:01

In article <KnmVh.32$Sv4.3@news.get2net.dk>,
"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> wrote:

> Er der nogen, som kan komme dette tal nærmere ?

Forudsat Jakob har eksisteret, menes det, at han fik navnet Israel i
1560 fvt.

Han menes at være født omkring 1652 fvt.

Altså, omkring 92 år.

http://www.timelessmyths.com/mirrors/patriarchs.php

(men det meste er spekulationer)

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? =>
http://www.nytestamente.org
.... You miss 100% of the shot you don't make

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 18-04-07 14:44

"Cyril Malka" skrev

[ ... ]

> Forudsat Jakob har eksisteret, menes det, at han fik navnet Israel i
> 1560 fvt.
>
> Han menes at være født omkring 1652 fvt.

> [...]

Mange tak, Cyril Malka ...

Øh ... Jeg er bange for, at du misforstod mit spørgsmål.

Du skriver nemlig, at han får navnet Israel år 1560 fvt.

Denne begivenhed du refererer til nævnes i Gen.35,10 og omhandler *anden*
gang Jakob er i Betel, kort tid før ...

> (Jakobs 2. kone, Rakels børn, fortsat):
> [...]

Den begivenhed, jeg taler om, omhandler *første* gang Jakob er i Betel,
Gen.28,12.19, dvs. i hvert fald 20 år tidligere (pga. opholdet hos Laban).

Øh ... Da må Jakob (ifølge din kilde) altså være ca. 72 år eller yngre.

Hmm ... Kan det ikke præciseres mere nøjagtigt (ifølge original-teksen
Genesis) ?

-

Last file-OUTPUT:
6422 news:wCoVh.38$jB5.7@news.get2net.dk

File-number: 6423

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-04-07 15:32

In article <ugpVh.40$Vi6.1@news.get2net.dk>,
"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> wrote:

> Hmm ... Kan det ikke præciseres mere nøjagtigt (ifølge original-teksen
> Genesis) ?

Ikke mig bekendt, nej.

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? =>
http://www.nytestamente.org
.... Have I found God? What? Did you lose him AGAIN?!

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 18-04-07 21:33

"Cyril Malka" skrev

[ ... ]

> Ikke mig bekendt, nej.

Æv ...

-

Last file-OUTPUT:
6424 news:XdvVh.79$az2.36@news.get2net.dk

Med venlig hilsen,
Info: 6291 news:ZszJh.38$rd6.37@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).
File-number: 6425

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 18-04-07 22:35

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]

> Æv ...

Usikkerhedsintervallet bliver da fortsat på ...

6420 news:qlmVh.31$Vv4.27@news.get2net.dk

> Hmm ... Jakob må have været mellem 40-100 år, ...

Gennemsnitstallet bliver da på 40 + 60/2 = 70

Hmm ... 40/70 *360° = 205,7143°

Compare with ...

Sent: Monday, March 12, 2007 CET 09:21, GMT 08:21
Subject: Re: Abraham-referencen -
Was: The Mother-star (HIP 57300) of ET ...
The main-program (message from ET, Aliens)
6279 news:r48Jh.3$KU4.0@news.get2net.dk

> Øh ... Interessant er det også at konstatere, at den tid Abraham levede
> inden Isaks fødsel (100 år) set i forhold til Abrahams samlede levetid (på
> 175 år), og som giver brøken 100/175 (dette svarer til 205,7143°)
> ligeledes er et tal meget tæt på HIP 57300's galaktiske længdegrad !

So ... (memory on) ...

6420 news:qlmVh.31$Vv4.27@news.get2net.dk

> Found maybe einem ET-main-entry decoder-key at position Genesis 28,12
> (see Gen.31,11.13) ...
[ ... ]

6426 news:gxvVh.81$vz2.60@news.get2net.dk

Med venlig hilsen,
Info: 6291 news:ZszJh.38$rd6.37@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).
File-number: 6427

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 18-04-07 23:13

"Jesus-loves-you" skrev
6427 news:oawVh.86$6f3.62@news.get2net.dk

[ ... ]
> [ ... ]

Hmm ... op og ned, begyndelsen og enden.