Maheen og Chaos... Godt med Jesus, men bed~
Fra : Cyril Malka

Dato : 18-04-07 09:38

I Indien, Maheen, en overbevidst kristen, blev lukket ind i 17 dage i et
kælder af sin muslimsk svoger, som ville have, at han skulle fornægte
sin tro i Jesus. Til alles forbavselse, har Maheen aldrig fornægtet sin
tro

Maheens hustru er ikke kristen og Maheen har flere gange forsøgte at
overbevise sin hustru om at det var vigtigt at omvende sig. På et
tidspunkt, blev Maheen døbt.

Hustruen kontaktede sin muslimske bror, som lever i Saudi-Arabien.

Sidstnævnte bestemte sig til at vende tilbage til Indien for at
overbevise svogeren om at vende tilbage til Islam (der skal dertil
siges, at ifølge Islam, kan man ikke omvende sig tilbage til en anden
tro når man engang er blevet muslim).

Svogeren tilbød Maheen at at komme med ham til Saudi-Arabien, hvor han
vil kunne få et godt arbejde og et stort hus, hvis han gik med til at
fornægte sin kristen tro.

Maheen svarede: "Jeg kan blive slået ihjel, men aldrig ville jeg
fornægte min tro i Jesus, da han er min frelser og har givet mig det
evige liv".

Svogeren blev meget hidsig da han hørte disse ord og slog Maheen, mens
hustruen så på. Derefter lukkede han Maheen ind i et kælder, uden
ordentlig mad, i 17 dage. Hustruen måtte ikke se ham.

Alle troede, på det tidspunkt, at Maheen ville skifte mening og fornægte
sin tro, men de fandt ud af, at Maheens tro blev større i stedet for at
forsvinde (hvilket er en ganske almindelig psykologisk svar på sådanne
behandling).

Derfor bestemte svogeren sig, i henhold til Koranen, til at slå Maheen
ihjel for at beskytte sin søster af hans kristen indflydelse.

Det blev en chok for Maheens kone, som aldrig havde forestillet sig, at
hendes bror vil gå så langt som til at ville slå sin mand ihjel.

Derfor bestemte hun sig for at anvende sig til "sin mands gud", så han
skulle hjælpe Maheen. Hun "bekendte sine synder og accepterede Jesus som
sin frelser".

Først bagefter gik hun til en præst og fortalte hele sagen.

Præsten kontaktede politiet, som befriede Maheen fra kælderen.

Måske havde det også været en god idé at gå direkte til politiet?

Kilde: International Christian concern

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? =>
http://www.nytestamente.org
.... You miss 100% of the shot you don't make