Jukebox-program
Fra : -=JF=- priv

Dato : 19-04-07 21:35

Hej i gruppen.

Jeg har fået en bærbar 'i overskud' og leger lidt med tanken om at lægge
alle cd'erne over på den som MP3.

Hvilket, helst gratis, jukeboxprogram kan I anbefale?
Hvilket program er bedst/hurtigst til at rippe skiverne?

Jeg har jo tænkt mig at sætte den til anlægget, men kræver det specielt
lydkort?

Fra : Carsten Jorgensen

Dato : 20-04-07 05:35

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvilket program er bedst/hurtigst til at rippe skiverne?
>
> Jeg har jo tænkt mig at sætte den til anlægget, men kræver det specielt
Som jukebox kan jeg anbefaler www.thejukeboxer.com, den er ikk ehelt gratis,
tror den koster ca. 20 euro, men den er fed. Seneste version har en ripper
indbygget, den har jeg dog ikke brugt, da min gamle altomp3maker kører fint.

thejukeboxer er rigtigt at have med tilfester, idet alle kan bruge den, uden
de store forklaringer.

Mvh

Carsten
Som i parentes bemærket ikke har noget med thejukeboxerat gøre, men er en
meget glad bruger

Fra : -=JF=- priv

Dato : 24-04-07 23:53

"Carsten Jorgensen" <cj@sport.dk> skrev i meddelelsen

> thejukeboxer er rigtigt at have med tilfester, idet alle kan bruge den,
> uden de store forklaringer.

Tak for tippet!

Nu har jeg prøvet programmet et par dage, men synes ikke rigtigt at jeg kan
blive rigtigt dus med det... Desuden savner jeg at kunne se CD'ernes cover.

Jeg er faldet over Ultimate Jukebox, som er en frontend til WinAmp, og det
ser ud til at være lidt nærmere det jeg er på udkig efter.

Er der andre der har gode tips til gode MP3-jukeboxe er jeg meget
interesseret i at høre dem!

Fra : Carsten Jorgensen

Dato : 25-04-07 22:14

> [...]
> ser ud til at være lidt nærmere det jeg er på udkig efter.
>
> Er der andre der har gode tips til gode MP3-jukeboxe er jeg meget
Selv tak.
Jeg kan nu sagtens se covers i min jukeboxer, det kæver dog en smule
arbejde, da jpg filen skal have det samme navn som albummets titel - så
komerm det automatisk frem..

CJ

Fra : -= JF =- priv

Dato : 26-04-07 19:01

"Carsten Jorgensen" <cj@sport.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan nu sagtens se covers i min jukeboxer, det kæver dog en smule
> arbejde, da jpg filen skal have det samme navn som albummets titel - så
> komerm det automatisk frem..

Jeg har tilsyneladende ikke kigget godt nok efter - Jeg havde en liste over
albums til venstre og det valgte albums numre til højre... og synes ikke at
jeg så muligheden for at lave albumview...